Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Download Firefox redirect pagina voor IE  (gelezen 877 keer)

Download Firefox redirect pagina voor IE
« Gepost op: 2012/04/30, 22:48:55 »
Hoi!

Heb net een pagina gemaakt voor mijn website die, als IE word gedetecteerd deze pagina laat zien.



Ik dacht ik deel het hier eventjes. Het archief uitpakken op je webstek en dan dit in je index zetten tussen de <head></head>
<!--[if IE]>
<script type="text/javascript">
    window.location = "ifie/index.html";
</script>
<![endif]-->
http://ubuntuone.com/7fLdZGonVrW6QSzlCa96B5
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 09:24:37 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Download Firefox redirect pagina voor IE
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 14:36:52 »
Hoezo? Als je echt om webstandaarden gaf, zou je weten dat Firefox maar 345 haalt op de HTML5 test, en Chrome 430...

UPDATE: Canary haalt 444. Dus bijna 100 meer dan Firefox.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 14:42:02 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Download Firefox redirect pagina voor IE
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 18:34:49 »
Wanneer had ik het over Chrome? Ik ben Firefox fan, en als jij een Chrome pagina wilt, maak je die ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline bram103

  • Lid
Re: Download Firefox redirect pagina voor IE
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/01, 21:31:14 »
Waar gaat dit over?!

Als je een webpagina maakt dien je te zorgen dat deze met alle gangbare browsers te bekijken is. En JA dat is soms een hele klus en het is fustrerend dat iets op de ene browser goed werkt en op de andere niet maar iedere gebruiker heeft de vrijheid zijn of haar favoriete browser te gebruiken, als je jezelf serieus neemt als webpaginabouwer dien je dat m.i. te respecteren.

Gr,
Bram

Re: Download Firefox redirect pagina voor IE
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 00:21:08 »
Waar gaat dit over?!

Als je een webpagina maakt dien je te zorgen dat deze met alle gangbare browsers te bekijken is. En JA dat is soms een hele klus en het is fustrerend dat iets op de ene browser goed werkt en op de andere niet maar iedere gebruiker heeft de vrijheid zijn of haar favoriete browser te gebruiken, als je jezelf serieus neemt als webpaginabouwer dien je dat m.i. te respecteren.

Gr,
Bram

Het probleem is dat je dan twee pagina's aan het maken bent. Een voor alle browsers die zich aan de standaarden houden, en een voor MSIE. Ik ken redelijk wat mensen die het zo al niet op MSIE hebben voor hun privépagina's gewoon zeggen "Screw it, als jij niet de moeite wilt nemen een betere browser te installeren ga ik me niet de moeite nemen om mijn pagina twee keer te maken, testen en te onderhouden".

Stel het je zo voor: als alle lampen rechts zouden inschroeven, en de standaard zegt dat lampen rechts moeten inschroeven, maar één bedrijf maakt zijn lampen zodat ze links inschroeven, zou jij dan aan alle fabrikanten van lamenarmaturen gaan vragen om de extra tijd, kosten en moeite te nemen zodat je ook linksschroevende lampen kan gebruiken voor dat ene merk? Ik zou dan zeggen: "koop dat merk niet, koop gewoon lampen die zich aan de regels houden". Idem voor webbrowsers.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net