Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??  (gelezen 1191 keer)

Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Gepost op: 2014/12/12, 22:23:17 »
Nieuwe vrienden....
Van de week heb ik ook maar eens Ubuntu geïnstalleerd. Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met dat grote bedrijf uit Redmond en dat zal de meeste gebruikers hier wel als muziek in de oren klinken.

Ik moet echter nog veel leren en zal hier dus nog wel een aantal keer aankloppen, denk ik zomaar.....
Nu mijn probleem. Ik wil graag mijn extern bureaublad aan de gang hebben. Na wat eigen onderzoek en hulp van youtube heb ik xrdp geïnstalleerd. Dat ging zonder problemen. Echter als ik verbinding wil leggen vanuit mijn laptop naar mijn vast PC, gebeurt er iets vreemds.
Het is moeilijk onder woorden te brengen, maar wie de bijlage wil openen, ziet gelijk wat ik bedoel.
Kunnen jullie mij helpen om dit probleem op te lossen?

Ook wil ik mijn IP adres statisch maken. Hoe kan ik dat het beste doen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/15, 11:03:25 »
Niemand een idee?
Ik vraag mezelf af of het iets te maken kan hebben met de VGA kaart driver?
Hoe kan ik de versie van de VGA driver controleren?

Offline PKing

  • Lid
Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/15, 12:58:11 »
Misschien lees ik het helemaal fout maar OP wil zijn laptop buroblad op zijn PC hebben via wireless volgens mij?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/15, 13:13:31 »
Juist. Extern bureaublad.

Ik denk toch dat je op de verkeerde ip inlogt en daardoor geen beeld krijgt.
In elk geval zou ik zorgen dat de pc waar je op wilt gaan inderdaad eens statisch ip heeft zodat je altijd de juiste benaderd.

Wil je benaderen op het lan, of van buitenuit?
En wat is je ervaring met EB? Heb je daar al vaker mee gewerkt?

En wil je een windows bureaublad inlezen op een linux pc? Want (linux experts!!) ik weet niet of dat mogelijk is (lijkt mij van niet ivm drivers e.d.).
Misschien is dan werken met een VPN verbinding makkelijker?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/15, 13:18:24 »
@Femke ik zal voortaan Topic Starter gebruiken i.p.v Original Poster :police:

@p Lankhaar Het zijn lange winteravonden, ik ga me er eens in verdiepen vanavond....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Frederik

  • Gast
Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/15, 13:21:35 »
Probeer teamviewer eens, hoef je niet zitten te klooien met IP adressen
http://www.teamviewer.com/nl/download/linux.aspx

Offline PKing

  • Lid
Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/16, 09:51:06 »
Ik krijg het e.e.a. niet aan de gang vanaf een laptop, of vanaf een vaste computer naar een andere vaste computer wat betreft een extern buroblad.
Heb verschillende dingen geprobeerd, rdesktop, rimmina....

Met Teamviewer 10 heb ik er geen probleem mee.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/02, 22:24:54 »
Beste forum collega's,
Ik vind het niet netjes van mezelf dat ik zo lang niet gereageerd heb, maar ik ben een aantal weken heel weinig in de gelegenheid geweest om achter mijn computer te kruipen.
Het frustrerende voor jullie is dat je iemand probeert te helpen en vervolgens niets meer van die persoon hoort  :(
Nogmaals mijn excuus en allereerst aan jullie allemaal de beste wensen voor dit nieuwe jaar 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=Ex6SXzjcKb4
Hier staat een video van hoe ik het ook wil gaan gebruiken. Uiteraard werkt het bij hem wel meteen en bij mij dan net weer niet. Ik heb het eerder met een andere computer ook weleens geprobeerd en daar werkte het allemaal wel meteen. Ik ben nu dus op zoek naar het probleem. Waar kan het aan liggen.

Even een antwoord op jullie vragen:
Misschien lees ik het helemaal fout maar OP wil zijn laptop buroblad op zijn PC hebben via wireless volgens mij?

Dat klopt. Mijn computer staat in mijn hobby kamer en mijn laptop neem ik overal mee naar toe. De ene keer zal ik vanaf mijn Windows 7 laptop de computer via het interne netwerk benaderen en de andere keer via extern bureaublad als ik onderweg ben.

Jullie raden mij dus aan om XRDP links te laten liggen en de verbinding met team viewer op te gaan bouwen?

Re: Wat is er met mijn extern bureaublad aan de hand??
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/02, 23:06:27 »
Dat klopt. Mijn computer staat in mijn hobby kamer en mijn laptop neem ik overal mee naar toe. De ene keer zal ik vanaf mijn Windows 7 laptop de computer via het interne netwerk benaderen en de andere keer via extern bureaublad als ik onderweg ben.

Dan werkt een VPN-verbinding toch veel makkelijker en stabieler? Waar een groot deel buitendienst ook meer werkt. Of zie ik dat verkeerd?

Windows 7 beschikt van huis uit al over de mogelijkheid om een VPN-server op te zetten die dan via internet te bereiken is, al ondersteunt die maar één gelijktijdige verbinding.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/02, 23:11:04 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore