Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine Photoshop 7 foutmelding  (gelezen 8408 keer)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Gepost op: 2008/01/31, 21:08:27 »
Ik wil erg graag overstappen naar ubuntu maar zit nog een een paar programma's vast zoals photoshop. Gimp is leuk maar ik ben al te gewend aan photoshop.

Nu heb ik wine geinstaleerd maar snap hier eigenlijk weinig van. Als ik naar de map ga van photoshop en op het .exe bestand open met wine doet hij het bijna, maar ik krijg dan de volgende melding:

"Could not complete you request because of missing or invalid personalization information"

Ik heb photoshop 7 voor usb gedownload..deze hoef je niet te instaleren of serial numbers e.d. in te voeren. Als ik hem in windows draai  gaat het wel goed.

Iemand enig idee hoe ik het voor mekaar krijg? ga namelijk proberen photoshop en indesign op ubuntu draaiend te krijgen..dan stap ik over op ubuntu, nu zit ik nog geregeld op windows omdat er geen goede vervangers zijn voor deze 2 programma's.

Alvast bedankt en hopelijk kan iemand mij helpen :D

(las trouwens ook ergens dan photoshop cs2 nu ook via wine kon worden gedraaid?)

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/31, 21:18:37 »
hier al eens gekeken? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=1336

blijkbaar in gutsy met wine 0.9.46 gaat het niet, maar met wine 0.9.51 wel...dus zorg dat ge 1 van de laatste release hebt, niet die van in ubuntu zelf...

Offline joop905

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/31, 21:19:42 »

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/31, 21:28:07 »
bedankt voor de snelle reacties :D k zal is even kijken of ik er uit kom

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/01, 11:34:18 »
wow, volgens mij werkt het ook nog! heb photoshop cs2 draaiend..ik kan alleen nog geen pds. bestand openen van mijn windows schrijf (kan zijn dat hij dat niet doet omdat dat is gemaakt met cs3?).

kan wel wat nieuwe maken, dus ik ben al blij! :D nu kijken of indesign ook werkt :P

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/01, 18:45:41 »
ok het wil toch niet lukken..ik krijg sowieso de goede versie van wine niet geinstaleerd..
Ik download hem, ga via terminal venster naar de map
./configure
make depend
make
make install

Precies zoals wordt omschreven maar hij doet het niet
Ook kan ik wine niet goed deinstaleren...hij gooit het programma wel weg, maar blijf onder toepassingen de map wine zien, met verwijzingen van programma's die ik er onder draai.

dus 2 vragen, hoe krijg ik alles weg van wine, en hoe installeer ik de goede versie van wine :S

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/01, 19:10:17 »
http://www.winehq.org/site/download en dan klikt ge op ubuntu...logisch toch? :)

en daar staat:
wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add -sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.listdoe dan nog:
sudo apt-get update
en:
sudo apt-get install wine

en voila...nu krijgt ge ook om de 2 weken de laatste nieuwe versie via de update manager...
wat gij verkeerd had gedaan was dat ge probeerde te installeren via de tar...altijd eerst in de repos (synaptic/adept) zoeken, dan eventueel naar een .deb of een repo, en dan pas proberen een tar te compileren...

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/02, 12:13:34 »
haha ok bedankt..ben nog een beetje een newbie in het hele linux / ubuntu gebeuren ;) dus kan inderdaad zijn dat ik soms met domme vragen kom ;) heb het onderhand geinstaleerd, en ga het nog maar is proberen met photoshop :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/02, 12:37:07 »
ok..dat instaleren enzo gaat wel prima..maar ik heb nog steeds het probleem dat bij het deinstaleren er iets niet goed gaat.

Ik wil namelijk alles wat ik ooit met wine heb gebruikt weg hebben..als ik via synaptic paketbeheer het verwijder..en dan compleet verwijder dus. Dan gooit hij inderdaad wine weg, maar als ik bij toepassingen kijk zie je nog steeds een map staan met alle programma's die ik ooit onder wine heb gedraaid..

