Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Restore backup Thunderbird: wel folder te zien, mails niet  (gelezen 2147 keer)

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Het betreft Thunderbird version 2.0.0.23 op Ubuntu 9.10 (officieel de KDE-versie, dus Kubuntu).

Ik heb een restore van oude mails van een oud (niet-werkend, maar, voor mij belangrijk) account gedaan zoals volgt:

 
Citaat
  * Make sure Mozilla Thunderbird is not running.
    * On Linux, type "thunderbird -profilemanager" on a command line and hit Enter.
    * Click Create Profile....
    * Click Next.
    * Type "Restoration Profile" under Enter new profile name:.
    * Note the path given under Your user settings, preferences, bookmarks and mail will be stored in:.
    * Click Finish.
    * Click Exit.

Now, it's time to copy the files:

    * Open the folder containing your Mozilla Thunderbird profile backup.
    * Highlight and copy all files.
    * Open the desired new profile directory.
          o Make sure you choose the folder noted when you created your restoration profile. The folder name should end in ".Restoration Profile" if you created a specific profile or ".default" if you want to overwrite your current default profile.
    * Highlight all files and move them to the trash.
    * Paste the files copied from your backup location.

Bij het openen van Thunderbird, blijkt dat hij wel de folders laat zien, maar de mails zijn nergens te vinden. Ze staan echter wel in de directory, hebben de juiste rechten, hebben het juiste format en zijn niet corrupt. Ik heb het gevoel dat ik iets nog iets in het profiel moet wijzigen, maar ik heb geen idee wat. Weet één van jullie het wel?

Mocht ik informatie vergeten zijn, dan ben ik natuurlijk bereid deze te geven, maar ik hoop dat ik alles heb genoemd wat noodzakelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

greetz,

Sweet
« Laatst bewerkt op: 2010/03/13, 22:22:31 door SLH »
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

Re: Restore backup Thunderbird: wel folder te zien, mails niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/13, 16:10:29 »
De mappen zoal Postvak in, Postvak, bevatten zogeheten mbox bestanden, zijn deze groot genoeg dat er wel e-mail inzit? Kan je controleren met mboxcheck, zit in Synaptic.

Voorbeeldje bij mij:

gijs@gijs-karmic:~$ mboxcheck /home/gijs/.mozilla-thunderbird/tqbi4bsk.default/Mail/pop3.upcmail.nl/Inbox
 New:  122 Seen:    0 Read:    0 [/home/gijs/.mozilla-thunderbird/tqbi4bsk.default/Mail/pop3.upcmail.nl/Inbox]
gijs@gijs-karmic:~$

Wat je ook nog kan proberen, knip uit de map .Mozilla Thunderbird het bestandje profiles.ini plak het even in een tijdelijke map en laat thunderbird een nieuwe aanmaken.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/13, 16:13:41 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Restore backup Thunderbird: wel folder te zien, mails niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/13, 17:46:04 »
Het betreft Thunderbird version 2.0.0.23 op Ubuntu 9.10 (officieel de KDE-versie, dus Kubuntu).

Ik heb een restore van oude mails van een oud (niet-werkend, maar, voor mij belangrijk) account gedaan zoals volgt:

 
Citaat
   * Make sure Mozilla Thunderbird is not running.
    * On Linux, type "thunderbird -profilemanager" on a command line and hit Enter.
    * Click Create Profile....
    * Click Next.
    * Type "Restoration Profile" under Enter new profile name:.
    * Note the path given under Your user settings, preferences, bookmarks and mail will be stored in:.
    * Click Finish.
    * Click Exit.

Now, it's time to copy the files:

    * Open the folder containing your Mozilla Thunderbird profile backup.
    * Highlight and copy all files.
    * Open the desired new profile directory.
          o Make sure you choose the folder noted when you created your restoration profile. The folder name should end in ".Restoration Profile" if you created a specific profile or ".default" if you want to overwrite your current default profile.
    * Highlight all files and move them to the trash.
    * Paste the files copied from your backup location.

Bij het openen van Thunderbird, blijkt dat hij wel de folders laat zien, maar de mails zijn nergens te vinden. Ze staan echter wel in de directory, hebben de juiste rechten, hebben het juiste format en zijn niet corrupt. Ik heb het gevoel dat ik iets nog iets in het profiel moet wijzigen, maar ik heb geen idee wat. Weet één van jullie het wel?

Mocht ik informatie vergeten zijn, dan ben ik natuurlijk bereid deze te geven, maar ik hoop dat ik alles heb genoemd wat noodzakelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

greetz,

Sweet

Wat ik altijd doe is alle bestanden van Thunderbird op een aparte partitie (externe schijf) zetten (bij mij is dat /media/Email).
Na een schone installatie heb ik alle bestanden nog steeds.

Wat je dan moet doen is het volgende: In plaats van importeren of kopiëren maak je gewoon een nieuwe account aan. Je doorloopt alle stappen en op het laatst vink je de mogelijkheid van je email ophalen af!

Daarna ga je naar bewerken > accountinstellingen

Onder Serverinstellingen verander je de pad van je lokale directory naar dat pad waar je bestanden staan. Wel opassen dat je het juiste pad selecteerd.
Onder Local Folders verander ook het pad naar waar je email directory is opgeslagen. Ook hier opletten dat je het juiste pad kiest.

Thunderbird opnieuw opstarten en voila, als alles goed is gegaan staat je email er weer.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Re: Restore backup Thunderbird: wel folder te zien, mails niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/13, 22:24:34 »
De mappen zoal Postvak in, Postvak, bevatten zogeheten mbox bestanden, zijn deze groot genoeg dat er wel e-mail inzit? Kan je controleren met mboxcheck, zit in Synaptic.


Ja, ze waren wel groot genoeg. In totaal was de back-up 1,2Gb (degene van wie die mail was, was een flinke mailerd ;-)) en de mbox-files waren ook leesbaar in Kate. Mboxcheck is een handige om te onthouden, mocht het nog een keer gebeuren. Altijd handig extra tips. Thanx voor het meedenken!
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Re: Restore backup Thunderbird: wel folder te zien, mails niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/13, 22:28:59 »

Wat ik altijd doe is alle bestanden van Thunderbird op een aparte partitie (externe schijf) zetten (bij mij is dat /media/Email).
Na een schone installatie heb ik alle bestanden nog steeds.

Wat je dan moet doen is het volgende: In plaats van importeren of kopiëren maak je gewoon een nieuwe account aan. Je doorloopt alle stappen en op het laatst vink je de mogelijkheid van je email ophalen af!

Daarna ga je naar bewerken > accountinstellingen

Onder Serverinstellingen verander je de pad van je lokale directory naar dat pad waar je bestanden staan. Wel opassen dat je het juiste pad selecteerd.
Onder Local Folders verander ook het pad naar waar je email directory is opgeslagen. Ook hier opletten dat je het juiste pad kiest.

Thunderbird opnieuw opstarten en voila, als alles goed is gegaan staat je email er weer.

Weer een geweldige tip! Ik heb inderdaad een speciale partitie voor back-ups, dus ik ben meteen overgestapt door alle mail op die partitie te zetten. Hoewel ik ze ook op een andere server heb staan, wil ik deze mails voor geen goud kwijt. Thanx, thanx, thanx!

En het overzetten zorgde meteen voor de oplossing. Na opnieuw opstarten, had ik alle mail weer in een mailbox. Pffff, zoeken heeft mijn voorkeur boven vragen, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Bedankt voor het eruit leiden.

groetjes,

Sweet
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor