Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)  (gelezen 1793 keer)

Offline joost93

  • Lid
Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Gepost op: 2011/01/11, 16:55:25 »
ik heb dus problemen met het installeren/opstarten van ubuntu
wat ik heb gedaan is het volgende: geinstalleerd vanaf windows7 met een Daemon Tools, opnieuw opgestart,ubuntu geselecteerd. dan geeft hij aan dat hij instalatie compleet aan het maken is en loopt hij vast bij de 0. (hij telt af van 5 tot 0). ik kon op esc drukken voor meerdere boot opties (1tje werkte er maar weet niet meer welke precies). dus ik kwam op ubuntu (verder installeren), daarna start hij opnieuw op. ik kon weer kiezen Ubuntu,Recovery,Win7(loader). ik op ubuntu klikken,wat denk je? LOOPT WEER VAST.
kan iemand mij met dit probleem helpen?
dit zijn mijn specificaties van mijn laptop:
http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Satellite-L670D-11N/1088463/toshibaShop/false/

Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/11, 17:06:29 »
Ik kan je nu vertellen dat ik geen fan ben van deamon tools als je een OS gaat installeren via de Wubi route. Vraag me alleen af waarom ik er geen fan van ben....

Oh wacht je hebt de disk nog wel nodig om je installatie af te maken geloof ik XD

Tieft je ubuntu op een usb stick met pendrive :http://www.pendrivelinux.com/

Start de Wubi route, laat je usb stick erin tijdens de opstart, en het moet goed komen.

Oja, welkom op het forum ;)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/11, 17:31:07 »
Haha deamon tools is niet echt handig nee, zoals vincent al zegt XD

Je kan idd gewoon via pendrivelinux
Of je brand het iso bestand op een cd en installeert het vanaf de cd is ook goed te doen.
Kun je het ook eerst uitproberen (livecd)

Offline joost93

  • Lid
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/11, 17:45:14 »
oke dankje, dus nu moet ik hem uninstallen en dan opnieuw installeren?

Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/11, 18:34:05 »
Dit zou ik persoonlijk wel doen omdat je nu een halve ubuntu op hebt gezet. Ik zou de partitie eerst schoonmaken voor de zekerheid  ;)

Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/11, 20:03:26 »
oke dankje, dus nu moet ik hem uninstallen en dan opnieuw installeren?


Ja ;)

Je kan beter 1 goede procedure doen, dan 1 halve combineren met een andere halve. 2 halve procedures bij elkaar maakt je tot testpiloot van een experimenteel vliegtuig, terwijl 1 goede procedure je een degelijk vliegtuig geeft waarmee je veilig kan vliegen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/11, 20:05:00 »
Dit zou ik persoonlijk wel doen omdat je nu een halve ubuntu op hebt gezet. Ik zou de partitie eerst schoonmaken voor de zekerheid  ;)

Bij een WUBI zoals Joost heeft gedaan is dat niet strikt noodzakelijk, daar je installatie binnen windows staat. Je doet een wipe out van Wubi (staat in je overzicht met programma' s) en daarna is alles van Wubi weg. Bij een losse echte dual boot dan zou ik dit wel doen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline joost93

  • Lid
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/11, 20:44:45 »
ok ik heb nu het mapje ubuntu op mijn schijf verwijderd(ik weet dat het dom is)
en nu ga ik hem opnieuw via de demo installeren, is het mogelijk om de .iso op een dvd te zetten en daarmee ubuntu te installeren want ik heb geen cdtjes meer liggen.

Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/11, 22:55:42 »
Heb je niet de optie om vanaf een usb stick te booten? Een USB stick is namelijk een sneller en herlaadbaar medium dan een CD. Dit merk je vooral tijdens een live sessie, maar dan blijft het verhaal van hergebruik staan (ik denk aan het milieu).

Met via de demo bedoel je zeker deamon tools?

Daar moet je absoluut niet aan beginnen bij een installatie van een besturingssysteem (Ik denk nu iets met Ezel, stoten,2 keer en een steen)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/12, 16:57:22 »
Je moet inderdaad helemaal niets met deamon tools doen, dan krijg je hetzelfde probleem als wat je had.
Regel een usb stick van minimaal 2GB en zet daar linux op!
Het programma om het er op te zetten vindt je hier http://www.pendrivelinux.com/
Een eventuele uitleg vindt je hier http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download (bij stap 2)

Succes (is niet moeilijk)


Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/12, 17:07:17 »
Kan ook zonder pendrive:
http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf

Lijkt mij een stuk omslachtiger dan vie pendrivelinux, zeker omdat joost geen live-cd heeft en dus niet eerst in ubuntu rond gaan kijken voor die usb creator van jou. Dus dan moet je alsnog eerst een livecd maken en dan via die live-cd ubuntu op je stickie zetten en dan pas installeren  ???
Zou ik niet doen, zeker niet als je al moeite hebt met installeren van ubuntu en er dus niet veel van af weet, weet ik niet hoe bekend joost is met ubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/12, 17:09:17 »
@KesselsMK: op de webpagina waar ik naar verwijs, staat niet alleen de Startup Disk Creator-methode, maar ook de methode via Unetbootin beschreven. Bij die laatste methode heb je geen CD nodig. Zoals er ook duidelijk bij staat.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 17:12:13 door Pjotr »

Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Problemen installeren/opstarten (standaard windows7 erop)
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/12, 17:13:59 »
Dat zou ook nog kunnen, maar pendrive is meest bekend. Beide programma's zijn geschikt inderdaad. Ik vond al dat je een rare oplossing had:P volgende keer maar beter lezen + scrollen @ ikzelf