Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk geeft niet thuis.  (gelezen 1073 keer)

Netwerk geeft niet thuis.
« Gepost op: 2008/11/27, 18:50:40 »
Op mijn computer met Ubuntu 8.10 blijkt plotseling geen netwerk verbinding meer te hebben. Het paneel icoontje met de dubbele schermen heeft plotseling een rood kruis. Ook het venster onder kabel, waar normaal eth0 hoort te staan (rechtsklikken op icoon), is geheel leeg. Het moet iets met Linux Generic te maken hebben maar ook weer niet, want op mijn 8.04 computer zit alles precies net zo en heb ik wel netwerkverbinding. Ik kan met die computer het Internet dus niet op. Hoe krijg ik weer verbinding via mijn (modem) kabel?

Re: Netwerk geeft niet thuis.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 19:12:55 »
Heb je pas een update gehad? Probeer dan eens in een lagere kernel-versie te starten. Dit kan door in het Grub-menu (het opstartmenu waarin je Ubuntu op verschillende manieren kunt starten) niet de bovenste optie, maar de derde,vijfde,zevende etc. optie te kiezen.

Offline siegi

  • Lid
Re: Netwerk geeft niet thuis.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 19:38:03 »
Ik verplaats deze even naar internet en draadloos.

Offline loes

  • Lid
Re: Netwerk geeft niet thuis.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/27, 19:57:13 »
In "Van bedraad naar draaloos" schrijf je het volgende:
Zeer bedankt iedereen. Om de een of andere reden was de Auto eth0 verbindingsmogelijkheoid uit het zeg maar Netwerkkastje verdwenen. Ik heb besloten de Ubuntu er weer opnieuw op te zetten. Bij de installatie geen automatisch inloggen aangevinkt. Dat zou volgens Pjotr de oorzaak van het probleem zijn.

Je hebt inmiddels Ubuntu opnieuw geïnstalleerd? Mogelijk zijn er verborgen bestanden blijven staan in je persoonlijke map, zoals het wachtwoord voor het openen van de standaard sleutelring. Aangezien je al problemen had, is het verstandig om bij een herinstallatie je persoonlijke map op te schonen, d.w.z. bepaalde verborgen bestanden verwijderen. Sommigen zijn wel handig om te laten staan, zoals configuraties voor mail e.d.

Re: Netwerk geeft niet thuis.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/27, 21:44:25 »
Misschien heeft het er iets mee te maken. In Systeem/Beheer/Opstart-Manager, tabblad Geavanceerd staat een vakje bij Limiteer het aantal kernels in het opstart menu. Daaronder een regel luidende: Aantal kernels dat gehouden moet worden. Bij mij staat dat op 1. Is het beter dat vakje aan te vinken of niet?

Re: Netwerk geeft niet thuis.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/03, 03:00:41 »
De boef is inmiddels gedetecteerd. Het is het pakket Generic Linux backported drivers. Als ik dit pakket in Hardy 8.04 aanklik dan blijft de bedrade verbinding in stand, maar als ik dat in Intrepid 8.10 doe, dan wil mijn computer alleen nog draadloos. Ook verwijdering van het pakket helpt niet. Het rode kruisje blijft in het Netwerk icoontje staan, ten teken dat de (bedrade) verbinding verbroken is en blijft. Moet ik nu weer opnieuw Ubuntu erop zetten, of kan dat vermeden worden?