Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beetje hulp nodig bij KDE  (gelezen 1028 keer)

Beetje hulp nodig bij KDE
« Gepost op: 2008/07/17, 09:07:28 »
Ik dacht, laat ik eens KDE 4.0 proberen. Gaat op zich prima, maar ik verzuip een beetje in de voor mij onlogische menu's. Kwestie van wennen denk ik :P
Maar ik zit met de volgende vragen, in de hoop dat een KDE-gebruiker me een beetje op weg kan helpen:
1: Ik heb per ongeluk het icoontje voor het menu verwijderd (die linksonder in de balk stond). Na het toevoegen van een nieuwe krijg ik dat menu helemaal rechts van de balk. En ik kan daar niks verplaatsen, het staat vast. Hoe krijg ik dat ding weer links?
2: Bij KDE 3.5 kon je de mate van effecten e.d. instellen in verhouding met je processor-snelheid, ik mis die menu's in KDE 4. Ik kan ze nergens vinden? Waar zitten die instellingen verborgen?
3: Ik heb een gedeelte van mijn gnome-home-map weer terug gezet, maar ik mis de iconen op mijn bureaublad. Werkt KDE daar niet mee?
4: En hoe werken compiz en KDE samen? Gaat dat probleemloos?
5: Wie kan me wat tips geven om de desktop zo mooi mogelijk te tweaken?
edit: 6: Ik kan mijn geluidssterkte niet instellen, aangezien er ineens een icoontje mist in de balk? Hoe krijg ik die terug?

bvd,

kebabfish
Op de chat te vinden als debiantux

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/17, 09:32:15 »
Lijkt me dat dit niet offtopic is :)

Topic verplaatst.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/17, 09:44:20 »
oops... is nog vroeg he :P
Op de chat te vinden als debiantux

Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/17, 15:08:44 »
Die volume regeling zat ik ook naar te zoeken inderdaad. Ook stom dat [FN] + ^ niet werkt voor de volume :( Bij gnome ging dit wel. Is hier nog een oplossing voor?

Het icon zou je vanaf Widget toevoegen kunnen slepen naar helemaal links. Ik had hier ook nog wat problemen mee. Zelf mis ik ook nog een knop om alle vensters in een keer te minimaliseren.

Tenslotte http://forum.ubuntu-nl.org/topic/29654 mag denk ik een slotje op. Want het is stom om twee draadjes door elkaar heen te laten lopen.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/17, 16:48:02 »
Citaat van: kebabfish
Ik dacht, laat ik eens KDE 4.0 proberen. Gaat op zich prima, maar ik verzuip een beetje in de voor mij onlogische menu's. Kwestie van wennen denk ik :P
Maar ik zit met de volgende vragen, in de hoop dat een KDE-gebruiker me een beetje op weg kan helpen:
1: Ik heb per ongeluk het icoontje voor het menu verwijderd (die linksonder in de balk stond). Na het toevoegen van een nieuwe krijg ik dat menu helemaal rechts van de balk. En ik kan daar niks verplaatsen, het staat vast. Hoe krijg ik dat ding weer links?
2: Bij KDE 3.5 kon je de mate van effecten e.d. instellen in verhouding met je processor-snelheid, ik mis die menu's in KDE 4. Ik kan ze nergens vinden? Waar zitten die instellingen verborgen?
3: Ik heb een gedeelte van mijn gnome-home-map weer terug gezet, maar ik mis de iconen op mijn bureaublad. Werkt KDE daar niet mee?
4: En hoe werken compiz en KDE samen? Gaat dat probleemloos?
5: Wie kan me wat tips geven om de desktop zo mooi mogelijk te tweaken?
edit: 6: Ik kan mijn geluidssterkte niet instellen, aangezien er ineens een icoontje mist in de balk? Hoe krijg ik die terug?

bvd,

kebabfish
Lets see hier de kde4 expert.

1: Via rechtsboven in de hoek kun je op klikken en plasmoids toevoegen en dan een toepassingen laucher ( dat is gewoon k menu ) naar links onder in hoek slepen. Wat ook kanb is gewoon de .kde4 naar .kde44 hernoemen maar dan heb je als ware een schone lei en ben je personelijke instellingen kwijt.

2: Uh ik weet wel dat mogelijk is om de effecten in te stellen maar niet echt op verhouding van processor je kunt wel composting aan en uit zetten via systemsettings >Buroblad en bij uiterlijk kun je van alles in stellen. Tip je kunt beste kde4.1 rc instaleren dat is echt veel betere dan kde4.0 maar als je ff tot aan einde van maand wacht is kde4.1 stable.

3: inderdaad kde4 werkt niet met iconen op buroblad en als ze erzijn dat is het een plasmoid in vorm van snelkoppeling die plasmoid verwijderen verwijderd niet het bestandje.

4: Kde4 heeft geen compiz nodig vooral in kde4.1 zijn er meer als genoeg plugins. via systemsettings>buroblad kun je ze aan of uit zetten. Maar je kunt compiz wel in kde4 starten maar werkt net iets minder denk ik maar het zou okay moeten werken denk ik.

5: Uh ja plasmoid plaatsen en die speciale effecten in wat wil je tweaken en kde4 das toch al mooi? Maar in kde4.1 kun je plasma themes instaleren via desktop settings. Dus dat gaat wel en via uiterlijk enzo het gaat dus allemaal wel.

6: Kmix starten via alt+f2 of launcher en dan zou je volume moeten aan kunnen passen

Offline Ramana

  • Lid
Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/17, 17:36:20 »
Weinig aan toe te voegen... :)

alleen, voor een schone lei kan je ook in .kde4/share/config de bestanden plasmarc en plasma-appletsrc weggooien.
Dan blijven je persoonlijke instellingen (behalve het buraublad en taakbalk) bewaard.

Is ook een goede tip van Kurosaki, want met de instellingen gaat het vaak mis. Ik gooi zelf heel vaak .kde of .kde4 weg.

Beetje hulp nodig bij KDE
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/17, 19:25:24 »
1: Dit is gelukt

2: Wacht liever op de stable release ;) Maar het genoemde systemsettings => bureaublad kan ik 123 niet vinden

3: Die plasmoids/widgets, die zijn vast wel ergens te downloaden? (kom niet op kde-look.org, vanochtend deed de site het ook al niet. Kan zelf niet even snel kijken dus)

4: Dan maar even geen kubus met compiz :P Zie punt 2 voor de rest

5: KDE4 ziet er idd strak uit, maar het is bekend om zijn "tweakbaarheid". En ik verander graag alles :D

6: Is er een soort sessiemanager waar je dit automatisch op kan laten starten?

alvast bedankt voor de hulp, komen vast meer vragen ;) Het is wel even wennen zeg...
Op de chat te vinden als debiantux