Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mobile Vikings komt naar Nederland!  (gelezen 1281 keer)

Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Gepost op: 2012/12/03, 10:13:38 »
http://blog.mobilevikings.com/?p=2613

Voor diegenen die Mobile Vikings niet kennen (de meeste Nederlanders neem ik aan): dit bedrijf bied een prepaid (!) GSM-dienst aan. Voor een oplaadbeurt van 15 euro bijvoorbeeld krijg je 2 GiB dataverkeer (!), 1000 sms'jes en 60 minuten bellen. Mobile Vikings is dus niet voor niets de grootste smartphoneoperator van België.

Als je een smartphone hebt en veel data gebruikt zeker de moeite waard om te bekijken -- bijna al mijn kennissen met een smartphone (en ik zelf ook) hebben Mobile Vikings.

Meer info: https://mobilevikings.com/bel/nl/
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/03, 10:48:20 »
Goed nieuws  SeySayux,

Dat is een stuk gunstiger dan het 10 euro/maand/350 MB prepaid dataplan van T-Mobile. Aan die 2GB heb ik meer dan genoeg. Zelfs met die 350 MB van T-mobile kan ik goed vooruit. En aan die 62 belminuten per maand kom ik ook niet tekort. Ik wordt meestal GEbeld <gg>.

Dan gaat T-mobile bij mij waarschijnlijk wel de deur uit.

Just
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 10:58:41 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/03, 11:02:05 »
Klopt, MobileVikings is zeeeeer goed in België! Het is alleen jammer dat ze geen abonnementen hebben en bovendien gaan ze het in NL nogal moeilijk krijgen aangezien Lebara hier precies hetzelfde aanpakt als Mobilevikings.

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/03, 11:15:10 »
Ikzelf zit nog bij Base in België, maar ik hunker ook al lang naar abo's van Mobile Vikings. Mogelijk stap ik nog over, maar die oplaadkaarten zijn hier in de Rupel niet makkelijk te krijgen; daarvoor moet ik al de auto nemen om een oplaadkaart aan te kopen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/03, 11:19:59 »
Ikzelf zit nog bij Base in België, maar ik hunker ook al lang naar abo's van Mobile Vikings. Mogelijk stap ik nog over, maar die oplaadkaarten zijn hier in de Rupel niet makkelijk te krijgen; daarvoor moet ik al de auto nemen om een oplaadkaart aan te kopen.

Je kan ook rechtstreeks via internet bestellen met Bancontact of overschrijving.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/03, 13:32:03 »
Citaat
Voor een oplaadbeurt van 15 euro bijvoorbeeld krijg je 2 GiB dataverkeer (!), 1000 sms'jes en 60 minuten bellen.
Ik geloof dat de prijzen in Nederland aanzienlijk hoger worden dan ze in België zijn?
Citaat
Voor 25 euro krijgt de klant dus 100 minuten, 1,5 GB aan data en 500 sms ‘jes. Bij 40 euro gaat het om 400 minuten, 1,5 GB en 500 sms’jes.
bron: http://www.nu.nl/internet/2972625/provider-mobile-vikings-nederland.html

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/03, 15:33:37 »
Yeah, geweldig! Hopen dat ze nummerbehoud kunnen regelen....

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/03, 18:30:07 »
Citaat
Voor een oplaadbeurt van 15 euro bijvoorbeeld krijg je 2 GiB dataverkeer (!), 1000 sms'jes en 60 minuten bellen.
Ik geloof dat de prijzen in Nederland aanzienlijk hoger worden dan ze in België zijn?
Citaat
Voor 25 euro krijgt de klant dus 100 minuten, 1,5 GB aan data en 500 sms ‘jes. Bij 40 euro gaat het om 400 minuten, 1,5 GB en 500 sms’jes.
bron: http://www.nu.nl/internet/2972625/provider-mobile-vikings-nederland.html

Mobile Vikings heeft zelf geen netwerk maar koopt bandbreedte over van anderen. In België is dat BASE, in Nederland zal dat KPN worden. Blijkbaar hebben ze dus een slechtere deal met KPN gekregen dan hier in België... Beltijd is wel hetzelfde als hier geloof ik.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/03, 19:19:59 »
Interessant  SeySayux, bedankt voor de tip.
Voor mij is de tijd bijna rijp voor een smartphone  ;)

Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/03, 20:25:45 »
Klopt, KPN is erg duur met dit soort dingen... Daarom begon Libertel (nu Vodafone) ook ooit met een eigen netwerk aan te leggen omdat ze geen dure licentie wilden betalen aan KPN voor het gebruik van hun netwerk.

Offline atomos

  • Lid
Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/03, 20:49:13 »
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 20:55:51 door atomos »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mobile Vikings komt naar Nederland!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/12/04, 00:48:52 »
Is duur, te duur voor sim only met internet en sms en dergelijke betaal je per maand minder.
Bel je weinig tot niet dan is het anders maar ik heb in het verleden prepayed gehad en het was niet handig.
Zat regelmatig zonder en moest dan updaten en dat koste weer tijd en voor het gedaan was hoefde ik al niet meer te bellen.

Heb nu sim only genomen en dat kost mij 6 euro per maand en heb het voor een jaar.
200 bel minuten per maand. Belde 150 minuten per maand en minder dus heb het aantal bel minuten wat omlaag gedaan.

Neem namelijk over een jaar weer een andere telefoon en niet om de 1 a 2 jaar wat sommige wel doen.
Hoeft voor mij niet zo. Deze werkt nog prima en het kan best dat ik volgend jaar weer sim only neem.