Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 GNOME installatie  (gelezen 1341 keer)

Offline hprost

  • Lid
Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Gepost op: 2010/02/14, 22:10:16 »
Xubuntu gekozen, de Ubuntu 9.10 GNOME versie.
Zoals eerder gemeld HP 2133 Netbook, type: FU353EA-ABH.
Processor: VIA C7-M Processor 1600 MHz.
2 Gb int. geheugen.

Na wat partitievragen doorlopen te hebben en de installatie kom ik na de multiboot met Windows XP in een commandline-omgeving die mij vraagt:
"Ubuntu 9.10 netbook tty1
netbook login: ...
password: ..."

Vrij onverwachts mede omdat ik de partities in mijn beleving netjes verwijderd had en daarna nieuwe parties aangemaakt heb. Ik heb het programma uit één partitie de nodige hoofd (20 Gb) en SWAP (dikke 900 Mb) partitie laten berekenen en maken waarop de installatie kon plaatsvinden.

Waarom die inloggegevens en wat moet ik daarmee doen?

Offline hprost

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/14, 22:23:21 »
Geef me een momentje, ik ben nu bezig met een tweede installatie en ondanks het feit dat ik exact dezelfde opties gekozen heb gaat ie nu ineens vanalles in ANSI (...) downloaden aan pakketjes en programma's. Ben beniewd! :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/14, 23:18:27 »
Xubuntu gekozen, de Ubuntu 9.10 GNOME versie.
Hebben we het over Ubuntu, of over Xubuntu ?
Dit is niet duidelijk.
"Ubuntu 9.10 netbook tty1
netbook login: ...
password: ..."
Heb je soms Ctrl-Alt-F1 ingetoetst ?
Wanneer is dit gevraagd, na het opstarten van het systeem, of tijdens het installeren?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline hprost

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/22, 20:27:06 »
Okee, ik heb er een herinstallatie op losgelaten. Het gaat dus om een Xubuntu installatie. Geen idee waar ik de versie vandaan kan halen trouwens. Is daar een truukje voor?

De problemen die ik nu houd zijn:
1. Trage reactie op mijn acties met muis of toetsenbord.
2. Mijn on-board wirelessverbinding doet niets. Heb wel alle extra packets binnengehaald en daar de laatste driver voor gedownload en actief gemaakt maar, ondanks het feit dat het systeem verder prima blijft draaien, kan ik nog geen verbinding tot stand brengen. Waarom zie ik geen accesspoints waar ik uit kan kiezen bijvoorbeeld?

Hoe werkt Xubuntu eigenlijk? Als ik zoek naar leuke softwarepakketjes zoals een twitterclient, wat moet ik dan downloaden en hoe is het te installeren als ik er geen verstand van heb?

Offline hprost

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/22, 20:35:17 »
En hoe voer ik command line opdrachten uit in Xubuntu? Ik zie de terminal nergens meer...

Offline hprost

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/22, 20:41:44 »
Voor het wijzigen van de GRUB boot-order moet ik in een bestand zijn genaamd menu.lst. Die vind ik nergens in boot/grub maar ook niet met de zoekfunctie. Ben ik verkeerd ingelogd of heeft Xubuntu dat anders geregeld?

Offline hprost

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 GNOME installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/22, 20:49:39 »
Heb nu dit gevonden: http://digitalpbk.com/2009/11/changing-default-boot-os-grub-ubuntu-910 maar ook menu.cfg is onvindbaar...