Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?  (gelezen 2000 keer)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Gepost op: 2009/01/30, 17:34:22 »
De volgend text is copy/paste van de site:

"Dit betekent dat u altijd de nieuwste versies heeft van de applicaties die de wereld van Open Source software u biedt."
bron: http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu

-Een piepklein voorbeeldje Open movie editor  versie 2007-11-18 in de synaptic. er zijn sindsdien al diverse updates geweest momenteel " Linux: openmovieeditor-0.0.20090105.tar.gz"

Is deze text een foutje en zou er niet moeten staan:
"Dit betekent dat u altijd de nieuwste versies heeft van de besturingssystemen die de wereld van Open Source software u biedt."

Ik stoor mij er aan want wat er nu staat is niet waar.

Frank

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/30, 17:56:17 »
Zijn die updates ook stable versies?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/30, 18:24:03 »
Je moet wel volledig zijn. Er staat dit:
Citaat
Elke zes maanden brengt Ubuntu een nieuwe versie uit voor de desktop en de server. Dit betekent dat u altijd de nieuwste versies heeft van de applicaties die de wereld van Open Source software u biedt.
Wanneer je elke 6 maanden de nieuwste versie installeert heb je inderdaad wel alle nieuwste software. Of toch bijna, we gaan toch niet zitten zeuren omdat er een paar weken voor de release van de nieuwste ubuntuversie een update/nieuwere versie uitgekomen is van een programma hé?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/30, 19:29:15 »
@Cumulus007  OME is zeker nog niet af en heeft nog een lange weg te gaan maar er is wel een pakkage voor ubuntu..

@bartek idd elke 6 maanden. en ik zeur echt niet over een paar weken. Dit gaat over 10 maanden en zelfs voor jaunty staat 20080102-2.1build1 nog op de rol.

De meest verse: packages for intrepid:
intrepid-updates (graphics): a simple non-linear video editor [universe]
0.0.20080102-2.1build1.1: amd64 i386

Op 21 mei was er nog een release:
Citaat
Fabio Brito - PsychoPenguin Says:
May 21st, 2008 at 5:11 pm
That is great. I hope we have an Ubuntu package soon

Ik vind het samen met Fabio jammer, maar de volgende stelling is waar: Helaas hebben we niet altijd de nieuwste applicaties in de wereld van Open Source software.

Overigens is er al melding van op launchpad:https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/openmovieeditor/+bug/236022

Frank



Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Double12

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/30, 22:01:43 »
Je hebt inderdaad niet altijd de állerlaatste versies en dat kan vervelend zijn. Het is echter een weg die Ubuntu ingeslagen heeft om de stabiliteit te garanderen.

De zin op de site had misschien iets anders geformuleerd kunnen worden, maar er staat geen grote onwaarheid. Het is namelijk niet zo dat je bij Ubuntu met echt oude versies van programma's te maken hebt, zoals bij Debian, SLED (Suse Linux Enterprise Desktop) of verouderde Live CD's (zoals Damn Small Linux) wel het geval kan zijn.

De website gaat binnenkort opgefrist worden, misschien kunnen we deze zin dan ook even meenemen.


Offline siegi

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/31, 00:48:06 »
Volgens mij loopt het pakket toch niet zo hard achter hoor. 5 maanden om pressies te zijn.
Ten eerste gaat dit over een pakket in universe en niet in main. Universe is community onderhouden.
Het kan ook over een pakket gaan dat gewoon werd meegenomen uit de debian import. Debian import freese was 26 juni. En tussen juni en mei zit nu echt niet veel verschil he. Zeker omdat het gaat om nog experimentele software.

Mijn mening is gewoon laten staan die zin.

BTW als dit de grootste de grootste fout zou zijn op de ubuntu-nl site dan zouden we heel erg blij zijn :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 00:49:44 door siegi »

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/31, 09:24:55 »
BTW als dit de grootste de grootste fout zou zijn op de ubuntu-nl site dan zouden we heel erg blij zijn :)

De titel is wel wat heftig gekozen. Maar met dit soort claims kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Niemand is blij met fouten of foutjes op de site.

