Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB Skype telefoon audio settings  (gelezen 2599 keer)

Offline John K

  • Lid
USB Skype telefoon audio settings
« Gepost op: 2011/08/18, 12:19:48 »
Ik krijg de settings voor mijn usb telefoon niet (meer) goed. In 'Sound preferences' kies ik als hardware de usb telefoon, maar loop vast in de 'settings for de selected device'. Wat moet ik kiezen;

-digital stereo input
-anolog stereo input javascript:void(0)
-digital stereo duplex
-digital stereo output+digital stereo input
-digital stereo output+analog stereo input
-analog stereo output
-anolog stereo output+digital stereo input
-anolog stereo duplex

In het scherm van Skype Sound devices staat met een uitroepteken vermeld "it appears your system has Pulse Audio running: to change the settings you need to use your Desktop Manager volume control or PulseAudio volume controle" 

Wat is Pulse Audio en waar vind ik dat?

Ik heb telkens het probleem dat als ik via Skype kan bellen, ik plotseling ook het geluid van de cd speler door de Skype telefoon hoor etc.

Ik kom er niet meer uit. Ik wil graag muziek luisteren over de boxen (2.1 channel) en Skype calls via de usb telefoon.

En hoe stel ik de gewone audio over de boxen dan in?

Heeft iemand hier een idee van?

Groeten John
« Laatst bewerkt op: 2011/08/18, 12:30:00 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/18, 20:02:36 »
Niemand een idee?

Offline John K

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/19, 11:32:03 »
Echt niemand???

Offline Bloom

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/19, 11:44:36 »
Zo te zien moet je de instellingen van de usb-telefoon veranderen in "digital stereo duplex". De instellingen voor je 2.1-luidsprekers laat je gewoon met rust. In Skype kies je dan als audiobron de usb-telefoon.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/20, 16:34:04 »
Voor zover ik er iets van weet is Pulse audio een ouder systeem. Een meer actueel systeem is Alsa. Je kan het installeren door Systeem>Beheer>synaptic en daarin alsabase enz. aankruisen om te installeren. Vervolgens vind je de alsamixergui terug onder Toepassingen>Audio en video.
Ik denk overigens dat voor skype de keuze moet vallen op analog stereo duplex, want ik kan me moeilijk voorstellen dat je hoofdtelefoon (mét micro veronderstel ik) een analoog-digitaal-omvormer heeft.
Succes

Offline Bloom

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/20, 16:44:43 »
Het is een usb-headset, dus zal analoog niet werken. Dat is bedoeld voor een ingebouwde geluidskaart die je analoog aftakt.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/20, 21:49:22 »
Sorry, ik had niet goed genoeg gelezen: het is een usb-head-set, dus  het werkt beslist niet analoog maar digitaal, net zoals Bloom ook al schreef.  Kies dus bij skype voor digital input + digital output.
Voor de luidsprekers is het een ander verhaal. Daar is de input waarschijnlijk digitaal, maar de output bijna zeker analoog (op de line-out van je pc?)
Dus daar kun je dus kiezen voor digital input + analog output. Werkt dat niet voor bv. je cd-speler, dan heeft die ook een analoge connectie op de geluidskaart en dan moet je kiezen voor analog stereo duplex

Offline John K

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/22, 14:07:38 »
Wat doet Alsamixer? Ik hoef toch niet te mixen? Ik snap alleen niet waarom Ubuntu 10.10 dan niet automatisch met Alsa komt???

Wat is PulseAudio? En moet ik Pulse deinstalleren? Ik heb een screenshot met het probleem toegevoegd. Volgens mij heeft het weinig met Alsa, of het ontbreken daarvan te maken.

Groeten John
« Laatst bewerkt op: 2011/08/22, 15:46:36 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/22, 15:53:33 »
Sorry, ik had niet goed genoeg gelezen: het is een usb-head-set, dus  het werkt beslist niet analoog maar digitaal, net zoals Bloom ook al schreef.  Kies dus bij skype voor digital input + digital output.
Voor de luidsprekers is het een ander verhaal. Daar is de input waarschijnlijk digitaal, maar de output bijna zeker analoog (op de line-out van je pc?)
Dus daar kun je dus kiezen voor digital input + analog output. Werkt dat niet voor bv. je cd-speler, dan heeft die ook een analoge connectie op de geluidskaart en dan moet je kiezen voor analog stereo duplex

Het  vreemde is wanneer ik de settings voor Sound preferences-Hardware-USB phone verander deze voor het hele systeem verander, dus boxen gaan dan over de USB telefoon.

Offline John K

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/24, 13:15:52 »
Heeft niemand een idee???

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/24, 17:11:16 »
alsa mixer installeren en kijken of je headset er tussenstaat en de volume aanzetten.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Jakke5

  • Lid
Re: USB Skype telefoon audio settings
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/30, 22:02:28 »
Alsamixer dient niet om geluiden te mixen, wel om verschillende apparaten te besturen en te kunnen kiezen.
Je hoeft Pulse Audio helemaal niet te desinstalleren om Alsa (=Advanced Linux Sound Architecture) te laten werken.
Heb je het intussen al geïnstalleerd? En geopend? De schuifjes gezien en de keuzemogelijkheden?
Dan is het soms toch nog wat zoeken om de precieze combinatie te vinden.
Citaat
Het  vreemde is wanneer ik de settings voor Sound preferences-Hardware-USB phone verander deze voor het hele systeem verander, dus boxen gaan dan over de USB telefoon.
Het ziet ernaar uit dat je een versterker hebt aangesloten op een USB-poort en hij dus ook digitaal aangestuurd wordt. Toch zouden de twee (hoofdtel-set + versterker) apart moeten terug te vinden zijn in de Alsamixergui.
Ik kan hier helaas niets simuleren want 1ste ik draai Skype niet en 2de mijn versterker wordt analoog gestuurd en 3de ik heb nog steeds geen hoofdtel-set.