Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een tip  (gelezen 2474 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Een tip
« Gepost op: 2010/11/27, 23:01:54 »
Voor diegene die niet zo tevreden zijn met het aanbod van Ubuntu foto- bewerking- software

De portable versie van photofiltre werkt heel goed en snel onder wine. Dus niets installeren maar direct te openen met "wine starter voor windows programma's" 

Hier de link voor het prachtige programma:

http://photofiltre.free.fr/utils/PhotoFiltre-en.zip

 

Re: Een tip
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/27, 23:20:50 »
Dank :)
Maar was mij al bekend ;)

Maar goed, ik hou het lekker bij Krita voor het bewerken van foto's :) Werkt net zo makkelijk als Photofiltre en is toch krachtiger dan The GIMP en gratis en in de standaardpakketbronnen en ik gebruik 2.3 bèta 3 die ontzettend stabiel en verbeterd is (hoewel de 2.2-versie van Krita ook heerlijk is).

Niettemin bedankt :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Een tip
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/27, 23:33:52 »
@Vistaus: Wat de één makkelijk en goed vindt, kan een ander juist weer niet vinden.
Het mooie van Ubuntu is dan ook vrijheid, op alle fronten.
Misschien heb je RikRik op een idee gebracht, dan ben ik wel benieuwd naar zijn mening over beide programma's ,,,,,
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Een tip
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/27, 23:35:19 »
@Vistaus: Wat de één makkelijk en goed vindt, kan een ander juist weer niet vinden.
Het mooie van Ubuntu is dan ook vrijheid, op alle fronten.
Misschien heb je RikRik op een idee gebracht, dan ben ik wel benieuwd naar zijn mening over beide programma's ,,,,,

Ben ik met je eens. Daarom zei ik ook: ik hou het bij Krita ;)
Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik hem op een idee heb gebracht :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Een tip
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/28, 00:19:52 »

Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik hem op een idee heb gebracht :)

Krita is als het goed werkt natuurlijk ook een prima programma, maar blijkbaar niet met mijn systeemconfiguratie.

Ik schreef al eerder in de topic "Beste fotobewerkings programma van dit moment?":

Ik heb al heel wat Linux foto beheer en bewerking programma's geprobeerd maar alleen Krita geeft problemen. Ik heb het programma vandaag nogmaals geïnstalleerd en bekeken maar helaas. De eerste irritatie begint al met de slechte leesbaarheid van de benaming van de tools, als je met de muis een tool wilt selecteren: een donker grijze achtergrond met licht grijze letters
De grootste irritatie heb ik als je eenmaal een foto hebt geladen en je wilt bijvoorbeeld met  Filter Adjust  Color adjustment Curves  de foto bewerken, dan wordt de foto helemaal zwart met hier en daar een gekleurd blokje, na enkele keren klikken met de muis zie je het blokje veranderen in een stukje foto. Sla ik vervolgens Adjust  Color adjustment Curves  maar over, omdat het niet werkt, en selecteer daarna bijvoorbeeld levels,heel Krita loopt vast en ik zie het uiterst zeldzame grijze scherm, vastgelopen, en de enige optie is dan geforceerd afsluiten.  
Krita komt met een melding: We are sorry, Krita closed unexectedly
Met Photoshop onder Wine heb ik nooit een vastloper en dit programma werkt ook nog eens aanzienlijk sneller dan Krita...we wachten maar rustig af op een bug vrije Krita  



Maar Photofiltre portable werkt bij mij zonder problemen. En wat Ron schreef ben ik mee eens: Het mooie van Ubuntu is dan ook vrijheid, op alle fronten. :)


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Een tip
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/28, 00:30:57 »
De beste configuratie is een samenspel van 3 dingen:
1. Hardware (moet optimaal zijn voor het doel).
2, Software (moet begrijpbaar zijn en doen wat jij wilt).
3. Jij (moet ermee kunnen werken)

Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: Een tip
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/15, 18:11:51 »
Photofiltre is onder Windows altijd mijn favoriete fotobewerkingsprogramma geweest en ik heb het programma nu in Wine kunnen installeren.  Ben er hartstikke blij mee!  ^-^

Offline Ramana

  • Lid
Re: Een tip
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/16, 08:57:59 »
Zal het eens proberen.  Wat mij betreft  :) staat LigthZone op de eerste plaats. Het optimalisren van foto' s gaat heel intuitief, niet meer het manipuleren van o.a. histogram of curves, maar met div filters.  En retoucheren  waar ik vroeger de Gimp voor nodig had kan en gaat makkelijker met LigtZone..

Offline RikRik

  • Lid
Re: Een tip
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/16, 21:21:32 »
Photofiltre is onder Windows altijd mijn favoriete fotobewerkingsprogramma geweest en ik heb het programma nu in Wine kunnen installeren.  Ben er hartstikke blij mee!  ^-^

Leuk om te lezen dat er meer photofiltre  linuxgebruikers zijn   Ik voelde me al een beetje  een Remi.  =D
Photofiltre portable installeert niets maar is vele malen sneller dan menig linuxfotoprog..  maar LigthZone is ook de moeite waard om eens te proberen  ;)

Re: Een tip
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/16, 22:30:58 »
Ik heb het ook met veel plezier gebruikt,maar tegenwoordig werk ik veel met online editors zoals pixlr.Maar het is en blijft een goed progje. :)
Kubuntu 20.04