Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rotwindows!!  (gelezen 1956 keer)

Mulenga

  • Gast
Rotwindows!!
« Gepost op: 2007/03/07, 10:08:31 »
Helaas moeten we voor school nog een aantal programma's gebruiken die op windows draaien
ik heb dus windows xp in vmware server draaien, volledig legaal, geactiveerd, servicepack 2, alles derop en deraan
deze morgen wil ik het boeltje opstarten: activatieperiode afgelopen zegt ie!
hoe kan dat nou! Hij staat er nog maar nieuw op sinds zondag, en is op maandag geactiveerd.
Wilt u windows nu activeren? ja dus, via internet lukt niet, dus dan maar via de telefoon, krijg van de computerstem een nummer om in te vullen, volgend schermpje: bedankt om te activeren
wil ik inloggen: activatieperiode afgelopen!!!!
Ik geraak er dus niet op en heb dringend werk voor school te doen .... Ik word er zowaar agressief van!
Iemand een idee om dit rotprobleem op te lossen???

Offline SWAT

  • Administrator
Rotwindows!!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 10:58:57 »
Wees concreet en vertel eens om welke programma's het gaat? (die je voor school nodig hebt, die enkel op Windows draaien)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Rotwindows!!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 11:03:02 »
Citaat van: Mulenga
Iemand een idee om dit rotprobleem op te lossen???
Zoek linux alternatieven of probeer Wine te gebruiken...

Voor activatieproblemen kan je eventueel naar Microsoft bellen.. De nummer staat ergens bij dat activatiescherm.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ivan1986

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 11:15:00 »
waar je ook eens naar moet kijken is naar de datum en uur ion je bios.... ik heb gemakert als je alle updats van Windows instaleert en je datum staat na voor de datum van uitgave van die updates werk windows (of sommige programmas) totaal niet meer...... zeker nakijken

gegroet

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Rotwindows!!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/07, 11:44:56 »
Zet de tijd eens terug in je BIOS? Dan denkt Windows dat de activatieperiode nog niet voorbij is (hopelijk).

Offline siegi

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/07, 12:52:09 »
Ik denk dat je voor dat soort vragen eerder op een windows getint forum moet zijn. zoiets als helpmij.nl

Offline wutnubu

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/07, 14:08:54 »
En maak bij de volgende installatie in een VM even een backupje op dvd.

Heb je nooit meer  last van verlopen datums.

Succes

Mulenga

  • Gast
Rotwindows!!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/07, 20:21:55 »
Citaat van: SWAT
Wees concreet en vertel eens om welke programma's het gaat? (die je voor school nodig hebt, die enkel op Windows draaien)
We krijgen op school Illustrator, Photoshop, Indesign, Dreamweaver en studio C# Express als vakken, de bedoeling is dus dat we met díe programma's leren werken, als we willen mogen we zelf ook de alternatieven bestuderen, maar het examen is wel met díe programma's.  Voor zover ik kunnen vinden heb is de enige mogelijkheid een VM , maar als er andere mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zag, dan wil ik die graag proberen

Citaat van: profoX
Voor activatieproblemen kan je eventueel naar Microsoft bellen.. De nummer staat ergens bij dat activatiescherm.
als ik dat nummer bel krijg ik enkel de computerstem aan de lijn, die me een nieuw nummer geeft, waarmee de activatie volgens het activatievenster wel lukt, maar als ik inlog krijg ik terug de melding dat de activatieperiode verlopen is

Citaat van: pjotr123
Zet de tijd eens terug in je BIOS? Dan denkt Windows dat de activatieperiode nog niet voorbij is (hopelijk).
helaas, geen succes ...

Citaat van: siegi
Ik denk dat je voor dat soort vragen eerder op een windows getint forum moet zijn. zoiets als helpmij.nl
goed idee, ik ga meteen even kijken

Citaat van: w.hellinga
En maak bij de volgende installatie in een VM even een backupje op dvd.En maak bij de volgende installatie in een VM even een backupje op dvd.
nog een veel beter idee ;-) , was ik van plan, maar ik had nog niet de tijd gevonden alles te installeren wat ik zeker ook in de backup wou

alvast bedankt voor de hulp iedereen

Offline siegi

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/07, 20:26:08 »
Windows vereist opnieuw activatie als de hardware veranderd is.
En wat doet hij als je gewoon vmware elke keer laad in slaap gaan?  dan start hij niet opnieuw op. Je kan eventueel nog een snapshot nemen.

Offline SWAT

  • Administrator
Rotwindows!!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/07, 21:00:19 »
Mulenga, je kan waarschijnlijk het een en andere programma installeren/draaien via Wine of inderdaad via een VM (altijd een leuke optie) :)

Offline Dave

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/08, 01:30:59 »
ik denk toch dat een dualboot beter werkt hier.

Offline tjjoost

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/13, 00:31:29 »
ik gebruik voor deze ongein met windows: crossover. Deze is gratis te downloaden van codeweavers.com. Zelfs MSOffice 2003 werkt perfect.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline Soul-Sing

  • Lid
Rotwindows!!
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/13, 08:41:26 »
Citaat van: tjjoost
ik gebruik voor deze ongein met windows: crossover. Deze is gratis te downloaden van codeweavers.com. Zelfs MSOffice 2003 werkt perfect.
en toch moet je na dertig dagen betalen. mooi om even te proberen.