Ik ben naar mijn persoonlijke map gegaan en ctrl+h gedaan, en de map .wine verwijderd..maar nog blijf ik de map onder toepassing zien.

Waarschijnlijk bewaard het het ergens in een register o.i.d.  maar ik heb geen idee hoe ik dit weg kan halen
iemand enig idee? wil het weer ff proberen met photoshop enzo, met een schone lei..

Offline maxpower

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/02, 13:42:07 »
wat eventueel een alternatief voor photoshop zal zijn als je echt phootoshop gewend bent.. is pixel.. er is een gratis trail beschikbaar ( die watermerkt je plaatjes ) .. en voor een klein bedrag kan je hem kopen. Let wel.. het is nog in beta stadium..maar heb em geprobeert en werkt goed..

Verder succes met wine goed aan de praat krijgen met alles.

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/02, 14:46:53 »
heb pixel al gezien ja... en zit er nu idd aan te denken, maar gezien ik voor school ook indesign hard nodig heb en daar geen alternatief voor is die goed werkt (scribus vind ik helemaal niks) zit ik toch nog vast een windows..behalve als ik wine goed draaiend krijg..maar toch bedankt voor de suggestie ;)

Offline maxpower

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/02, 16:56:15 »
over het verwijderen: probeeer is

sudo apt-get remove –purge wine*

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/02, 17:52:55 »
als ik dat doe krijg ik dit:

Citaat
paat@paat-desktop:~$ sudo apt-get remove –purge wine*
[sudo] password for paat:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
E: Kon pakket –purge niet vinden
paat@paat-desktop:~$ sudo apt-get remove –purge wine
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
E: Kon pakket –purge niet vinden
paat@paat-desktop:~$ sudo apt-get remove wine
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
Pakket wine is niet geïnstalleerd, en wordt dus niet verwijderd
De volgende pakketten werden automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  libcommons-collections3-java libmono-security1.0-cil libcommons-pool-java
  libpth20 libdc1394-13 libxml-libxml-common-perl libmono-sharpzip0.84-cil
  liblucene-java libcrypt-ssleay-perl eclipse-rcp libcommons-el-java
  libxml-namespacesupport-perl libmono-system-web1.0-cil junit libregexp-java
  libcommons-modeler-java libgtk2-trayicon-perl libxalan110 libsgutils1
  libtomcat5.5-java libavformat1d libbcel-java ant libcommons-launcher-java
  blt libcommons-logging-java libkonq4 kdebase-bin libxml-libxml-perl libksba8
  libcrypt-blowfish-perl libxml-sax-perl libswscale1d libcommons-dbcp-java
  libio-zlib-perl ffmpeg libmono-data-tds1.0-cil libmono-system-data1.0-cil
  libdbus-qt-1-1c2 libcommons-collections-java kdesktop
  libcommons-beanutils-java libgtk1.2-common libfreezethaw-perl
  libcommons-digester-java eclipse-platform liblucene-java-doc libjsch-java
  libimlib2 ant-optional libxerces27 libmx4j-java
Gebruik 'apt-get autoremove' om ze te verwijderen.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
het geprobeerd om remove wine te doen..gezien hij dat purge niet kent ofzo..

Offline maxpower

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/03, 14:52:17 »
jahwel.. eerst wine weer installeren en dan met dat commando verwijderen dan? met --purge kan je namelijk alle bijbehorende bestanden verwijderen.

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/04, 16:33:56 »
ah ok dan..zal het is ff proberen

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/04, 16:47:55 »
werkt helaas niet..

heb wine opnieuw geinstaleerd..en toen verwijderd met sudo apt-get remove --purge wine
hij heeft nu wine inderdaad weggegooid.en ook bestaat de map .wine,maar nog heb ik die kut map er staan..  (dus voor de duidelijkheid..normaal heb je bij toepassingen wine staan, met browce c drive en configure e.d. dan heb je ook altijd een mapbestand er staat die wine heet, waar je toepassingen in staan, deze map wil bij mij dus niet weg).

iemand nog een ander idee hoe ik het wegkrijg? vrees namelijk dat het ergens nog in een register o.i.d. zit..en heb eigenlijk geen zin om ubuntu helemaal opnieuw te moeten installeren..heb hem net mooi draaiende.

