Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iceweasel-Vimperator shortcuts wijzigen?  (gelezen 317 keer)

Offline carbon

  • Lid
Iceweasel-Vimperator shortcuts wijzigen?
« Gepost op: 2017/02/12, 09:50:00 »
Hallo beste allemaal,

Ik heb nu Vimperator maar wil de sneltoetsen wijzigen, maar ik kan in (root) Spacefm nergens Iceweasel Vimperator of in Firefox ESR vinden waar ik deze shortcuts kan veranderen.

Kan dit .. en als het kan hoe?

Het gaat mij alleen om de terugtoets deze is in Vimperator de hoofdletter H, en dat vind ik erg ongelukkig gekozen, het lieft heb ik gewoon de toets b voor back. De toets b word zover ik weet nergens voor gebruikt in Vimp..
http://sheet.shiar.nl/vimperator

Vr, gr, Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline HarzG

  • Lid
Re: Iceweasel-Vimperator shortcuts wijzigen?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/15, 16:44:57 »
Je Firefox en Iceweasel hebben een configuratie die in een gewoon gebruikersprofiel zit en niet in die van een root-account. Daar staat volgens mij helemaal niets in de configuratie omdat het gebruiken van een browser als root onnodig en onverstandig is. Add-ons die je als gebruiker geïnstalleerd hebt, kom je daar dus niet tegen.

De configuratie kan je in de browser misschien aanpassen via "about:config". Er komt dan een beveiligingswaarschuwing, maar daar kan je ja tegen zeggen.
Overigens ken ik vimperator niet en onderstaande uitleg voor gevorderden. De browser kan ook gesloopt worden als onbedoeld belangrijke wijzigingen worden gedaan.
Nu zie je een tabel en je kan instellingen aanpassen. Als je zoekt op vimperator worden alle instellingen getoond die deze add-on voor Firefox/Iceweasel heeft vastgelegd. Met een dubbelklik op een regel zit je in de edit-modus.
NB: Het is verstandig dat je de wijzigingen ergens vastlegt in een tekstbestand. Op deze manier kan je een instelling terugzetten als je een fout hebt gemaakt en de browser niet meer goed werkt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Iceweasel-Vimperator shortcuts wijzigen?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/15, 16:51:58 »
Kan dit .. en als het kan hoe?
Welke versie van *buntu gebruik je?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.