Maar juist op het gebied van de video editing is er nog een weg te gaan. Ik denk dat OME een enorme potentie heeft. Graag wil ik de ontwikkelaar mijn feedback geven. Ik heb geprobeerd van source te compileren dat lukte niet. Enige frustratie van mijn kant over het niet aan de praat kunnen krijgen van een mooi vers stukkie software :'( ligt hier ook wel aan ten grondslag.

Frank

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/31, 11:08:14 »
Hier is toch ook niks mis mee?:

"Elke zes maanden brengt Ubuntu een nieuwe versie uit voor de desktop en de server. Dit betekent dat u altijd recente versies heeft van de applicaties die de wereld van Open Source software u biedt."

Offline siegi

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/31, 12:28:25 »
Je zegt zelf dat het gaat om een programma met potentie, maar het is nog niet af. Het is ook waarschijnlijk ook niet zeker of het ooit een fatsoenlijk alternatief gaat zijn naast kdenlive en cinelerra.

Kan je nog enkele voorbeelden aanhalen? Want 1 ouder pakket op een paar duizend pakketten lijkt me niet echt veel.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/31, 17:38:12 »
OpenOffice 3.0

Offline siegi

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/31, 17:41:29 »
OpenOffice 3.0
Deze kwam 7 dagen voor de release van ubuntu 8.10 pas uit... 

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/31, 18:19:26 »
Je zegt zelf dat het gaat om een programma met potentie, maar het is nog niet af. Het is ook waarschijnlijk ook niet zeker of het ooit een fatsoenlijk alternatief gaat zijn naast kdenlive en cinelerra.

Kan je nog enkele voorbeelden aanhalen? Want 1 ouder pakket op een paar duizend pakketten lijkt me niet echt veel.

Cinelerra is nou niet een voorbeeld van een stabiel programma... als er iets is dat per definitie crasht. :| 
Nee ik ben verder geen voorbeelden tegengekomen. Maar zoals cinelerra bewijst het is belangrijk dat er een intuïtieve editor komt. Dat staat bij velen op het prioriteiten lijstje.
En ja ik denk dat open movie editor dat nu al heel goed werkt een goede kans maakt.

CAST Technology Award 2008 http://www.cast-tyrol.com/news/28438.html
Citaat
Richard Spindler, Student der Informatik an der Universität Innsbruck, wurde mit dem vierten Rang überrascht. Er beschäftigt sich schon seit einigen Jahren in seiner Freizeit mit der Entwicklung eines Open Movie Editors. Dabei handelt es sich um eine Open Source Video-Schnitt Software, die privaten Linux Anwendern die Möglichkeit bieten soll, ihre Videos professionell zu bearbeiten. Ihre Funktionalität hat die Software bereits beim Schnitt des Filmprojekts "McFinnen&Wallace", welches dieses Jahr beim Filmfestival film:riss in Salzburg unter den Siegern zu finden war, bewiesen.

@tommie: Idd zoals jij het formuleerd klopt het. De "altijd de nieuwste" claim is er dan uit.

Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/31, 23:47:15 »
OpenOffice 3.0
Deze kwam 7 dagen voor de release van ubuntu 8.10 pas uit... 
klopt, dat zeg ik ook niet, maar dan klopt het dus niet dat je altijd de nieuwste software hebt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/01, 00:05:26 »
Tja, ik vind het een beetje.... spijkers op laag water zoeken.....
http://www.onzetaal.nl/advies/spijkers.php

Desalniettemin: met de formulering van tommie74 zit je altijd goed, dus de tekst maar eens aanpassen dan?

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een best wel grote fout op ubuntu-nl.org?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/01, 09:33:44 »
@Pjotr: 'naar kleinigheden zoeken die bijna niet te vinden zijn'  tja als je in terminal een ' of . vergeet werkt het niet meer en kan je soms lang zitten zoeken...Waaron vindt ik programmeren toch zo leuk?

Desalniettemin: met de formulering van tommie74 zit je altijd goed, dus de tekst maar eens aanpassen dan?
Prima plan,
Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10