Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Notificaties. Waar vandaan?  (gelezen 725 keer)

Offline bart85

  • Lid
Notificaties. Waar vandaan?
« Gepost op: 2021/10/15, 18:17:16 »
Ik heb hier een vreemde notificatie gehad op mijn Arch Linux systeem. Kan iemand mij zeggen hoe ik kan zien waar vandaan deze is geplaatst. Het gaat om gnome 40.5 Desktop omgeving.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/15, 18:20:02 door bart85 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/10/15, 21:09:37 »
We kunnen heel weinig zien van hier.

Offline bart85

  • Lid
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #2 Gepost op: 2021/10/15, 22:14:55 »
Ik vraag mij af vanuit welk programma. Is het mogelijk dat het van buiten af komt? Ben ik ergens op een site ingelogd? Of kan het een hacker zijn?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #3 Gepost op: 2021/10/15, 22:24:52 »
De vraag blijft wat was die "vreemde notificatie"dan, wat werd er weergegeven? Aan vage posts hebben we niets aan. Dus zonder dat  verduidelijkt te hebben van jou kant uit, kunnen we weinig betekenen in het geven van support.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/15, 22:26:47 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline bart85

  • Lid
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #4 Gepost op: 2021/10/16, 10:51:37 »
Het was een persoonlijk bericht. Inhoudelijk niets met Linux of programma's van doen. Daarom wil ik het niet delen. Omdat het persoonlijk is denk ik dat het van buiten komt.
Kan Firefox een notificatie plaatsen. Misschien ergens ingelogd of per ongeluk aangeklikt dat website een notificatie mag geven.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #5 Gepost op: 2021/10/16, 11:32:59 »
Kijk eens bij
Firefox - Instellingen - Privacy & Beveiliging - Toestemmingen - Notificaties - Instellingen

Offline vanadium

  • Lid
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #6 Gepost op: 2021/10/16, 11:45:59 »
Notificaties komen inderdaad van programma's die geïnstalleerd zijn. Kijk eens wat je allemaal geïnstalleerd hebt wat dergelijke notificaties zou kunnen genereren. Zoals Paul zegt: je kan dat per programma afzetten.

Offline bart85

  • Lid
Re: Notificaties. Waar vandaan?
« Reactie #7 Gepost op: 2021/10/16, 11:51:30 »
In firefox stond een goedkeuring van een site. Hij is verwijdert.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.