Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen netwerkverbinding onder Kubuntu  (gelezen 2127 keer)

toon196

  • Gast
Geen netwerkverbinding onder Kubuntu
« Gepost op: 2008/03/03, 19:18:44 »
Ik ben een beginneling die volop aan het experimenteren is met ubuntu. Zo heb ik nu 'Kubuntu desktop' geïnstalleerd en dat bevalt me wel, ware het niet dat ik onder kubuntu niet meer op het internet geraak. De netwerkkaart wordt herkend, de beschikbare netwerken worden weergegeven, maar ik kan geen verbinding maken.  Ik heb ook geprobeerd om met de Wireless netwerk assistent een verbinding te maken, deze vraagt om de wpa-key. Ik heb hier mijn wachtwoord van de wireless verbinding ingegeven, maar zonder succes. Als ik eerst opstart onder gnome dan afmeld en terug aanmeld onder KDE dan heb ik wel verbinding.
Is het mogelijk om onder kubuntu op dezelfde manier als onder ubuntu een verbinding te maken ?

Offline ruujan

  • Lid
Geen netwerkverbinding onder Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/03, 20:36:40 »

toon196

  • Gast
Geen netwerkverbinding onder Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/03, 21:35:52 »
Door rechts te klikken op het icoon van knetworkmanager kon ik mijn netwerk benaderen en inloggen met mijn wachtwoord. Ik moest echter een portefeuille openen en daar een wachtwoord aanmaken, dit wachtwoord wordt telkens gevraagd wanneer er verbinding wordt gemaakt met het internet. Kan ik dit ergens zo instellen dat ik niet steeds dat wachtwoord opnieuw moet ingeven ? En wat is eigenlijk zo'n portefeuille ?