Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbindingsprobleem in Kubuntu met Scarlet Box  (gelezen 540 keer)

kimsmets

  • Gast
Verbindingsprobleem in Kubuntu met Scarlet Box
« Gepost op: 2008/01/25, 11:48:35 »
Hallo allemaal,

Ik ben een complete Linuxleek, maar daarstraks heb ik dan toch eindelijk de Kubuntu 7.10-dvd afgehaald, gebrand en geladen. Om zeker te zijn dat alles werkt met Kubuntu, heb ik eerst wat rondgesnuffeld in de Live-cd en dingen uitgeprobeerd. Alles werkte prima, op één ding na: ik kreeg geen internetverbinding.

Dit is echter niks nieuws, want ik heb eerder al een probleem gehad met mijn verbinding in Windows XP. Thuis hebben we namelijk een Scarlet One Unlimited abonnement en de Scarlet Box, de modem die tevens het verkeer internet/telefonie regelt, zou bij nogal wat gebruikers problemen geven.

Bij de Scarlet helpdesk zeiden ze mij toen dat ik een aantal instellingen in Windows XP moest wijzigen: start>instellingen>netwerkverbindingen>LAN-verbinding>eigenschappen en dan naast mijn ethernetkaart (Realtek RTL8168/8111 PCI-E) op "configureren" klikken>tabblad "Geavanceerd">"Link Speed/Duplex Mode" en daar de waarde veranderen in "10Mbps/Full Duplex". Geen idee wat het precies inhield, maar vanaf dan werkte alles perfect tot ik daarstraks dus Kubuntu uitprobeerde.

Ik ben in Kubuntu gaan kijken of ik nergens iets gelijkaardigs kon doen, maar die zoektocht heeft niets opgeleverd. Ook op internet vond ik niet meteen iets terug.

Weten jullie hier raad mee?

Alvast bedankt!

Groetjes,



Kim