Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dualboot of anders  (gelezen 1116 keer)

Offline sveens

  • Lid
dualboot of anders
« Gepost op: 2008/09/12, 15:54:28 »
Ik wil naast mijn Ubuntu ook Suse installeren op de zelfde harde schijf. Word dat een dualboor of  gaat dat anders.


gr,


Stef

Offline kihid

  • Lid
dualboot of anders
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/12, 16:10:07 »
Dat word een dualboot natuurlijk of je moet Opensuse in Virtualbox gaan draaien, dan start je normaal met Ubuntu en daarna kun je Opensuse virtueel starten en beide gelijk gebruiken zonder te herstarten.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline joop905

  • Lid
dualboot of anders
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/13, 09:40:03 »
voor alles wat ik testen wil  gebruik ik VMware Server (Version 1.0.6) voor
 http://www.howtoforge.com/installing-vmware-server-on-ubuntu-8.04

Offline sveens

  • Lid
dualboot of anders
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 11:29:54 »
Citaat van: joop905
voor alles wat ik testen wil  gebruik ik VMware Server (Version 1.0.6) voor
 http://www.howtoforge.com/installing-vmware-server-on-ubuntu-8.04
Is die gratis? In een Linux boek las ik dat je 200 euro of dollar moet betalen.


gr,


Stef

Offline perry2

  • Lid
dualboot of anders
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/16, 11:41:28 »
vmware server is meen ik nog gratis, de vmware workstation moet je voor betalen, maar persoonlijk vond ik virtualbox fijner.
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
dualboot of anders
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/16, 12:21:04 »
Ik werk zelf ook met VMWare server, is gewoon gratis te downloaden. Om keys toegestuurd te krijgen moet je wel even registeren en krijg je helaas af en toe wel een reclame-mail, maar that's it.
Ikzelf vind VMware dan weer een stuk beter dan virtualbox, vooral omdat je met VMware de virtuele machines kan kopiëren naar bv. een usb-stick of externe HD en op een ander systeem (zelfs een VMware onder windows) deze gewoon kan gebruiken.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline perry2

  • Lid
dualboot of anders
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/16, 12:35:44 »
Citaat van: DarkStar
Ikzelf vind VMware dan weer een stuk beter dan virtualbox, vooral omdat je met VMware de virtuele machines kan kopiëren naar bv. een usb-stick of externe HD en op een ander systeem (zelfs een VMware onder windows) deze gewoon kan gebruiken.
Als ik me niet vergis moet dit met virtualbox ook kunnen, heb het zelf nog nooit gedaan maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.

BTW heb je nooit gemerkt dat met VMware server je windoows bak ontzettend traag wordt? Server installeert namelijk een aantal services zodat je je VM's kan blijven draaien en toch alle schermen 'af kan sluiten' deze services ver******* je OS echt. Booten duurde 5 min langer, en perongeluk afsluiten met nog een draaiende VM heb je echt geen zin in >.<

Heb VMware server nog nooit op linux geprobeerd dus kweet niet of die dan ook zo'n dergelijke services installeert/opstart
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
dualboot of anders
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/16, 13:00:58 »
Citaat van: psmul
Citaat van: DarkStar
Ikzelf vind VMware dan weer een stuk beter dan virtualbox, vooral omdat je met VMware de virtuele machines kan kopiëren naar bv. een usb-stick of externe HD en op een ander systeem (zelfs een VMware onder windows) deze gewoon kan gebruiken.
Als ik me niet vergis moet dit met virtualbox ook kunnen, heb het zelf nog nooit gedaan maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.

BTW heb je nooit gemerkt dat met VMware server je windoows bak ontzettend traag wordt? Server installeert namelijk een aantal services zodat je je VM's kan blijven draaien en toch alle schermen 'af kan sluiten' deze services ver******* je OS echt. Booten duurde 5 min langer, en perongeluk afsluiten met nog een draaiende VM heb je echt geen zin in >.<

Heb VMware server nog nooit op linux geprobeerd dus kweet niet of die dan ook zo'n dergelijke services installeert/opstart
Ik heb het ooit geprobeerd met virtualbox en niet aan het werken gekregen. Misschien dat er toch ergens een methode bestaat maar die ken ik in ieder geval niet.

VMware onder Ubuntu werkt als een zonnetje, echt niks problemen mee. Voor mijn werk & opleiding gebruik ik regelmatig VMware workstation & server op een Windows systeem, ook nooit problemen mee gehad, op voorwaarde dat je wel genoeg RAM hebt.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
dualboot of anders
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/16, 13:20:59 »
gebruik nu virtualbox, op zich prima, maar ga ook maar eens kijken naar VMware...zo te zien zijn de reacties hier heel lovend over.
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz