Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten  (gelezen 5225 keer)

Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
« Gepost op: 2011/01/21, 16:37:18 »
Hallo,

Als ik mijn ubuntu(10.10) wil updaten of als ik een programma wil installeren via het software centrum dan krijg ik de melding:

Citaat
Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
Deze actie vereist de installatie van pakketten uit onvertrouwde bronnen.

Wat is hier aan te doen?

Als er meer infomatie nodig is zeg het dan even.

Re: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 17:01:15 »
Het lijkt er dan op dat je bronnen heb toegevoegd die niet zijn voorzien van een signature. Die bronnen zijn te bekijken vanuit o.a. je menu: Systeem, Beheer, Softwarebronnen en dan kijken op het tabblad "Overige software". Vaak zijn dan zgn. PPA's bronnen. Dat zijn dus bronnen met software die niet worden gecontroleerd door Ubuntu. Je kan die bronnen weer uitzetten, dan herladen (of sudo apt-get update) en kijken of het dan wel gaat. Dan worden de eventueel geinstalleerde programma's vanuit die bron dus niet opgewaardeerd.

Als je Synaptic start kan je links onder kiezen voor "OORSPRONG" en bekijken welke software je gebruikt vanuit die bron.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Re: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/21, 17:27:08 »
Ty het is gelukt.

Re: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/14, 21:35:31 »
Hallo Fijne Mensen

Ik heb het zelfde probleem en heb de bronnen voor de updates veel smaller gemaakt. Dus alleen de conical vertrouwde bronnen aangevinkt. Het heeft niet het gewenste resultaat. Heb een screen shot als bijlage waar details zichtbaar zijn.

Gr. Paul