Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schijfinformatie klopt voor geen ene meter  (gelezen 676 keer)

Schijfinformatie klopt voor geen ene meter
« Gepost op: 2012/10/28, 14:58:21 »
Ik heb hier eigenlijk nooit op gelet, maar nu ik het weet zit ik toch met een aantal vragen in mijn maag.
Mijn netbookje (hp mini 110) zou volgens de doos een 250 Gb hd moeten hebben, echter mijn laptop zelf geeft wat heel anders aan, namelijk rond de 150-160 Gb.
Volgens Gparted, Disk Utility en Details (klik voor schermafdruk). Ik heb gehoord dat nieuwe installaties wat van je schijf kunnen afsnoepen, maar 100 Gb? Wat is hier aan de hand, vraag ik me af?

P.S. De eerste hd die er in zat is kapot gegaan, daarna had de fabrikant er een nieuwe ingedaan (viel nog onder de garantie). Misschien een laatste mogelijkheid dat de fabrikant er per ongeluk de verkeerde harde schijf in heeft gedaan?

EDIT: typo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schijfinformatie klopt voor geen ene meter
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/28, 16:31:35 »
Zo te zien ben je bedonderd door de fabrikant.... Ik zou meteen een klacht indienen.

Re: Schijfinformatie klopt voor geen ene meter
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 17:08:47 »
Mooi is dat  >:( Die klacht gaat er binnenkort komen.
Bedankt voor de informatie, Pjotr  :)

Ja hoor, nagekeken op reparatiefactuur, inderdaad een 160 gb schijf erin geduwd... Stelletje kn**zen
« Laatst bewerkt op: 2012/10/28, 17:22:49 door Luckiboy »

Re: Schijfinformatie klopt voor geen ene meter
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/28, 19:49:40 »
Klacht is verstuurd, nu wachten op antwoord...

Re: Schijfinformatie klopt voor geen ene meter
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/28, 20:22:04 »
Toch wel geld terug gevraagd?
De reparatie viel nog onder de garantie, maar ik heb ze vriendelijk verzocht om er toch nog gewoon de juiste HD in te stoppen.