Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk  (gelezen 823 keer)

Offline plek

  • Lid
In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Gepost op: 2021/10/01, 17:05:43 »
Onder Ubuntu had ik in Firefox altijd de icoontjes van add-ons in de werkbalk, bijvoorbeeld U-block Origin. Nu heb ik Linux Mint 20.1 Cinnamon, maar het enige icoontje dat daar in verschijnt, is dat van Ghostery. Van de andere add-ons - w.o. U-block Origin en KeePass - geen icoontje. Waar kan dat aan liggen?

Re: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2021/10/01, 17:28:04 »
@ plek,

Citaat
Onder Ubuntu had ik in Firefox altijd de icoontjes van add-ons in de werkbalk, bijvoorbeeld uBlock Origin. Nu heb ik Linux Mint 20.1 Cinnamon, maar het enige icoontje dat daar in verschijnt, is dat van Ghostery. Van de andere add-ons - w.o. uBlock Origin en KeePass - geen icoontje. Waar kan dat aan liggen?

*** ? heb je de volgende instelling goed gezet ?:

Firefox --> Hamburgersymbool --> Add-ons en beheer = Add-onbeheerder --> uBlock Origin --> klik op de drie bolletjes rechts (afb.1) en dan  in de pop-up op Beheren --> scrol wat naar beneden en bij Uitvoeren in privévensters op het cirkeltje vóór Toestaan klikken. (afb.2)

Opmerking: de afbeeldingen zijn screenshots vanuit Firefox in LinuxMint Mate -20.2.
Klik op de afbeeldingen om ze groter weer te geven.

1)


2)


Daarna zal je in de werkbalk het icoontje zien staan (afb.3).

3)


Is dit de oplossing voor jou vraag ?
Succes.
Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/01, 22:20:55 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Tom

  • Lid
Re: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2021/10/01, 17:56:01 »
Zie  afbeelding.........
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline plek

  • Lid
Re: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2021/10/02, 11:40:56 »
spievensterke en Tom, Dank voor je reactie. @Tom Wat er staat op het plaatje dat je postte, heb ik niet kunnen vinden. Het was wel waar ik wezen moest denk ik, want de oplossing van spievensterke leidde tot icoontjes in de werkbalk. Problem solved!. Dank.

Re: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2021/10/02, 12:09:53 »
De afbeelding van Tom komt uit Chrome en krijg je als je op het puzzelstukje drukt. (zie bijlage)
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline HWE64

  • Lid
Re: In Firefox (bijna) geen icoontjes van add-ons in werkbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2021/10/02, 12:24:31 »
Hier in FF geen enkel probleem
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)