Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Geen toegang internet  (gelezen 988 keer)

Offline SVW

  • Lid
[Opgelost] Geen toegang internet
« Gepost op: 2009/02/09, 18:52:21 »
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn bekabelde internet.
Als ikd e kabel in mijn computer inprik duurt het altijd een tijdje voordat ik verbonen ben met het netwerk.
Als dat eenmaal gebeurt is en ik mijzelf toegang tot het internet wil verschaffen dan heb ik standaar dat onderin de statusbalk verschijnt: server google opzoeken
of een van een andere pagina. Het lukt me vanaf dan nooit om een pagina te laden of op internet te komen.
Via een naburig draadloos internet lukt het me echter wel om op het internet te surfen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit niet functionern?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 11:24:59 door SVW »

Re: Geen toegang internet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/09, 20:05:07 »
Heb je een router ertussen zitten? Ik had met mijn vorige router ook op een gegeven moment een traag/geen internet. Nieuwe router gekocht na een tijdje het zelfde probleem. Remedie, haal 15 minuten de spanning van de router. Dit om dat het geheugen van de router vol was gelopen met logs. Je kan ook kijken op het adres van de router of er een functie zit om het log geheugen te legen, ik heb natuurlijk weer zo'n goedkoop router zonder die functie. Dit even als je een router hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ruujan

  • Lid
Re: Geen toegang internet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/09, 20:17:00 »
Nou ja, echt een oplossing is het niet, maar ik kan je wel vertellen dat ik een soortgelijk probleem zo nu en dan met mijn laptop heb. Doordat ik soms bedraad (op mijn werkkamer) werk en soms draadloos (aan de keukentafel). Bij het switchen tussen die verbindingen zet ik mijn laptop nooit uit maar vaak klap ik het deksel gewoon dicht, waarna het ding in slaapstand gaat.
Na het wakkerworden activeer ik dan de andere verbinding, maar vaak blijft er toch iets hangen van de oude verbinding ook al is die niet meer actief. Ik kan dat zien met ifconfig en route -n. Dan zijn er meerdere adapter (eth0 en eth1) met een ip-adres in mijn eigen 172.31.13.0 netwerk en bovendien zie ik twee default routes die elk gekoppeld zijn aan een ander interface. De oplossing is simpel dan:
eerst probeer ik sudo dhclient. Dat werkt meestal er wordt een nieuw ip adres aangevraagd bij de router en alles werkt weer normaal. Als dat niet lukt gooi ik eerst alle oude adressen weg met sudo dhclient -r en doe dan alsnog een keer sudo dhclient.

Ik weet alleen niet of jouw probleem overeenkomt met het mijne, maar het is het proberen waard.

Offline SVW

  • Lid
Re: Geen toegang internet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/10, 11:24:34 »
Ik heb de router even ontkoppeld van de stroom en daarna weer aangezet en dat werkt.
Bedankt voor de tip.