Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek trainingsprogramma wie helpt?  (gelezen 2423 keer)

Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Gepost op: 2009/11/29, 15:49:00 »
Ik ben op zoek naar een programma dat ik kan gebruiken voor het instuderen van liedjes.
Hierbij denk ik aan het inbrengen van de muzieknoten, liedjestekst erbij en dan af laten spelen en meezingen.
Ik heb inmiddels gekeken naar denemo, rosegarden, lilypond, midi players. En nog een aantal programma's.
Bij denemo kan ik prima muzieknoten ingeven maar als ik op play click krijg ik geen geluid. Weet ook niet zeker of dat wel kan.
Rosegarden kan niet verbinden met de jack server. Die heb ik inmiddels wel via timidity aan de praat gekregen maar nog steeds zonder geluid.

Kort samengevat heb ik nul ervaring op het gebied van dit soort programma's. Het aanbod is groot maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij op weg helpen met welk programma hier goed voor te gebruiken is en welke aanvullende software hiervoor nodig is.
Ik gebruik de meest recente versie van ubuntu.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Matthieu


Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/29, 15:55:31 »
Misschien is TuxGuitar iets voor u.

Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/29, 16:07:19 »
probeer nted eens: http://vsr.informatik.tu-chemnitz.de/staff/jan/nted/nted.xhtml


of musescore (mscore)


Solfege vind je misschien ook interessant

Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/29, 19:50:58 »
nted ziet er inderdaad goed uit. Ik krijg er alleen geen geluid uit. Ik heb een midi file geladen, deze wordt goed weergegeven. Als ik op play druk zie je het door de muzieknoten heenlopen doordat de kleur veranderd maar geen geluid.  Het geluid werkt overigens wel als ik een dvd afspeel.
mscore doet het ook heel mooi, makkelijk om tekst toe te voegen echter hier ook geen geluid.

Enig idee wat er nog ontbreekt?
Ik werk met een compaq laptop nx8220.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/29, 20:16:45 door mchendriks »

Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/29, 22:09:14 »
nted werkt inmiddels, na het dubbelklikken op een midi file werd een standaard player geopend die aangaf dat er nog een plugin geinstalleerd moest worden, aanwijzigingen opgevolgd en geinstalleerd en voila de 1e werkt.
Musescore doet het nog niet.

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/31, 01:16:16 »
tuxguitar is, zoals eerder genoemd, een perfect programma voor wat jij wilt. Het is een linux kloon van guitar pro en in staat liedjes te transponeren, het tempo aan te passen enz. Ideaal voor het oefenen!

Re: Muziek trainingsprogramma wie helpt?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/15, 16:33:53 »
tuxguitar geinstalleerd. Ziet er fraai uit, ik speel helaas geen guitaar. Ofwel voor vocaal oefenen wat minder geschikt.
Mensen bedankt voor het meedenken. Rosegarden draait goed en voldoet verder.
Wat mij betreft kan deze gesloten worden.