Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek  (gelezen 13208 keer)

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/21, 20:46:36 »
Felix +1
@Sander M: En wanneer komt 2.4 uit? Heel goed, Q4. Ruim de tijd dus om te zorgen voor 2.3
Vind bovendien dat 2.3 nu niet veel spannends toevoegt. 2.2 wel ten opzichte van vorige releases, maar 2.3 niet echt. Dat nieuwe toetsenbord is wel heerlijk, maar kun je ook uit de Market installeren. Dus eigenlijk:

2.3
1 Nieuw toetsenbord wat ook in de Market staat voor 2.1 en 2.2
2 Op sommige toestellen iets betere batterijduur
3 ???
4 Profit? Not really.

Behalve dat sommige fabrikanten dan de schil erbovenop verbeteren, zie ik geen profit. Overigens kunnen ze, als ze zouden willen, die schil zelfs verbeteren op 2.1 of 2.2 (of wat het toestel ook draait).

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/21, 21:46:58 »
Video bellen via Google Talk.
SIP in default dialer.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/21, 21:50:50 »
Sneller. Mooier.

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/21, 22:18:45 »
@#!: Oké, is wel waar. Maar ik ken maar bar weinig mensen die Google Talk gebruiken en ik lees ook op internet dat veel mensen het niet gebruiken, dus dat is niet extreem belangrijk, eerder een voor een bepaalde doelgroep leuke toevoeging. En SIP? Niet zo belangrijk, ook weer voor een bepaalde doelgroep.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/21, 22:32:15 »
Als we het eventjes heel simpel stellen tot betrekking tot de diverse batterijtjes in diverse apparaten e.d. Als hij b.v. met Android 2.1 een half uurtje blijft werken, dan zal hij met Android 3.0 echt geen uur er van gaan maken .. Het zal mischien iets slimmer gebruik gemaakt worden van de batterij levens duur .. Maar veel zal de software niet uitmaken ..
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/22, 11:56:45 »
Felix +1
Jij snapt het tenminste.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/22, 15:59:04 »
Felix +1
Jij snapt het tenminste.

Tsja .. Just een flinke dosis common sense, zelfs m'n neefkes van 6 kunnen nog verzinnen dat een stukje software een stuk hardware niet dusdanig kan beinvloeden, dat het in ene een betere levensduur krijgt .. En .. Je hebt het nog altijd over Linux, dus de wereld ligt aan je voeten zou ik zo willen opperen  O0
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/22, 16:35:51 »
Er worden nu alleen maar argumenten aangedragen om niet te willen toegeven dat de fabrikanten de verspreiding van nieuwe Android versies flink vertragen. En daar begon deze discussie mee.

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/22, 16:39:03 »
Als het allemaal té lang duurt, wat let je om zelf aan de gang te gaan ?!

Heb ik niet aangegeven zelf een customrom te draaien?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/22, 16:58:32 »
@#!: Oké, is wel waar. Maar ik ken maar bar weinig mensen die Google Talk gebruiken en ik lees ook op internet dat veel mensen het niet gebruiken, dus dat is niet extreem belangrijk, eerder een voor een bepaalde doelgroep leuke toevoeging. En SIP? Niet zo belangrijk, ook weer voor een bepaalde doelgroep.

Dat is echt bullshit, SIP wordt zakelijk ONWIJS veel gebruikt.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/22, 16:59:27 »
Als we het eventjes heel simpel stellen tot betrekking tot de diverse batterijtjes in diverse apparaten e.d. Als hij b.v. met Android 2.1 een half uurtje blijft werken, dan zal hij met Android 3.0 echt geen uur er van gaan maken .. Het zal mischien iets slimmer gebruik gemaakt worden van de batterij levens duur .. Maar veel zal de software niet uitmaken ..

Dat is dan ook weer onzin. :) Er zat namelijk een bug in 2.3.2 die de Nexus accu leeg trok in sommige gevallen. Deze mensen halen nu weer wel een fatsoenlijke batterijduur.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #36 Gepost op: 2011/05/22, 18:40:21 »
Als we het eventjes heel simpel stellen tot betrekking tot de diverse batterijtjes in diverse apparaten e.d. Als hij b.v. met Android 2.1 een half uurtje blijft werken, dan zal hij met Android 3.0 echt geen uur er van gaan maken .. Het zal mischien iets slimmer gebruik gemaakt worden van de batterij levens duur .. Maar veel zal de software niet uitmaken ..

Dat is dan ook weer onzin. :) Er zat namelijk een bug in 2.3.2 die de Nexus accu leeg trok in sommige gevallen. Deze mensen halen nu weer wel een fatsoenlijke batterijduur.

Fouten daar gelaten natuurlijk ;)

Maar door een simpele upgrade van laten we zeggen Android 2.1 naar Android 2.2.2 zal je echt je batterij geen levensduur boost geven ...
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/22, 20:22:33 »
@#!: Oké, is wel waar. Maar ik ken maar bar weinig mensen die Google Talk gebruiken en ik lees ook op internet dat veel mensen het niet gebruiken, dus dat is niet extreem belangrijk, eerder een voor een bepaalde doelgroep leuke toevoeging. En SIP? Niet zo belangrijk, ook weer voor een bepaalde doelgroep.

Dat is echt bullshit, SIP wordt zakelijk ONWIJS veel gebruikt.

Ik lees anders diverse artikelen over 2.3 waarin men aangeeft 2.3 geen spannende release te vinden en de toevoeging van SIP evenmin nuttig te vinden.

@Felix: Van 2.1 naar 2.2 is juist andersom: je batterij gaat minder lang mee omdat sinds 2.2 JIT ingeschakeld is. JIT geeft een performance boost, maar slurpt wel batterij.

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/22, 20:24:15 »
Er worden nu alleen maar argumenten aangedragen om niet te willen toegeven dat de fabrikanten de verspreiding van nieuwe Android versies flink vertragen. En daar begon deze discussie mee.


Wil je alsjeblieft ook even meenemen dat naast fabrikanten ook providers de boel vertragen? Neem bijv. die 2.2-update voor de HTC Desire. Half Nederland had hem al en Vodafone-branded gebruikers moesten nog 1 maand wachten vooraleer zij de update pas kregen. Dus ook providers helpen niet mee voor een snelle verspreiding.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/23, 08:27:39 »
@#!: Oké, is wel waar. Maar ik ken maar bar weinig mensen die Google Talk gebruiken en ik lees ook op internet dat veel mensen het niet gebruiken, dus dat is niet extreem belangrijk, eerder een voor een bepaalde doelgroep leuke toevoeging. En SIP? Niet zo belangrijk, ook weer voor een bepaalde doelgroep.

Dat is echt bullshit, SIP wordt zakelijk ONWIJS veel gebruikt.

Ik lees anders diverse artikelen over 2.3 waarin men aangeeft 2.3 geen spannende release te vinden en de toevoeging van SIP evenmin nuttig te vinden.

@Felix: Van 2.1 naar 2.2 is juist andersom: je batterij gaat minder lang mee omdat sinds 2.2 JIT ingeschakeld is. JIT geeft een performance boost, maar slurpt wel batterij.

Jij kan zoveel lezen beste Vistaus :P maar ik werk bij een VOIP bedrijf en kan je vertellen dat er genoeg met SIP en Android wordt gedaan op het moment. Sterker nog het is een onderdeel van onze core bis. op het moment. De SIP implementatie van Google is zo goed uit gevoert dat het in 1 keer alle SIP telefoons (een stuk of 4) uit het water blies.

Alle overige sip phones zijn daarna ook weer zo goed geworden omdat er in Android nu gewoon een API is waar je, je eigen SIP dialer weer op kan bouwen.
Kortom, de artikelen die omschrijven dat SIP niet nuttig is zijn consumenten. Ik had het over de zakelijke markt. Voor ons was 2.3 een HELE belangrijke release.

Daarnaast is in 2.3 heel het uiterlijk veranderd en is die overall gewoon VEEL sneller. Dit merkte ik vooral op me oude Nexus One. Kortom 2.3 was wel degelijk een hele belangrijke release en ik denk niet dat je er over kan oordelen zonder hem zelf van Google gehad te hebben. Leuk al die custom rom bouwers die rom's bouwen voor toestellen die nooit bedoelt waren om nieuwere versies te draaien, maar het werkt toch altijd maar zozo dit is persoonlijke ervaring op de G1, G2, Hero & HTC Desire.

Na de Desire ben ik geswitched naar de Nexus line only en het bevalt ONWIJS goed om gewoon direct updates vanuit Google te krijgen EN de mogelijkheid heb om me bootloader met 1 commando te unlocken. Voor mij is dit (ook weer werk technisch) heel belangrijk :).

Kortom het gezeur van updates is makkelijk te voorkomen: http://www.google.com/nexus/#
« Laatst bewerkt op: 2011/05/23, 08:33:22 door #! »

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/23, 08:28:50 »
Als we het eventjes heel simpel stellen tot betrekking tot de diverse batterijtjes in diverse apparaten e.d. Als hij b.v. met Android 2.1 een half uurtje blijft werken, dan zal hij met Android 3.0 echt geen uur er van gaan maken .. Het zal mischien iets slimmer gebruik gemaakt worden van de batterij levens duur .. Maar veel zal de software niet uitmaken ..

Dat is dan ook weer onzin. :) Er zat namelijk een bug in 2.3.2 die de Nexus accu leeg trok in sommige gevallen. Deze mensen halen nu weer wel een fatsoenlijke batterijduur.

Fouten daar gelaten natuurlijk ;)

Maar door een simpele upgrade van laten we zeggen Android 2.1 naar Android 2.2.2 zal je echt je batterij geen levensduur boost geven ...

Van 2.1 naar 2.3 wel hoor. Als er vanuit de kernel zoveel wordt getweakt dan levert dit echt een dikke accu boost op. Het kan namelijk ook de andere kant op werken :P ->
http://tweakers.net/nieuws/74072/nieuwe-linux-kernels-gebruiken-meer-energie.html

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/23, 15:54:43 »
Ik heb anders van diverse mensen gehoord dat ze geen boost zagen door naar 2.3 te gaan...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/23, 17:55:51 »
Ik heb anders van diverse mensen gehoord dat ze geen boost zagen door naar 2.3 te gaan...

Ik heb anders persoonlijk ondervonden dat het wel zo is. Ik geloof liever mezelf dan jou.

Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/23, 21:10:30 »
Prima. Ik zeg je alleen dat verschillende mensen je tegenspreken. Verschilt dus per persoon en per toestel.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/23, 23:04:58 »
Prima. Ik zeg je alleen dat verschillende mensen je tegenspreken. Verschilt dus per persoon en per toestel.

"Verschillende mensen" is nogal een non argument. Heb je ook bronnen? Testen?

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/24, 22:52:32 »
Prima. Ik zeg je alleen dat verschillende mensen je tegenspreken. Verschilt dus per persoon en per toestel.

"Verschillende mensen" is nogal een non argument. Heb je ook bronnen? Testen?

Heb jij dan benchmark cijfertjes van voor en van erna ?! Van jouw eigen bevindingen e.d. ?!
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android 2.3.3 of ouder hebben last van een enorm datalek
« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/25, 07:38:06 »
Prima. Ik zeg je alleen dat verschillende mensen je tegenspreken. Verschilt dus per persoon en per toestel.

"Verschillende mensen" is nogal een non argument. Heb je ook bronnen? Testen?

Heb jij dan benchmark cijfertjes van voor en van erna ?! Van jouw eigen bevindingen e.d. ?!

Voor wat heb ik dat nodig? Ik zeg dat ik persoonlijk een betere accu ervaring heb sinds 2.3 in tegenstelling tot 2.2. Vistaus zegt dat "verschillende mensen" dat niet zo ervaren. Daarom ben ik benieuwd waar dat vandaan komt.

Als jij cornflakes lekker vind na een verandering, en een of andere reclame geeft aan dat ze viezer zijn geworden en dat, dit is aangegeven door "verschillende mensen" wil je toch ook weten wie?
Ik heb het constant over eigen ervaring gehad. Vissaus is de gene die strooit met vage "men zegt" posts.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/25, 07:40:10 door #! »