Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ondertitelen met Aegisub  (gelezen 1004 keer)

Offline KarinKM

  • Lid
Ondertitelen met Aegisub
« Gepost op: 2017/04/25, 12:42:04 »
Gisteren heb ik voor het eerst getracht een video te ondertitelen met Aegisub, maar ik liep tegen een klein probleem aan.

Als ik de eerste ondertitel heb getypt, dan geeft het programma aan dat deze 5 sec. in beeld blijft staan. Dat is veel te lang. Ik kreeg het niet voor elkaar de tijdsintervallen van de ondertitels aan te passen.  'Editen' van de eindtijd van het fragment werkte niet, want ik kon niets veranderen. Wat zie ik over het hoofd? Alvast bedankt voor het meedenken!

 Met vriendelijke groet,

 Karin

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ondertitelen met Aegisub
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/25, 13:03:24 »
Hallo Karin,

Ik heb Aegisub maar weer geïnstalleerd om mijn geheugen op te frissen, maar dat is wat te lang geleden, hoor. Ik heb eens op Google gezocht.

Volgens mij kan je rechtstreeks de waarden veranderen in het Edit venster. Of je verandert de einde tijd bij 8 of je verandert de lengte van je subtitel bij 9. Dat laatste verandert dan gelijk je eindtijd.



Die eindtijd veranderen lukte je niet, begrijp ik?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Haris

  • Lid
Re: Ondertitelen met Aegisub
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/26, 18:27:27 »
Waarom werken jullie niet met Gnome Subtitles?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ondertitelen met Aegisub
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/26, 19:35:42 »
Hoi Haris,

Werkt dat dan lekker?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Haris

  • Lid
Re: Ondertitelen met Aegisub
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/26, 19:47:04 »
Ik gebruik het o.a. om .srt ondertitels te synchroniseren met mp4 videos en dat gaat gemakkelijk...en je kunt de teksten ook aanpassen dus nieuwe ondertitels maken moet ook goed te doen zijn...