Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"  (gelezen 43689 keer)

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #50 Gepost op: 2008/01/03, 18:24:48 »
Citaat van: bartek
Voor gamen is Linux nog niet helemaal klaar nee. Lijkt me dus ook niet iets om mee uit te pakken.

Media daarentegen moet wel kunnen. Staat genoteerd.
Gamen is waarschijnlijk één van de slechtse kanten van Linux. Maar als we tenminste iets laten zien, dat wat we wel hebben, is het misschien voor sommige gamers toch ineens wat aantrekkelijker om over te stappen.

Verder kunnen we (net als Nintendo ;)) inspelen op de casual-gamer of de non-gamer. Mensen die geen echte gamers zijn, maar wel af en toe een spelletje patience of poker spelen. Of misschien een potje Tetris. Just for fun.
Daar hebben we wel genoeg spellen voor: Gnome Games, KDE games.
Kunnen we daar misscchien tenminste wat reclame voor maken?
Uiteindelijk is die groep non-gamers (mensen van middelbare leeftijd, ouderen, vrouwen) groter dan de groep echte gamers (vooral jongeren, en dan ook nog meestal mannen).

Gunirus

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #51 Gepost op: 2008/01/04, 01:51:18 »
Hm, wat ik wel wil doen heb ik net op de Belgische Mailinglist gepost :)

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #52 Gepost op: 2008/01/04, 08:37:44 »
Citaat van: Gunirus
Hm, wat ik wel wil doen heb ik net op de Belgische Mailinglist gepost :)
Linkje ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline wutnubu

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #53 Gepost op: 2008/01/04, 08:47:51 »
@Gunrius, handig als je dat even meld ;)

Maar evengoed bedankt natuurlijk ;)

Groet

Offline siegi

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #54 Gepost op: 2008/01/04, 11:02:45 »
Misschien beheer van op afstand.  
Elkaars bureaublad overnemen.
De wondere wereld van ssh.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #55 Gepost op: 2008/01/04, 11:07:15 »
@ w.hellinga: Ik heb deze oproep ook geplaatst op de belgische mailinglist:
https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-be

Citaat van: Gunirus
> - Demo van zowel Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu en Server, samen in een netwerk

Hier kunt ge alvast 3 kandidaten voor noteren: Ik, profoX` en siegie

Pieter

Voor Compiz ook ik, profoX´ en siegie , maar deze keer moeten we wel
voorbereiden dan, dat we niet hetzelfde projector probleem hebben als vorige
keer in Hasselt.
Bedoelen jullie een presentatie of een workshop (of beide) over Compiz?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #56 Gepost op: 2008/01/04, 11:44:17 »
Als straks alle punten er zijn, over een week of twee, doen we weer een oproep voor mensen die ze willen uitvoeren.
Maar jullie naam wordt er vast bijgezet.

En vergeet niet of je Belgë en/of Nederland wilt doen..

Dank en groet

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #57 Gepost op: 2008/01/04, 13:18:49 »
Hoe"exotische" apparatuur te installeren, bijv een joystick, tv-kaart etc.
Hoe compile (hopelijk het goede woord) je iets in de kernel en is dit wel geschikt voor een gevorderde beginner.  
En niet te vergeten de koffie,broodjes en de uitstekende organisatie zoals op de Gutsy Release Party.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #58 Gepost op: 2008/01/04, 15:54:29 »
Misschien is een kleine demonstratie hoe je een server opzet en hoe je die bedient met ssh (ik weet het namelijk ook niet) wel leuk voor op de Hardy party.

BTW: Waar wordt die release party eigenlijk van betaald? Entreegeld?

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #59 Gepost op: 2008/01/04, 15:58:42 »
Nog iets over GIMP? (ik ben een beheerder van dutchgimpers.nl)

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #60 Gepost op: 2008/01/04, 16:04:07 »
Ja, Gimp is wel één van de flagship open source-softwarepaketten waarmee we goed sier kunnen maken.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #61 Gepost op: 2008/01/04, 16:27:34 »
Citaat van: Double12
BTW: Waar wordt die release party eigenlijk van betaald? Entreegeld?
We proberen sponsors warm te krijgen om voor de kosten in te staan.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Danuvius

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #62 Gepost op: 2008/01/06, 10:15:27 »
is de release party in Herk-de-Stad?

