Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geeft Pauzestand U16 problemen?  (gelezen 433 keer)

Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Gepost op: 2017/01/14, 14:25:10 »
Onder Ubuntu 12 had ik problemen met de pauzestand.
Daarom deze verwijderd.

Nu Ubuntu 16.
Geeft de pauzestand in U16 problemen?
Of is de kans groot dat dit lag bij het beeldschermdriver probleem wat in mijn U12 bleek te zitten?
Of was het een U12 probleem wat in U16 weg gescript is?
Voorzichtig voor crash en/of schade wil ik het niet proberen.

Daarom mijn vraag aan jullie: Geeft de pauzestand in U16 problemen? Of werkt deze gewoon prima?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/14, 15:18:52 »
Daarom mijn vraag aan jullie: Geeft de pauzestand in U16 problemen? Of werkt deze gewoon prima?
Hengt van je pc af. Soms werkt het, soms niet. Hardwarekwestie. Of 't bij jou goed gaat, moet je even checken. Pc starten, dan pauzestand, dan op een toets drukken en kijken of je je scherm weer terugkrijgt (en check je muis en toetsenbord ook even).

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/14, 17:45:26 »
Moet je inderdaad zelf proberen, want hangt zeer sterk van je PC af. Er is een goede kans dat het wél werkt op een recentere versie van Ubuntu.

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/14, 17:50:31 »
Ok. Proberen. Richt je daarmee geen schade aan aan de os?

Want ik script 'm liever weg dan dat ik schade aanricht.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/14, 19:58:12 »
Proberen maar!
Leuk toch!
En indien problemen, lekker overnieuw beginnen. (20 minuten werk!)

Eerst alles proberen en dan kan je het dus instellen zoals jij het wil hebben.

Ik heb alles in de 'cloud' staan (ook backups), daarmee kan ik in no time een nieuwe installatie uitvoeren.

Maar niet iedereen is zo happy met 'de cloud' dus zal dat een persoonlijke afweging zijn.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/14, 20:01:34 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/01/14, 23:17:39 »
Proberen maar!
Leuk toch!
En indien problemen, lekker overnieuw beginnen. (20 minuten werk!)

Ik ben niet zo'n voorstander van herinstalleren. Ik heb liever een stabiele installatie die jarenlang stabiel blijft.
Niet zo zeer voor de herinstallatie, maar meer voor alle meer dan belangrijke data en instellingen. Intensief gebruik hier. ;)

(ook backups zijn niet heilig en daarmee kan het nodige verkeerd gaan met dataverlies als gevolg)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jolo

  • Lid
Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/01/15, 16:59:43 »
Ik ben het eens met Paul Matthijsse en vanadium, dat het werken van de pauzestand hardware afhankelijk is. In ieder geval de videokaart. Want ongeveer één maand geleden heb ik in de hoofd pc uit mijn onderschrift, de HD 6950 videokaart vervangen door een GT730. Eerst met de open bron divers. Later installeerde ik de gesloten bron nvidia drivers.

Met de HD 6950 videokaart en de gesloten bron fglrx drivers werkte het ook wel. Maar kon het soms gebeuren, dat Ubuntu 14.04 niet meer uit de pauzestand wilde komen. Tot nu toe werkt de pauzestand beter, met de GT730 en gesloten bron nvidia drivers. Over de pauzestand in Ubuntu 16.04 kan ik nog niks zeggen, omdat ik op de hoofd pc nog niet ben overgestapt.

Als je nu een AMD/ATI videokaart hebt met de gesloten bron fglrx drivers, dan zou je deze als test kunnen verwijderen. En dan uitgebreid testen of de pauzestand nog goed werkt in Ubuntu 14.04. Dan zal dat waarschijnlijk ook wel het geval zijn, in Ubuntu 16.04.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #7 Gepost op: 2017/01/15, 19:15:04 »
Bij mij werkt het volgt. In de pauze stand zetten.  Nu kan ik niet met een toets, welke dan ook, hem weer aan de praat krijgen. Tenzij ik de lichtnet schakelaar even kort aanraak van de computer. Maar daarna doet mijn toetsenbord het niet meer. Alleen via een restart komt ik weer terug bij af.
Persoonlijk vind ik dat geen probleem: ik zet mijn computer nooit in de stand pauze. Maar er werd naar de ervaringen met de pauzestand gevraagd. Vandaar.
Zelfbouw desktop: Behuizing CoolerMaster 130, MoBo MSI B85I, CPU: G3258, Vloeistof koeler Seidon 120V, Graf. kaart: GeForce GT610, 16GB Ram, SSD 250GB, HDD 3TB. OS: Ubuntu 17.10
Laptop Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

Offline HWE64

  • Lid
Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #8 Gepost op: 2017/01/15, 19:43:31 »
Geen enkel probleem met de pauze stand op de Toshiba laptop met ATI videokaart maar wel de instructie van Pjoter opgevolgd : Voor een AMD/ATI-videokaart moet u bij het standaard-openbronstuurprogramma blijven. Want de gesloten AMD Catalyst stuurprogramma's (fglrx) zijn niet verenigbaar zijn met Ubuntu 16.04.x.
Henk
« Laatst bewerkt op: 2017/01/15, 19:46:17 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #9 Gepost op: 2017/01/15, 21:26:08 »
Ik denk dat ik hem maar gewoon weg script, aangezien hij niet met zekerheid gaat werken.
Testen zie ik niet zo zitten. Ik ga geen risico opzoeken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Geeft Pauzestand U16 problemen?
« Reactie #10 Gepost op: 2017/01/15, 22:23:52 »
Inmiddels gedaan.

Pjotr van Computertips, wederom bedankt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore