Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mozilla thunderbird - agenda van outlook importeren  (gelezen 2011 keer)

Offline pokemon

  • Lid
mozilla thunderbird - agenda van outlook importeren
« Gepost op: 2008/06/09, 13:45:35 »
Ik wil overschakelen naar thunderbird en heb de mails al overgehaald vanuit outlook en ook de contactpersonen zijn er. Het binnenhalen van mijn agendagegevens lukt echter niet. (ps momenteel werk ik nog via Windws, maar zou dit bestand ook via ubuntu kunnen gebruiken nadat de instellingen in orde zijn


Offline patrick

  • Lid
mozilla thunderbird - agenda van outlook importeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/10, 07:51:15 »
Als je thunderbird zowel in ubunut als in windows gebruiks kun je dezelfde bestanden voor zowel ubuntu als windows gebruiken, zodat je 2 maal dezelfde gegevens hebt.

voor het adresboek
had dit gevonden op het internet en het werkt.
een link plaatsen in .mozilla-thunderbird/uw profiel

ln -s "/media/hda1/Documents and Settings/patrick/Application Data/Thunderbird/Profiles/nrwoq6cw.default/abook.mab" abook.mab

en nu gebruikt thunderbird in ubuntu de adresboek van windows.

voor de mail bestanden, laat in ubuntu thunderbird de locatie naar de mappen naar de mappen op de windows versie van thunderbord verwijzen.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
mozilla thunderbird - agenda van outlook importeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/10, 08:41:50 »
Patrom, no offence, maar dat gedeelte was hem al gelukt (op een andere manier weliswaar):
Citaat van: pokemon
Ik wil overschakelen naar thunderbird en heb de mails al overgehaald vanuit outlook en ook de contactpersonen zijn er.
Het probleem lag dus enkel nog bij de agenda. In ieder geval wel nuttig om te weten dat het wel kan, want het is een punt dat sommige mensen nog tegenhoudt om op zijn minst al over te schakelen naar open-source software zoals de mozilla producten.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline pokemon

  • Lid
mozilla thunderbird - agenda van outlook importeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/10, 14:54:03 »
Citaat van: BMF
Allereerste zoekresultaat via GOOGLE!!!

GOOGLE is a mans best friend

grtz
Deze link heb ik al gedeeltelijk kunnen uitvoeren en het werkt. De rest is voor later. Bedankt voor de hulp.