Offline Nick1890

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #63 Gepost op: 2008/01/06, 11:01:52 »
Ik stel voor om in de mate van het mogelijke ook alle vrij te geven documentatie onder te brengen in een specifieke folder zodat deze gemakkelijk kan gecopieerd worden naar de USB-sticks van bezoekers. (STEL HEN DAAR VOORDIEN VAN OP DE HOOGTE!!!)
OpenOffice- en PDF-formaten lijken mij hiervoor aangewezen vermits deze programmas ook beschikbaar zijn voor Window Die Hards.

Indien dit tevens verder onderverdeeld wordt, geeft dit ons/hen volgende voordelen:
-- inrichters zien op eender welk ogenblik waar ze inhoudelijk reeds staan per rubriek (te veel of te weinig info)
-- iedereen copieert slechts hetgeen hij nodig heeft:
    ** beginners worden niet overstelpd met massa´s info waar ze op dat ogenblik (nog) niets aan hebben
    ** de (meer) professionelen vinden er ook hun ding

Het volgende zou ik zeker aanraden:
-- Links naar bestaande fora (o.a. dit hier dus)
-- Minumum hardware vereisten
-- Vergelijkingen tussen OpenOffice & MS Office, tussen GIMP & Photoshop
-- Vergelijkende Lijst Windows programmas en Ubuntu programmas
-- Email-adressen tot wie beginners zich kunnen wenden m.b.t. het doorverwezen worden naar de daarvoor wél geeigende kanalen (fora bijv)
-- Domweg de link naar "Wie zijn nu feitelijk al deze Ubuntu-gebruikers op dit forum" zodat nieuwelingen een idee hebben van het feit dat wij geen Nerds zijn en iedereen willen helpen in de mate van onze mogelijkheden. Dé sterkte van Ubuntu dus.
-- De andere topics werden vroeger reeds aangehaald en kunnen hieraan toegevoegd worden.

Los daarvan: Inkijkexemplaren van het excellent door Dennis Leeuw en Jan stedehouder geschreven boek "Probleemloos overstappen op Linux"              PROFICIAT, Heren!!!

Waarom? Met alle respect voor de inrichters/medewerkers doch Hasselt gaf mij achteraf ietwat het gevoel: "Wat heb ik hier nu aan overgehouden?"
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Danuvius

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #64 Gepost op: 2008/01/06, 12:02:34 »
Citaat van: arie
en waarschijnlijk in Hilversum
Herk-de-Stad is net iets minder ver

Offline wutnubu

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #65 Gepost op: 2008/01/06, 12:29:39 »
Citaat van: Nick1890
Ik stel voor om in de mate van het mogelijke ook alle vrij te geven documentatie onder te brengen in een specifieke folder zodat deze gemakkelijk kan gecopieerd worden naar de USB-sticks van bezoekers.
Dat is op zich een goed idee, maar of het qua werk haalbaar is weet ik niet. De documentatie wiki op dit forum bevat informatie die zo veel als mogelijk "up-to-date" is., dat kan voor wat jij voorstelt niet, dus wellicht is het verstandiger via een link in een boekje o.i.d. de informatie te benaderen. Maar we zullen zeker kijken of er mogelijkheden zijn. Een boekje is iets dat reeds geopperd is en daar zijn we al een beetje mee bezig.

Citaat van: Nick1890
Los daarvan: Inkijkexemplaren van het excellent door Dennis Leeuw en Jan stedehouder geschreven boek "Probleemloos overstappen op Linux"              PROFICIAT, Heren!!!
Dat is een mogelijkheid, maar een commeciële, Jan zal dat zelf moeten doen op een tafeltje, daar is altijd ruimte voor. Vorige keer was die mogelijkheid er ook, maar gaf Jan de voorkeur aan alleen een (zeer goede) presentatie te geven.

Citaat van: Nick1890
Waarom? Met alle respect voor de inrichters/medewerkers doch Hasselt gaf mij achteraf ietwat het gevoel: "Wat heb ik hier nu aan overgehouden?"
Dat is erg jammer, maar wellicht gaat deze inspraak daar verandering in brengen, maar we kunnen het natuurlijk helaas niet iedereen 100% naar de zin maken ;).

Bedankt voor je inbreng, die nemen we mee in de verdere organisatie.

Groet

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #66 Gepost op: 2008/01/06, 13:21:16 »
Citaat van: Nick1890
Waarom? Met alle respect voor de inrichters/medewerkers doch Hasselt gaf mij achteraf ietwat het gevoel: "Wat heb ik hier nu aan overgehouden?"
Dat is een interessante opmerking. Wat bedoel je daar nou precies mee? Werd je overspoeld met informatie waar je niks mee kon? Was het teveel/ te moeilijk? bleef het niet hangen?

