Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Geneaologieprogramma Gramps  (gelezen 393 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] Geneaologieprogramma Gramps
« Gepost op: 2013/07/01, 10:07:56 »
Ik heb al heel lang het programma Aldfaer onder Windows XP al geneaologieprogje in gebruik.
Maar ja dat is dus allemaal dan onder xp hé.

Onder linux is er zoiets als Gramps en ik vraag me af, omdat het nogal anders is dan Aldfaer met het invoeren,
of die bestanden aangemaakt onder Aldfaer ook te importeren is in Gramps.
Heb dat gisteren een paar keer geprobeerd, maar blijkbaar kan ik geen formaat vinden van Aldfaer dat Gramps ook wil importeren?

Wie weet of dat er wel is, of kun je me uitleggen hoe je dan personen invoert, ook mij is dat, tot nu toe, nog niet gelukt. 't Is nogal anders dan bij Aldfaer en ja je went toch ook weer aan zo'n systeem...
« Laatst bewerkt op: 2013/07/01, 12:48:44 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Geneaologieprogramma Gramps
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/01, 11:13:45 »
Ik weet niet of het nog kan maar een paar jaar geleden kon Gramps prima Aldfaer-bestanden importeren. Het was zelfs nogal een groot bestand wat ie importeerde en dat deed ie vrij vlot.

Verder heeft Gramps ook een uitgebreide wiki die zeer behulpzaam is :)
http://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Nl:Hoofdpagina

Offline yJi

  • Lid
Re: Geneaologieprogramma Gramps
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/01, 12:48:12 »
Ik weet niet of het nog kan maar een paar jaar geleden kon Gramps prima Aldfaer-bestanden importeren. Het was zelfs nogal een groot bestand wat ie importeerde en dat deed ie vrij vlot.

Verder heeft Gramps ook een uitgebreide wiki die zeer behulpzaam is :)
http://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Nl:Hoofdpagina

Dank je wel...en ja het is me nu ook gelukt om een Aldfaer-bestand te importeren!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro