Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: webcam snelheid onder kopete 0.12.0  (gelezen 1771 keer)

chribra2

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Gepost op: 2006/07/12, 10:28:58 »
Mijn webcam werkt goed als ik settings configure Devices aan klik, goed beeld instelbaar en met een meer dan redelijke snelheid. Maaar zo gauw ik daadwerkelijk ga chatten, blijft er van de snelheid niet veel meer over. Het lijkt er op alsof hij dan met een lagere snelheid uit gaat zenden  het beeld is dan ook heel schokkerig. Ik vind geen optie om de framesnelheid aan te passen. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Chris

budster

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/12, 10:34:41 »
Snellere internetverbinding aanschaffen.

Azalin

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/12, 11:05:02 »
Wat jij bij configure Devices ziet gebeuren is gewoon een preview. De daadwerkelijke snelheid in verzenden van frames heeft daar helemaal niets mee van doen. De uiteindelijke framerate hangt af van de snelheid van jou verbinding, de snelheid van de verbinding van de ontvangende partij. Hetzelfde betreft MSN Messenger, als je een slome verbinding hebt, een ontvangende partij die een slome verbinding heeft of als het gewoon heel erg druk is dan zakt de snelheid waarmee je beelden kunt versturen en ontvangen. Ook speelt de grootte van je image een rol... logisch is het natuurlijk dat wanneer je een beeld van 720x576 probeert te verzenden, dit vreselijk lang zal duren in vergelijking tot een fictieve 120x80 schermresolutie. Maak als dat kan het beeld dat je zendt eens wat kleiner, of zorg voor een snellere verbinding.

chribra2

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/12, 16:45:03 »
De snelheid zal het probleem niet zijn, ik heb een 20 mb/s verbinding van versatel compleet. In Kopete is het niet mogelijk om de grote te veranderen dus daar heb ik geen invloed heb, misschien dat dit programma standaard met een lage snelheid uitzend. Ik zal proberen Mercury en aMSN aan de praat te krijgen wellicht dat hier meer mogelijkheden mee zijn.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Chris

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/12, 17:28:32 »
Het is niet enkel jouw snelheid die telt,
ook de snelheid van de verbinding tussen jou en de ontvangende partij (rechtstreeks of onrechtstreeks)
en de snelheid van de ontvangende partij zelf

bij jou telt overigens vooral de uploadsnelheid, bij de ontvangende partij de downloadsnelheid.
En met een onrechtstreekse verbinding heb je zoiezo een lage snelheid.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

sonics

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/13, 08:31:46 »
ik heb meegemaakt dat zelfs als beide partijen een 8M verbinding hebben de snelheid te wensen overlaat.
Ik gebruik mercury voor webcam msn chat en het beste wat ik kan halen is 6 frames per seconde, maar onder windows doet ie niet veel beter denk ik.
Dit ligt dan meer aan de msn server

chribra2

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #6 Gepost op: 2006/07/13, 08:40:49 »
Ik heb nu mercury geinstalleerd, met de jmf videofiles, en tevens geupgraded naar de laatste beta versie. Deze werkt goed, de snelheid is beter alsook de beeldkwaliteit. Tevens heb ik aMSN geinstalleerd de laatste versie 0.96 rc1 ook dit werkt beter dan kopete.

Groetjes Chris

sonics

  • Gast
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #7 Gepost op: 2006/07/13, 18:57:29 »
kortom F*CK kopete ;) stom KDE programma :p

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
webcam snelheid onder kopete 0.12.0
« Reactie #8 Gepost op: 2006/07/13, 19:09:42 »
Citaat van: sonics
kortom F*CK kopete ;) stom KDE programma :p
hou die commentaar liever voor jezelf ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)