Dit soort dingen hebben natuurlijk ook te maken met de verwachtingen die je hebt als je naar een releaseparty gaat. Kan het zo zijn dat die te hoog waren of was het beeld wat geschapen werd in de media mbt de party te veelbelovend?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline siegi

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #67 Gepost op: 2008/01/06, 13:55:58 »
Citaat van: Nick1890
Waarom? Met alle respect voor de inrichters/medewerkers doch Hasselt gaf mij achteraf ietwat het gevoel: "Wat heb ik hier nu aan overgehouden?"
Hasselt was ook vooral gericht op beginners. Misschien wist je al veel van de informatie die gegeven werd. Ik dacht wel dat de presentaties die gegeven werden beschikbaar zijn gemaakt aan de bitmappers.  Misschien kan bartek daar wat meer info over geven waar en hoe.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #68 Gepost op: 2008/01/06, 22:17:40 »
Nick1890: Je hebt groot gelijk hoor. De party in Hasselt is veel groter geworden dan we initieel voorzien hadden.
In feite was het de bedoeling dat er een 40tal Bitmappers en een 20 tal Ubuntero's naartoe zouden gaan.

De Ubuntero's zouden dan de BitMappers helpen met het installeren en ik zou wat achtergrondinfo geven via presentaties. Uiteindelijk is er meer dan 100 man opgedaagd waardoor de wat ervaren gebruiker in de kou bleef staan.

Wees gerust, in Herk-de-Stad zien we het groter en zullen ervaren gebruikers ook hun ding krijgen ;)
Je feedback is dus steeds welkom en indien je wil meewerken hoor ik het graag.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #69 Gepost op: 2008/01/07, 12:49:43 »
Ook iets wat ik graag wil zien: Een collectebus

Iedereen kan dan vrijwillig wat kleingeld achterlaten. De organisatie van zo'n evenement kost een hoop geld en met dat geld kunnen we Ubuntu-be en Ubuntu-nl verder uitbouwen en een financiele zekerheid geven bij latere evenementen.

(Thanks to Wandarooze voor dit idee)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline siegi

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #70 Gepost op: 2008/01/07, 13:16:35 »
@collectebus
Bij de nederlandse release party moest je voor het eten een kleine bijdrage geven.
Ik had hier eigenlijk geen probleem mee.
Bij de release party in Hasselt was het gratis.

Een collecte bus mag er natuurlijk ook altijd bijstaan :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #71 Gepost op: 2008/01/07, 17:52:24 »
Waarom kijkt iedereen nu naar mij?

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #72 Gepost op: 2008/01/07, 18:11:59 »
Vrees niet: ik kijk niet naar jou. Dat komt omdat ik niet iedereen ben.....
Kan me trouwens wel voorstellen dat verder echt iedereen naar je kijkt......echt.....iedereen.
Dit was zeker je maandagmoment?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #73 Gepost op: 2008/01/08, 09:31:08 »
Ik las dit op de internationale Planet: http://www.screenage.de/blog/2008/01/08/ubuntu-lan-party/

Misschien een idee om ook een Ubuntu-NL LanParty te organiseren en eventueel te koppelen aan de Release Party dit voorjaar. Dit zou een manier kunnen zijn om te laten zien dat gamen en Linux goed samenkunnen (aansluitend op de presentatie van SWAT).

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #74 Gepost op: 2008/01/10, 21:40:40 »
Citaat van: R Smit
- Plenty CD's met de nieuwe versie.

- de al eeuwen geleden aangekondigde Basiscursus Ubuntu; deze is, zie ik net, weer eens uitgesteld naar 31 maart (is dat niet het feest van de heilige St Juttemis?)

Het is jammer dat er nog steeds geen klein inleidend boekje over Ubuntu is; het boek van Jan Stedehouder lijkt me meer iets voor mensen die al over de streep getrokken zijn.

Een klein boekje �  la basiscursus overtuigt belangstellenden toch meer dan wat uitdraaien van internet.
In Linux magazine van januari staat op blz 37 een interessante aankondiging: een Linux Starter gids met CD Gutsy. Heeft iemand hem al gezien? Op de website wordt nu nog een oude Starter gids (2006) getoond, maar dat zal een dezer dagen wel aangepast worden.
Stel dat onze vriend Jan Stedehouder er niet toe komt om een aangepast boekje te schrijven (hoop dat hij zich niet beledigd voelt), dan is dit misschien een mooi alternatief. Wie weet wil Linux Magazine ons wel sponsoren...