Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linuxMint 10 Deb.  (gelezen 2172 keer)

Offline jokey

  • Lid
linuxMint 10 Deb.
« Gepost op: 2010/12/06, 16:16:19 »
zijn er nog mede gebruikers van LinuxMint met goede ervaringen ,?? mag ook minder zijn.
goede tips??

Offline Tom

  • Lid
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/06, 17:02:36 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/06, 17:07:04 »
Ik heb goede ervaring met Linux Mint 9 LXDE op een bepaalde flaptop. Met de lichtgewicht LXDE-werkomgeving dus:
http://sites.google.com/site/computertip/minidistributies#TOC-Linux-Mint-LXDE

Mijn overige machines draaien -eveneens naar volle tevredenheid- op Ubuntu en openSUSE.  :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/06, 18:23:15 »
Op mijn 'werkbak' staat Linux Mint9 KDE, een LTS versie. Die is heel compleet, goed afgewerkt en stabiel, en blijft voor de komende tijd staan (m'n kinderen begonnen op een geven moment te mopperen dat er om de haverklap een andere distro op stond  ;)). Ik pruts er niet te veel aan, en dan is het voor het algemeen gebruik een puike distro.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/06, 18:32:24 »
m'n kinderen begonnen op een geven moment te mopperen dat er om de haverklap een andere distro op stond 

Die van mij zijn inmiddels gehard. Alles is goed, mits er maar Firefox in zit.  =D

Offline Tom

  • Lid
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/06, 19:06:48 »
Isadora loopt hier als een speer zeer stabiel.
Julia (Mint 10) mag ik niet zij maakt rommel in mijn Home Map.
Het update beheer (schildje met het groene v teken) vind ik niks.
Geeft aan ,,Pc is up to date ,, en als je dat dan aanvinkt staan er bv vier updates klaar (nummer 3).
Dan vraag ik mij af waarom hij zegt uw pc is up to date.
Is ook al gebeurd na de opstart.
Maar ik kan er mee leven heb nu de update beheer bij opstart toepassingen uit gevinkt en laat nu elke avond dat manneke even zoeken.
ook de nummers 4 en 5 staan aangevinkt in mijn update beheer aangezien ik geen last heb van regressie bugs (tot nu toe).
En Lucid loopt natuurlijk op mijn andere (werk) PC.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/06, 19:09:51 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bwman

  • Lid
Re: linuxMint 10 Deb.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/07, 19:50:42 »
ik gebruik mint julia (10) en ubuntu 10.04 in dualboot tot grote tevredenheid. mint werkt hier zeer goed op een 512 mb ddr1 geheugen. en op de laptop staat mint 9 ons isadora die loopt ook als een speer op dit oudere beestje
« Laatst bewerkt op: 2010/12/07, 19:52:17 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast