Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus GeForce GT 210 videocard met intel moederbord dg33tl ,gaat dat werken ?  (gelezen 717 keer)

Offline tobe66

  • Lid
Ik heb een pc staan met een intel dg33tl moederbord, deze heeft een onboard videocard.

Nu speelt mijn zoon het spel minecraft en dat is niet snel genoeg.
Ik kan een videocard van kennis overnemen een Asus GeForce GT 210 met 1 GB geheugen, deze kaart heeft een PCI-e x16 interface, en voor wat ik gezien heb heeft ook het moederbord eenzelfde interface.
voordat ik het overnemen definitief maak, zou ik graag weten of het nut heeft om deze card erin te steken en of het uberhaupt gaat werken.

Een aparte videokaart heeft altijd een voordeel t.o.v. een onboard kaart, deze heeft een eigen geheugen en "snoept" niets af van het intern geheugen. Daarnaast zijn de specificaties beter t.o.v. Intel G33 Graphics chipset. Ook zijn intel kaartjes meestal probleemkindjes met de drivers. De Asus GeForce GT 210  is gebouwd op de Nvidea chip. Ik heb zelf nooit echte problemen gehad met de drivers voor de Nvidea kaarten, ik heb zelf de Nvidea 9800 GT. De kaart kost tegenwoordig rond de €28,- veel meer zou ik er niet aan besteden.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/17, 10:02:48 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop905

  • Lid
Mooie kaart de Asus GeForce GT 210
met Passieve koeling kosten rond 26 euro

http://tweakers.net/product/256524/asus-geforce-gt-210/

Offline tobe66

  • Lid
bedankt voor de reacties !!

Het enige wat ik nu nog wil weten is bij deze videokaart staat PCI-e 2.0 x16 en bij de specificaties van het intel dg33tl moederbord staat PCI-e x16 interface, gaat dat nog problemen opleveren, of past/werkt dat gewoon?


@Gijsbert: Intel problemen? Ik heb nog nooit problemen gehad met Intel-videokaarten totnutoe. Werkt keurig out-of-the-box. Heb 2 laptops met een HD4000 (waaronder deze, mijn hoofdlaptop).

Idd, wellicht dat het verbetert is, voorheen waren de Intelkaartjes echt om je nachten wakker te houden. :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.