*edit*
ik kom er net achter dat in de map "bestandbeheer/etc/ap/sources.list.d nog 2 bestanden van wine zitten..maar die kan ik niet verwijderen wat ik heb de rechten niet.. hoe kan ik deze alsnog verwijderen?

heb het geprobeerd met gksudo nautileus o.i.d. maar dat pakt ie niet ofzo..

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/06, 16:13:40 »
heb het onderhand gevonden.

rm -f $HOME/.config/menus/applications-merged/wine*
rm -rf $HOME/.local/share/applications/wine
rm -f $HOME/.local/share/desktop-directories/wine*
rm -f $HOME/.local/share/icons/????_*.xpm

dat moest ik in het terminal venster uitvoeren.. heb nu alles van wine weg..dus ga het nog maar keer proberen :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #17 Gepost op: 2008/02/06, 22:35:04 »
ok...volgende probleem..m'n wine is helemaal naar de tering :S
heb hem opnieuw geinstaleerd e.d. maar ik kan er helemaal niks mee :S kan het niet opstarten..ook .exe bestanden openen met wine windows simulatoer doet het niet :S iemand enige idee hoe ik dit kan fixen? of moet ik heel ubuntu opniewe instaleren? vrees dat ik een belangrijk bestand voor wine heb weggegooid ofzo :S

Offline joop905

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #18 Gepost op: 2008/02/06, 23:32:14 »
dit had je gedaan:
For Ubuntu Gutsy (7.10):
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list

als je dan kijkt in Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
welke versie van wine staat er dan
ik krijg hier op een 64bit pc  photoshop (8)CS  aan de praat maar moest wel de laste versie hebben van wine 0.9.54
oudere versie van wine werkte helemaal niet op een 64bit pc

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #19 Gepost op: 2008/02/07, 07:26:11 »
ik kreeg inderdaad versie 0.9.54

Sancho

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #20 Gepost op: 2008/02/07, 09:32:35 »
Als je het dringend nodig hebt kun je anders Windows installeren met virtualbox en het daar opdraaien. Je kunt share folders instellen van linux, dus je kunt de bestanden uitwisselen.

Voor wine heb ik helaas geen oplossing :( heb er ook geen ervaring mee

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #21 Gepost op: 2008/02/07, 09:42:13 »
dat virtual box wil bij mij ook niet werken :P
heb dit gevolgt: http://mesbalivernes.blogspot.com/2008/01/virtual-box-booting-from-existing.ht
maar dan blijft hij steken bij

VBoxManage internalcommands createrawvmdk -filename /home/user/.VirtualBox/WinXP.vmdk -rawdisk /dev/sda -partitions 1 -relative -register:
Error opening the raw disk: VERR_ACCESS_DENIED

Jij (Sancho) toevallig bekend hoe je virtual box moet draaien? zal wel heel chill zijn :D

Offline joop905

  • Lid
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #22 Gepost op: 2008/02/07, 09:45:13 »
deze heeft mij zeer geholpen  VMWare Server http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=835

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #23 Gepost op: 2008/02/07, 10:14:40 »
ok, zal is ff kijken of dat wil lukken :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #24 Gepost op: 2008/02/07, 19:05:02 »
heb nu een programma gedownload, Win4Lin pro (torrent). heb nu windows geinstaleerd via dat programma, en ga ff checken hoe het gaat..anders doe ik het via vmware o.i.d. maar komt dus helemaal goed :D ga nu denk ik windows die ik nu heb (voor photoshop flash en indesign) er af ga gooien, en ubuntu alleen draaien, en dan in ubuntu een kale en lege xp voor photoshop e.d.  :D