Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Film branden  (gelezen 1770 keer)

Film branden
« Gepost op: 2008/10/08, 23:59:06 »
Ik heb al een tijdje lopen googlen naar een oplossing om een film te branden voor in mijn dvd speler. Nu is er niet een site die duidelijk zegt van: dit (gratis) programma moet je hebben als je ubuntu gebruikt. Dus mijn vraag is: welk programma raden jullie mij aan om een dvd te branden.

Even iets meer info:

ik heb een map met daarin een:

* .avi bestand
* een mapje `subs` met daarin een aantal .srt bestandjes

totaal: 694,3 mb

Het liefst - maar ik weet niet of dit mogelijk is - zou ik aan het begin van de dvd ook nog een menu tje krijgen om de ondertiteling te selectern.

Op het vlak van dvdtjes branden ben ik eigenlijk een heeele grote newbie...dus ik hoop dat jullie mij uit de voeten kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,

Anton Willemse

Offline 10o

  • Lid
Film branden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 00:08:05 »
Met DeVeDe moet dat lukken.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Film branden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 00:09:48 »
ok thanks

Film branden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/09, 00:11:17 »
dus met eknel het programma DeVeDe kan ik een volledige dvd branden? geweldig!
by the way....bedankt voor je snelle reactie;)

Offline 10o

  • Lid
Film branden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/09, 00:17:17 »
Je maakt er een iso bestand mee (da's een dvd-image) dat je vervolgens eenvoudig op dvd kunt branden. Ik doe dat meestal door het iso-bestand te kiezen > rechter muisknop > Openen met... > Cd/dvd-werkplaats.
Maar je kan het natuurlijk ook doen met Brasero of K3B.

Je kan het iso bestand ook eerst eens testen/bekijken door het iso-bestand te kiezen > rechter muisknop > Openen met... > vlc.
Als vlc mediaplayer geïnstalleerd is natuurlijk.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Film branden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/09, 00:21:53 »
Ja, ik heb idd vlc-player geinstalleerd. Maar wat ik een beetje raar vind is dat op forums voor `windows` gevruikers ze zeggen dat die film nog geconverteerd moet worden naar een ander formaat. En nu weet ik niet van buiten wat het standaard dvdspeler formaat is. Dus volgens jou zal een .avi gewoon moeten werken....Ik zal zien;)

Offline 10o

  • Lid
Film branden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/09, 00:30:39 »
Je kan in DeVeDe gewoon een avi toevoegen in de rechterkolom (Files) en vervolgens onder Advanced options allerlei instelling voor die toevoeging instellen (o.a. ondertitels).

In het hoofdvenster onder Action kan je 'm instellen op iso of op disk structure (dan krijg je de welbekende video_ts en audio_ts mapjes). Maar iso is m.i. het makkelijkst.
Onder Options kan je in datzelfde scherm ook het menu uitzetten (wel zo handig met 1 titel vind ik altijd).

Succes.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Anco

  • Lid
Film branden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/09, 00:34:26 »
Het standaard dvd formaat is mpeg. Maar als ik het zo zie converteert devede dat allemaal voor je. Het zal daarom wel een tijdje gaan duren. En hou er rekening mee dat er minder film op kan dan in avi. Maar dat geeft devede al aan.
Linux user #485563

Film branden
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/09, 00:38:47 »
ok, thanks, zeer handig programma. Hiermee kan ik zeker aan de slag!

niels van der horst

  • Gast
Film branden
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/09, 09:06:48 »
ik heb ook een vraag over devede:
namelijk ik kan geen .avi bestanden inladen hij blijft bij mij om .devede staan kan iemand mij uitleggen stap voor stap hoe ik dan een bestand inlees?
alvast bedankt

Film branden
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/09, 17:25:29 »
Citaat van: niels van der horst
ik heb ook een vraag over devede:
namelijk ik kan geen .avi bestanden inladen hij blijft bij mij om .devede staan kan iemand mij uitleggen stap voor stap hoe ik dan een bestand inlees?
alvast bedankt
Ja...dat probleem had ik eerst ook. maar eigenlijk was het gewoon iets dat ik over het hoofd
Je hebt als je een videodvd maakt in DeVeDe een scherm met 2 grote uploadzones...je moet je filmbestand (in ons geval dus een .avi bestand) uploaden in de RECHTER zone. De linker is voor het maken van titles (Of scenes) maar om het makkelijk te maken heb ik dat er gewoon uitgelaten. Ik heb namelijk maar een enkel .avi bestand. Waarom zou ik dan een title aan maken? In ieder geval, dat vond ik niet nodig. Dus heb ik de optie `add menu with titles` weg gelaten.

Wat jij hebt gedaan is de optie file-->open  gebruikt. Maar je moet gewoon je filmbestand in de rechter kolom laden

niels van der horst

  • Gast
Film branden
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/10, 18:53:13 »
het is in elk geval gelukt en inderdaad makkelijker dan ineerste instantie
heel erg bedankt voor je uitleg