Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers  (gelezen 3727 keer)

Offline John K

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Gepost op: 2008/08/15, 21:59:31 »
Ik moet voor morgen een cd'tje branden voor dans met variabele pauzes. Ik kan bijv. in Brasero en Serpentine hier geen optie voor vinden. Weet iemand een progje dat dit wel kan?

Een andere vraag is; Sound Juicer vraagt hoe de audio op te slaan; als ogg(?) of mp3 etc. Wat is de meest gangbare format voor een afspeel cd?

Groeten en alvast bedankt.

John K

Offline jan11000

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/15, 23:53:51 »
Citaat van: John K
Ik moet voor morgen een cd'tje branden voor dans met variabele pauzes. Ik kan bijv. in Brasero en Serpentine hier geen optie voor vinden. Weet iemand een progje dat dit wel kan?

Bovenstaande weet ik niet

Een andere vraag is; Sound Juicer vraagt hoe de audio op te slaan; als ogg(?) of mp3 etc. Wat is de meest gangbare format voor een afspeel cd?

Wat wil je maken audio cd, mp3 cd
audio cd opslaan als wav, is dacht ik geen compressie.
Mp3 cd spreekt voor zich als mp3, mp3 cd is een data cd

John K

Offline John K

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/16, 10:57:50 »
Wat er ook maar mogelijk is, een audio cvd of MP3, als ik het maar kan afspelen in een cd speler (geen computer cd speler dus).

Offline eendje

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/16, 11:09:56 »
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar met Brasero lijkt het te kunnen. Maak nieuw Audio project aan en sleep de audio files in het rechtse venster. Rechtsklik op het audiobestand en selecteer Edit information. Onderaan kun je de Pause length instellen.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline jan11000

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/16, 11:45:31 »
Dus eerst uitzoeken of je afspeelapparaat mp3 kan spelen?

je hebt 2 mogelijkheden:

1
mp3 cd
Dit is een data cd met mp3 erop.
Dus file opslaan als mp3 en dan branden als een data cd.
Hier krijg je dus heel veel liedjes op de cd.

2
audio cd
Met een brand programma branden als audio cd, dan gaat de brandsoftware de audio files omschrijven, naar de audio formaat, en dan word deze gebrand.
Hier kunnen niet veel liedjes op de cd.
Indien geluid gaat bewerken en opslaan, kies voor wav, de brandsoftware schrijft dit om, ik kies voor wave omdat je dan geen verlies hent met de kwaliteit van geluid.

Offline John K

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/16, 12:21:05 »
Ik heb al gevonden dat KB3 pauzes kan instellen, maar wat ik niet kan vinden is dat ik het project kan afspelen alvorens te branden in KB3 (om te zien of de pauzes o.k zijn)

Kan iemnad eens kijken? Is er veschil in kwaliteit tussen MP# en WAV, de muziek moet vanmiddag op een festival gedraaid.

John K

Offline jan11000

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/16, 17:25:39 »
Citaat van: John K
Ik heb al gevonden dat KB3 pauzes kan instellen, maar wat ik niet kan vinden is dat ik het project kan afspelen alvorens te branden in KB3 (om te zien of de pauzes o.k zijn)

Kan iemnad eens kijken? Is er veschil in kwaliteit tussen MP# en WAV, de muziek moet vanmiddag op een festival gedraaid.

John K
Je begrijpt het nog niet.

1
je hebt een mp3 cd, dit moet wel de cdspeler aankunnen, in kb3, moet je dan een data cd branden, met mp3.

2
Een audio cd, hier word de muziek omgeschreven(door kb3) naar de formaat van van audiocd.

Offline eendje

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/16, 20:36:40 »
Citaat van: femke98
Kan je het niet op een cd-rw branden en dan kan je zo horen of het zo is hoe je het wilt.
Mocht het zo goed zijn kan je of het project nog een keer branden op een gewone cd-r of de cd-rw kopiƫren naar een cd-r.
let op! een cd-rw werkt niet in een gewone cdspeler, maar wel op de pc cd-speler.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline eendje

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/17, 13:52:23 »
Citaat van: femke98
Citaat van: eendje
Citaat van: femke98
Kan je het niet op een cd-rw branden en dan kan je zo horen of het zo is hoe je het wilt.
Mocht het zo goed zijn kan je of het project nog een keer branden op een gewone cd-r of de cd-rw kopiƫren naar een cd-r.
let op! een cd-rw werkt niet in een gewone cdspeler, maar wel op de pc cd-speler.
Nee, dat klopt, maar hij kan het dan wel afluisteren op de pc of het goed gebrand is op de manier zoals hij wil.
Toch?
Het was alleen maar een waarschuwing, omdat ik het zelf een keer ondervonden heb... Voor een test is het prima, tenzij je test natuurlijk op de CD-speler zelf wilt doen. Ik weet niet of hij nu nog wat aan de informatie heeft, want ik begreep dat gisteravond al nodig was...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline John K

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/18, 13:34:40 »
Beste Femke98,

Ik zit niet de hele dag achter de computer, ik moest een cd branden en afspelen op een happening zaterdag en zondag.

Uiteindelijk kon ik niets anders dan MP3 branden met K3B en de pauzes zijn uiteindelijk gelukt met upgrades van K3B.

John k

Offline Drummies

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/18, 13:37:50 »
Citaat van: John K
Beste Femke98,

Ik zit niet de hele dag achter de computer, ik moest een cd branden en afspelen op een happening zaterdag en zondag.

Uiteindelijk kon ik niets anders dan MP3 branden met K3B en de pauzes zijn uiteindelijk gelukt met upgrades van K3B.

John k
interessant welke upgrades zijn dat in k3b
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline John K

  • Lid
Muziek branden met variabele pauzes tussen nummers
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/19, 21:54:10 »
Even in Synaptic K3B intypen, dan zie je 2 openstaande hokjes, aanvinken en klaar. Voor het branden moet je ook nog even in tools (of instellingen aanvinken dat je vollume wilt 'egaliseren' voor alle nummers. Deze functie wordt dan gedownload.