Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkproblemen... 10mbps ipv 100mpbs  (gelezen 741 keer)

Anarchiel

  • Gast
Netwerkproblemen... 10mbps ipv 100mpbs
« Gepost op: 2010/04/13, 14:55:43 »
Dag lieve mensen,

Ik heb een probleem dat ik niet kan verhelpen, welke oplossing ik ook verzin. Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een asus EEE PC (de EB1501, een soort mediacentertje met HDMI uitgang e.d.) en omdat ik heel erg moe werd van de windows7 installatie die meegeleverd wordt, heb ik besloten mijn geliefde Ubuntu erop te knallen. Dat ging uiteraard weer prima en zonder problemen, alleen merk ik nu dat mijn netwerkverbinding heel erg raar doet. En dat geldt dus alleen voor de EEE PC (er zitten andere apparaten op dezelfde switch waaraan ook de EEE PC hangt, die wel goed werken). Als ik mii-tool of ethtool hanteer, dan zie ik dat Ubuntu de netwerkkaart instelt op base10 ipv base100. Override ik dit en zet ik de snelheid op 100mbps, dan valt de verbinding gewoonweg helemaal weg.

Ik dacht slim te zijn en een test te doen met een USB network adapter maar helaas, er gebeurt weer precies hetzelfde. Geen eth0 maar eth1, alleen draait ie na inpluggen ook direct weer op 10mbps. Ik begrijp er dus geen zak van, aangezien andere apparaten op dezelfde switch geen problemen hebben met netwerksnelheden en allemaal dus op 100mbps draaien.

Mocht iemand een idee hebben, dan houd ik mij van harte aanbevolen. Bij voorbaat dank!

 O0

groeten,
Chiel.