Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidskaart veranderd in "null output"  (gelezen 704 keer)

Offline Top608

  • Lid
Geluidskaart veranderd in "null output"
« Gepost op: 2009/12/16, 09:04:37 »
Goedendag iedereen,

Ik werk nu een jaartje met Ubuntu Linux, en ik ben er redelijk tevreden mee. Ik gebruik sinds April dit jaar Ubuntu-versie 9.04 en heeft. afgezien van een paar kleine problemen, altijd gewerkt. Normaal los ik mijn problemen met Linux zelf op


Alleen sinds vanochtend gebeurde er iets vreemds;
Mijn geluidskaart "Playback: HDA Intel - ALC268 Analog (Pulseaudio Mixer)" is sinds vanochtend veranderd in "Playback: Null Output (Pulseaudio Mixer)". Ik hoor, afgezien van de drumbeat bij het login scherm en het "login succesful" geluidje na het inloggen niets meer  :|

Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door al het audioverkeer om te leiden via OSS, maar nu kan ik bijvoorbeeld geen YouTube filmpjes met geluid meer bekijken.
Heeft iemand een oplossing?

Met Vriendelijke Groet,
Top608

[edit]Ik heb gisteren in VirualBox Ubuntu 9.10 geïnstalleerd, maar het lijkt mij sterk dat het daaraan ligt (maar omdat ik lees dat soortgelijke gevallen veel voorkomen bij 9.10 vermeld ik het toch even) [/edit]
« Laatst bewerkt op: 2009/12/16, 09:22:24 door Top608 »

Re: Geluidskaart veranderd in "null output"
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/16, 12:24:55 »
Ik vond een oude thread die misschien hier iets mee te maken heeft:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-926432.html
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Top608

  • Lid
Re: Geluidskaart veranderd in "null output"
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/16, 18:39:23 »
EricDrijv, bedankt voor je antwoord. Helaas kon ik er niet veel mee, want ook na het verwijderen van Sun VirtualBox hou ik een null output over. Ik heb zelf even doorgezocht, en ik ontdekte dat de code
killall pulseaudiopulseaudio weer aan het werk zet en geluid werkt weer als tevoren. Helaas moet ik deze code wel uitvoeren iedere keer na het starten
Kunnen jullie hier wat mee?

Met Vriendelijke Groet
Top608

Re: Geluidskaart veranderd in "null output"
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/16, 20:25:02 »
Schijnt een behoorlijke Pulsaudio bug te zijn je kunt de output misschien omleiden
https://bugs.launchpad.net/pulseaudio/+bug/109439
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Top608

  • Lid
Re: Geluidskaart veranderd in "null output"
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/17, 12:23:16 »
Sorry, maar van dat bugreport begrijp ik helaas niet zoveel. Wel heb ik geprobeert het geluid om te leiden, dit is het resultaat:

Autodetectie: Geen geluid
HDA Intel ALC268 Analog (ALSA): Geen geluid
HDA Intel ALC268 Analog (OSS): Alleen lokaal geluid, niet via sites zoals Youtube
HDA Intel ALC268 Analog (OSS): Alleen lokaal geluid, niet via sites zoals Youtube (OSS staat er 2x in)
ALSA - Geavanceerde Linux-geluidsarcitectuur: Geen geluid
OSS - Open Sound System: Alleen lokaal geluid, niet via sites zoals Youtube
PulseAudio Geluidsserver: Geen geluid

Weet iemand waarom ALSA ook niet werkt? Dit begint namelijk vrij hinderlijk te worden :(

Met Vriendelijke Groet,
Top608