Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy: hoofdpijn  (gelezen 1024 keer)

Offline Port_Null

  • Lid
    • http://www.brandstichting.com/
Hardy: hoofdpijn
« Gepost op: 2008/04/27, 19:40:54 »
Vrijdag geprobeerd over te gaan van Gutsy naar Hardy, met als voornaamste reden de lange ondersteuning. Intussen is het zondag, draait eindelijk Gutsy weer als voorheen en ben ik net klaar met het terugzetten van al mijn bestanden vanaf de backup-harddisk.

Hardy met kernel 2.6.24 wilde sowieso niet starten, ik heb daarvoor nog altijd geen oorzaak gevonden. Door te kiezen voor 2.6.22 kreeg ik 'm wel aan de praat, maar stapelden de problemen zich al snel op. Het begon al met het moeten aanpassen van /etc/hosts om uberhaupt administratieve taken te mogen uitvoeren, iets waar ik nog nooit eerder tegenaan gelopen was. Wireless wilde niet ook niet na urenlang klungelen om ndiswrapper aan de gang te krijgen, iets wat volgens de documentatie niet meer nodig zou hoeven zijn. Compiz wilde niet terwijl het onder Gutsy wel gewoon werkte.

Installatie met een upgrade wordt vaak afgeraden, dus probeerde ik ook een 'cleane' install met de live-cd. Maar na de melding dat de Linux-kernel gestart zou worden kreeg ik geen verdere respons. Moe van het gedoe heb ik met een clean install Gutsy weer teruggezet. De reden waarom ik zo enthousiast ben over die release, bleek weer toen wireless, Compiz en de hele verdere handel gewoon zonder noemenswaardige problemen werkte.

Installatie van het langverwachte Hardy is hier uitgedraaid op een fiasco. Ik blijf bij mijn oude vertrouwde Gutsy. Hij draait naar mijn gevoel zelfs nog net ietsje beter dan voorheen. ;)

Offline vanadium

  • Lid
Hardy: hoofdpijn
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 21:21:29 »
Ja, er is veel verschillen tussen systemen. Voor mij is de ervaring omgekeerd: Gutsy was voor mij een versie met veel problemen, en voor mij is Hardy een stevige sprong voorwaarts.

Offline ivo

  • Lid
Hardy: hoofdpijn
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 21:43:56 »
Toch vreemd eigenlijk, al die wisselende ervaringen.
Ik ben ook van de Gibbon overgestapt met een Clean install, zonder enig probleem. De multimedia tips van Pjotr gevolgd. Zonet kwam ik erachter dat ik mijn printer, die in het netwerk aan een XP machine hangt, nog vergeten was. Doet het nu ook weer via Cups. De externe disk nog even aangeknoopt via NFS, werkt.

Ik lees ook dat mensen terug gaan van Firefox-3 naar 2, ik vraag me dan af waarom. Draait hier als een zonnetje, idemdito multimediaal met geluid en de hele santekraam.

Ik ben weer helemaal qua software op het niveau dat ik vrijdag nog op de Gibbon had, maar dan nu op de Heron.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Hardy: hoofdpijn
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 21:59:51 »
Citaat van: ivo
Toch vreemd eigenlijk, al die wisselende ervaringen.
Ik ben ook van de Gibbon overgestapt met een Clean install, zonder enig probleem. De multimedia tips van Pjotr gevolgd. Zonet kwam ik erachter dat ik mijn printer, die in het netwerk aan een XP machine hangt, nog vergeten was. Doet het nu ook weer via Cups. De externe disk nog even aangeknoopt via NFS, werkt.

Ik lees ook dat mensen terug gaan van Firefox-3 naar 2, ik vraag me dan af waarom. Draait hier als een zonnetje, idemdito multimediaal met geluid en de hele santekraam.

Ik ben weer helemaal qua software op het niveau dat ik vrijdag nog op de Gibbon had, maar dan nu op de Heron.
FF3 draait hier ook goed, maar aangezien dat het een beta is, kan ik me goed voorstellen dat het her en der nog problemen geeft.

Mijn ervaringen met Hardy zijn ook positief al gaf deze meer problemen (2) als Gutsy, waarvan 1 misschien mijn eigen schuld :P en 1 nog niet helemaal opgelost.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline Roel1963

  • Lid
Hardy: hoofdpijn
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 10:54:44 »
Citaat van: Port_Null
Wireless wilde niet ook niet na urenlang klungelen om ndiswrapper aan de gang te krijgen, iets wat volgens de documentatie niet meer nodig zou hoeven zijn. Compiz wilde niet terwijl het onder Gutsy wel gewoon werkte.

Installatie met een upgrade wordt vaak afgeraden, dus probeerde ik ook een 'cleane' install met de live-cd. Maar na de melding dat de Linux-kernel gestart zou worden kreeg ik geen verdere respons. Moe van het gedoe heb ik met een clean install Gutsy weer teruggezet. De reden waarom ik zo enthousiast ben over die release, bleek weer toen wireless, Compiz en de hele verdere handel gewoon zonder noemenswaardige problemen werkte.

Installatie van het langverwachte Hardy is hier uitgedraaid op een fiasco. Ik blijf bij mijn oude vertrouwde Gutsy. Hij draait naar mijn gevoel zelfs nog net ietsje beter dan voorheen. ;)
Het gevoel dat Gutsy beter draait dan voorheen heb ik ook sinds de laatste installatie afgelopen weekend, na een langdurig gevecht met de reiger.

Ndiswrapper werkte bij mij overigens WEL goed, kreeg zelfs de melding dat "ndiswrapper -m" onder Hardy niet meer nodig was.

Wireless netwerk herkenning ging prima onder HH, en vervolgens ging alles mis. En waarom bleef mijn PC zichzelf "169.xxx.xxx.xxx" noemen? Die IP-codering heb ik tot nu toe NERGENS gezien!

Na installatiepogingen op ellerlei mogelijke manieren (desktop, alternate, gutsy + upgrade) toch weer Gutsy schoon geïnstalleerd en het loopt nu als een zonnetje! Ook de Ati Radeon X200 geeft een prachtig beeld na inschakeling niet-ondersteunde stuurprogramma's, terwijl ik daarvoor in december nog allerlei toeren moest uithalen met de Ati-installer.

Ik blijf het ook raar vinden dat de reacties van de verschillende PC's zo anders zijn.

Offline Tom

  • Lid
Hardy: hoofdpijn
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 11:05:10 »
Ik vermoed dat er nog zeer vele dingen verbeterd gaan worden met de 8.04-1.
En dat dan alles pas goed en stabiel draait.
Dan is ook oa Firefox 3 als final versie af en gaat ook beter lopen.
Nog even gedult dus.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.