Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nas aansluiten [Opgelost]  (gelezen 950 keer)

Offline Boulle

  • Lid
Nas aansluiten [Opgelost]
« Gepost op: 2011/02/13, 21:33:57 »
Hallo,

even een vraagje. (Dit is ondertussen al opgelost, verder vind je de oplossing van het probleem)
Ik heb een nasbox aan de router hangen. Ik heb die aan mijn ubuntumachine kunnen koppelen.(uiteindelijk). De tutorials die ik gelezen hebben, vertrekken er allemaal van dat Ubuntu de naam van de nasbox herkent. Dit is hier niet het geval. Ik heb in de fstab file het ip van de nasbox ingegeven. (met behulp van een windows machine). Stel nu, ik heb geen windows machine, en Ubuntu herkent de naam van de nasbox niet. Hoe ga ik dan tewerk om het ip te vinden?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/20, 16:35:43 door Boulle »
Ignorance is the nigth of the mind. But a night without moon and stars. (Confusius)

Re: Nas aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/13, 23:41:11 »
Via de webinterface van je router? Ik kan daar alle IP adressen van aangesloten hardware zien. Het IP adres van je router kun je vinden in de handleiding of door even te googlen op merk en type van je router.

Offline Boulle

  • Lid
Re: Nas aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/14, 07:44:14 »
 :-X :-X Het is niet waar....Dat ik dat over het hoofd heb kunnen zien zeg...Niet te geloven...
Ik ga dat vanavond testen. (Het zou moeten lukken dat het niet zou gaan...)
Ignorance is the nigth of the mind. But a night without moon and stars. (Confusius)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nas aansluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/14, 10:11:12 »
Ik heb ook het probleem dat mijn router de naam van de computers herkent. Knap vervelend, want de enige mogelijkheid om nog betrouwbaar verbindingen te maken, is via de instellingen in de router vaste ip adressen toe te kennen. Standaard kunnen die ip-adressen namelijk wisselen.
Het lijkt mij iets met Ubuntu, want van mijn netwerkschijf, een MyBookWorld, krijgt de router de naam wel, en daar draait ook een linuxsysteem op.

Offline Boulle

  • Lid
Re: Nas aansluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/20, 16:31:15 »
Excuses voor het late antwoord. Het werkt idd als ik via de router de nas bekijk. (het ip, bedoel ik).
En zo kan je dus verder met een mountpoint te maken en de file aan te passen.

Hier mag een slotje op.

Alvast bedankt voor de reacties!!!
Ignorance is the nigth of the mind. But a night without moon and stars. (Confusius)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Nas aansluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/20, 16:32:00 »
Zou je de openingspost willen veranderen en [opgelost] in de topictitel willen zetten? Hartelijk bedankt.

Offline Boulle

  • Lid
Re: Nas aansluiten [Opgelost]
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/20, 16:36:04 »
Is het zo goed?
Ignorance is the nigth of the mind. But a night without moon and stars. (Confusius)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Nas aansluiten [Opgelost]
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/20, 16:39:18 »
Ja, hartelijk dank.
Zo weet iedereen dat dit topic is opgelost.