Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen  (gelezen 937 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen
« Gepost op: 2014/01/20, 22:11:44 »
Beste mensen,

Ik heb een opstelling met 2 schermen op een Ubuntu  12.04 computer. Het ene scherm is een Dell E173FP, de ander een Liteon Litepanel 170. Het zijn niet de nieuwste schermen meer. De kleuren van beide schermen zijn erg verschillend. Via internet heb ik wat testjes gezien om de instellingen te calibreren, maar daarbij moest contrast en helderheid al zo hoog worden ingesteld dat ik bij het bekijken van een website vervolgens bij een wit vlak (zoals hier) nauwelijks nog tekst zag. Heeft iemand een idee hoe ik het beste de schermen kan instellen (softwarematig of hardwarematig) zodat ze een beetje hetzelfde worden en ook een beetje kloppend worden?

Alvast bedankt,

Jop
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/21, 08:57:39 »
ik denk dat hardware matig de eerste oplossing zou zijn, met de knoppen op de monitor

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/23, 19:56:02 »
@ Martijn
Maar dan zou het wel handig zijn als je enig idee hebt hoe je het goed kan krijgen met de knoppen. Wat welk effect zou hebben, of het liefst een programma of site die aangeeft waar je aan zou moeten draaien om het juiste effect te krijgen.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/24, 08:52:07 »
je zou om te beginnen gewoon eens kunnen rond kijken en proberen in het menu van de monitor, en anders even de handleiding uitpluizen over hoe en wat

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: kleuren van 2 beeldschermen een beetje gelijk krijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/24, 09:33:31 »
Dat heb ik gedaan en kwam ik er niet uit, vandaar de vraagstelling.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.