Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: deze laptop goed voor feisty + beryl?  (gelezen 1020 keer)

deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Gepost op: 2007/05/07, 11:53:06 »
ik heb een nieuwe laptop op het oog, maar zal op deze goed feisty met beryl draaien?

dell xps m1710:

Intel Core 2 Duo Processor T7200 2,0 GHz
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
XPS 256MB NIVIDIA GeForce Go 7900
Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart

Offline Soul-Sing

  • Lid
deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/07, 11:59:09 »
Citaat van: Nunslaughter
ik heb een nieuwe laptop op het oog, maar zal op deze goed feisty met beryl draaien?

dell xps m1710:

Intel Core 2 Duo Processor T7200 2,0 GHz
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
XPS 256MB NIVIDIA GeForce Go 7900
Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart
oef, dat is een monster!:) maar is zijn "winkels"/bedrijven die alle hardware
afstemmen op ubuntu. dan weet je zeker dat je systeem werkt.
anders zou ik in een winkel vragen of de livecd van ubuntu er even in mag.
kijken of er problemen zijn!:)

Offline siegi

  • Lid
deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/07, 12:00:28 »
beryl zal wel heel vlot draaien dat gaat trouwens ook al met de zwakste centrino laptop die je nu nog kan kopen :)
Maar misschien gaat hij nog wat nieuw zijn waardoor sommige hardware nog niet volledig ondersteund is maar dat komt wel in orde.
Heb je trouwens echt zo'n krachtige laptop nodig? ik vind het persoonlijk maar weggegooit geld binnen een paar maanden is er weer een nieuw topmodel ...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/07, 12:03:34 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=333178&page=2
Volgens deze mensen op het engelse forum moet alles gewoon werken :)

deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/07, 12:57:06 »
ok bedankt...ik bestel deze via de site van dell...daarom dat ik niet kan testen of dergelijke...

enja, zware laptop...voor school en werk heb ik autodesk inventor nodig...nu krijg ik binnekort de laatste versie (2008) die toch wel wat moet hebben...en ik krijg ook een deel terugbetaald ;)

Offline mcgyver

  • Lid
deze laptop goed voor feisty + beryl?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/07, 12:59:55 »
Dell is peperduur. Maak een vergelijking op kieskeurig met gelijke specs. Ik denk dat HP en Toshiba dan als goedkoopste uit de bus komen. En het zijn ECHT geen mindere merken. Ik heb vorig jaar september een Toshiba gekocht voor 730 euro. Heeft 3 jaar garantie (wordt thuis opgehaald) Een vergelijkbare Dell met 2 jaar garantie kostte 1142 euro. Vier maanden later vroeg mijn directeur mij om enkele laptops te vergelijken hij had namelijk een dell gezien voor 533 euro (actie) Hij wilde wel enkele dingen erbij. Na configuratie kwamen we op 1180 euro. Toshiba had hetzelfde voor 730 euro, HP voor 710 euro.

Onze school gebruikt ook verplicht DELL (contractueel de hele scholengemeenschap). Enkele van mijn leerlingen hebben een werkstuk gemaakt waarin ze kijken of de school goedkoper uit kan zijn als ze andere merken gebruiken. Ze hebben de officiele facturen van school gekregen met de staffelkortingen erbij. HP was 30 procent goedkoper dan Dell. Hierbij aangetekend dat HP procentueel zelfs minder korting gaf dan Dell. De kwaliteit van Dell is zeker goed, de service ook, maar de prijs...

Wat mij betreft ANYTHING BUT DELL.