Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm blijft scrollen  (gelezen 9047 keer)

Offline pth

  • Lid
Re: scherm blijft scrollen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/18, 19:29:26 »
Tik in de terminal
gksu gedit /etc/modprobe.d/blacklist.confDe beperkte teksteditor wordt dan geopend met administratorrechten.



oke dat is duidelijk maar hoe plak/maak ik de map RT2870 firmware aan in de map /lib/firmeware.
Gaat dat ook via de terminal, dan moet ik eigenlijk een lijst met commando`s en zijn bijbehorende betekenissen hebben, anders blijf ik iedereen lastig vallen  =D

Re: scherm blijft scrollen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/18, 19:35:16 »
Het meest eenvoudige is dan wel om de bestandsbladeraar ("Locaties") te openen met administratorrechten. Tik daarvoor in de terminal gksu nautilusNautilus is de naam van de "verkenner" in ubuntu, en met gksu krijg je rootrechten.
Let wel op: je kan dan overal in en mag alles doen, dus eens je de juiste map of bestanden op de juiste plaats hebt staan, sluit je het programma af !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pth

  • Lid
Re: scherm blijft scrollen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/21, 19:54:49 »
Wel het heeft even geduurd (nee het werkt nog niet) maar ik heb de map in /lib/firmeware geplakt en de desbetreffende regel in blacklist.conf maar hij werkt nog niet.
Iik heb wel al veel geleerd over Ubuntu en ik ga me zeker er verder in verdiepen, voorlopig kan iemand mij een wireless usb kaart aanraden die wel werkt met Ubuntu want als ik het goed begrijp is het met de d-link een heel gedoe waar ik me later wel in wil storten, maar ik wil het nu eerst wel draadloos werkend hebben.
In ieder geval iedereen bedankt en als er nog een heeeel goed idee is om de d-link aan de praat te krijgen hoor ik het graag.

Re: scherm blijft scrollen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/21, 20:11:04 »
Ik hoop dat je de map /lib/firmware bedoelt, dus zonder de extra e ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pth

  • Lid
Re: scherm blijft scrollen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/25, 13:58:56 »
Ik hoop dat je de map /lib/firmware bedoelt, dus zonder de extra e ?

ja dat klopt een tik foutje  =D