Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart  (gelezen 1398 keer)

Offline Lexaldo

  • Lid
[OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Gepost op: 2009/09/08, 14:30:52 »
Citaat
Sinds enige maanden gebeurt het regelmatig dat mijn verbinding wegvalt en ik dus Wired Network-Disconnected te zien krijg rechtsboven. Meestal is er na zo'n 10-15 seconden weer verbinding: autoeth0 verbinding ingesteld. Dit gebeurt onregelmatig, vaak wel 4x per uur; soms zelfs 10x.

Ik gebruik 9.04 en heb bedraad internet.
Dit heb ik enige tijd geleden gepost en ik ben er achter gekomen dat het niet aan de provider, de drivers, het modem of de kabel ligt.

Achter op mijn Acer T180 desktop zit een cluster van drie aansluitingen, waar de netwerkkabel alsmede twee USB-pluggen in passen. Nadat ik die USB-pluggen eruit had gehaald en elders ingeplugd, kwamen de storingen nog maar nauwelijks voor.
Aan de binnenkant van PC ziet die unit met die drie pluggen eruit als een zilverkleurig kubusje van ± 5cm dat aan mijn moederbord is bevestigd.

Vraag a) Waar zit mijn netwerkkaart dan?
Vraag b) Mijn PC is niet geaard. Zou dat iets met die storingen te maken kunnen hebben?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/08, 15:47:38 door Lexaldo »

Re: Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/08, 15:04:49 »
Zo zit het bij jou ook? Zie plaatje.

a) Je netwerkkaart/chip zit op je moederbord, waar jij op doelt zijn de pluggen die op het moederbord gesoldeerd zijn.
2)Mijn PC is ook niet geaard, van storingen heb ik nooit last gehad.

Wat wel problemen kan opleveren is inderdaad die aansluitingen die op je moederbord zitten, meestal zitten deze pluggen zo dicht op elkaar gesoldeerd dat je wel een probleem kan hebben. Dit heb ik met mijn luidspreker plug, als deze nog niet helemaal ingeplugt is heb ik stereo geluid, duw ik deze er helemaal in heb ik maar een kanaal geluid, zal wel verbogen zijn van binnen.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/08, 15:25:44 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/08, 15:45:24 »
Zo zit het bij jou ook? Zie plaatje.
Ja zo ziet het er bij mij ook uit.

Mijn dank voor de info. Zo leer ik weer eens wat. :)



Re: [OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/08, 17:10:10 »
Ik heb dit ook eens meegemaakt met twee computers die hetzelfde wandcontactpunt waren aangesloten. Om de zoveel seconden vloog de verbinding er telkens uit. Probeer de computer eens (als je dat nog niet doet) rechtstreeks aan te sluiten op de router.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/08, 17:13:34 »
Ik heb dit ook eens meegemaakt met twee computers die hetzelfde wandcontactpunt waren aangesloten. Om de zoveel seconden vloog de verbinding er telkens uit. Probeer de computer eens (als je dat nog niet doet) rechtstreeks aan te sluiten op de router.
Momenteel heb ik slechts één PC en die zit direct met een kabel op de Experia box (Siemens).

Nog een vraag:
Mijn netwerkkaart is een Marvell Technology Group Ltd. 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (rev 12)

Mocht ik ooit een nieuwe netwerkkaart nodig hebben, wat zijn dan de mogelijkheden? Moet ik dan een nieuwe chip op mijn moederbord plaatsen of kan ik ook een print/kaart in een van die achterste/onderste sleuven installeren?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/08, 17:16:14 door Lexaldo »

Re: [OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/08, 17:41:39 »
Mocht het ooit nodig zijn, kan je een PCI netwerkkaartje aanschaffen, deze in je PCI slot steken en klaar. Het beste kan je de onboard netwerk uitzetten in de BIOS.
Kaartjes vanaf een euro of 5.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Vragen i.v.m. netwerkkaart
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/08, 17:48:08 »
Nu is deze draad [HELEMAAL OPGELOST].  =D
Bedankt.