Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7.04 Feisty, netwerk en updates  (gelezen 2371 keer)

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Gepost op: 2007/03/12, 13:10:58 »
Ja ik heb feisty geinstalleerd en alles werkte naar behoren, inclusief alle updates, eigenlijk al een paar weken.
Na de updates van afgelopen weekend heb ik geen goede connectie meer met mijn Windows computers in de werkgroep.

Meer mensen met dit prbleem?
Heb al diverse keren netwerkinstellingen aangepast maar zonder resultaat. Kan computers wel via ip adres bereiken, maar zie de werkgroep niet!

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/12, 22:15:59 »
Ik heb hier geen ervaring mee, maar kijk anders eens op https://launchpad.net , de plek waar alle ubuntu-bugs worden ingediend. Misschien vind je daar wel iets. Zo niet, dan is het misschien verstandig om zelf een bug in te dienen.

Het kan ook zijn (Feisty is nog steeds alpha), dat je binnenkort een update krijgt die dit weer verhelpt.

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/13, 07:43:28 »
Indeerdaad is er weer een update die dit inmiddels weer heeft verholpen, het werkt weer

rikus

  • Gast
7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/13, 20:24:56 »
ja ik eigenlijk ook.
maar nog wel meer probleempjes aansturen hp foto-printer  oa.
maar ik draai feisty virtueel onde vmware  en mogelijk geeft dat wel meer problemen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/13, 22:19:43 »
Doe eens in en terminal scherm sudo apt-get dist-upgrade
Soms krijg je dan meer updates binnen, en worden meerdere dingen standaard geïnstalleerd.

Als het helpt, graag hier posten ;)
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/14, 09:31:13 »
nu net 24 updates binnengehaald. waaronder network manager geloof ik en nu kan ik het internet niet meer op. heel vervelend nog meer mensen? ik heb een draadloos netwerk. mijn andere pc doet het wel dus ligt niet aan het internet.
homemade HTPC

Offline mcgyver

  • Lid
7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/14, 21:03:46 »
Ja, mijn sitecom wl-115 (ralink rt2500) doet het nog steeds niet. Welcome to the club. :(

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/14, 21:05:07 »
wordt gek maar kan er gewoon niks aan doen er lijken oplossingen als network manager deinstalleren maar dat heeft geen zin heb ik al gemerkt ook terug naar een eeerdere versie daarvan werkt niet oudere kernel ook niet. dus dat wordt wachten op een update en tot die tijd maar ff met een draadje.
homemade HTPC

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/15, 12:32:33 »
Netwerk ligt er inderdaad nog uit, wacht nog even op een update en zal zeker  sudo apt-get dist-upgrade prober wat r0n voorstelde, misschien dat dit wat oplost. Verder ben ik zeer tevreden omdat deze voor mij stabieler is dan mijn vorige versie 6.10.

En voor mij is het puur een experimentele compueter dus bij problemen, gewoon opnieuw installeren.

Offline Dave

  • Lid
7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/15, 18:07:06 »
owh dat is sowieso geen probleem in ubuntu. je bent niks kwijt immers.

Maar 6.10 instabiel, was dat in z'n beginnetje soms nog?
Ik heb er even mee gewacht alvorens te installeren en heel tevree.

7.04 Feisty, netwerk en updates
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/15, 19:43:43 »
Hoi,

Bij mij was na een feisty-update het draadloos netwerk ook uitgevallen. Ik heb het zo opgelost:
In het mededelingsgebied staat er een icoontje dat er uitziet als het netwerkstatus-icoontje. Ik denk dat dit van de netwerkmanager is. Er staat een klein oranje waarschuwingsteken over. Daar moet je op klikken en dan alles af zetten. Ik heb het gevoel dat het 'oude' systeem het draadloos netwerk terug over neemt. Het kan zijn dat je in systeem -> beheer -> network je draadloos netwerk even moet afzetten en terug opzetten.

Dit moet ik blijkbaar na elke update doen maar dit heb ik er wel over om de feisty zo te zien groeien. Feisty rules!!