Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung printer werkt nog steeds niet!  (gelezen 1986 keer)

Offline LWM

  • Lid
Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Gepost op: 2012/06/20, 14:12:52 »
Ik heb dit probleem hier al eerder en ook op andere fora aangekaart, maar nog geen oplossing gevonden.
Mijn Samsung zw/w laserprinter ML-1675 (via usb) vraagt na iedere printopdracht om autorisatie via wachtwoord. Het reageert niet op het wachtwoord van mijn computer en ik heb dit ook niet ingesteld. Ik heb de Unified Printer Driver voor Linux van Samsung geinstalleerd (al 2x). Heb het ook al tevergeefs geprobeerd met alleen Splix uit synaptic (moet volgens kenners als driver voor deze simpele printer werken). Als ik de Unified Driver verwijder en de printer aansluit, zoekt en installeert de computer automatisch de driver voor de oude ML 1660 en dat geeft bij printpogingen de melding 'gebruik de juiste driver'.  Zojuist met Samsung gebeld a 10ct p/m maar volgens hen ligt het aan Linux (want op Windows werkt hij wel). Ze kennen deze klacht ook niet en kunnen me dus ook niet helpen. Wie wel??
De printer heeft kort probleemloos gewerkt op Ubuntu 10.4, maar vroeg ineens om autorisatie. Na herstarten werkte het weer zonder, maar na een paar keer werkte dat trucje niet meer. Ook na de upgrade naar 12.4 deed hij niets meer. Ik heb nu Linux Mint geinstalleerd (zou wat makkelijker met drivers zijn) om te zien of dat werkt, maar dus ook niet.
 

Offline jan11000

  • Lid
Re: Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/20, 16:29:40 »
Zelf heb ik een samsung laser 1520, heb niks geinstalleerd.
Je hebt ergens een icoon printer, daar printer  toevoegen, dat is alles.

Offline LWM

  • Lid
Re: Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/27, 14:09:04 »
Dan krijg ik de melding stuurprogramma ontbreekt. Als ik dan naar de driver laat zoeken, krijg ik alleen de driver voor type 1665 en daar werkt hij niet op. Type 1675 komt niet in de Samsung-lijst voor. Waarschijnlijk omdat ze nu voor Linux die Unified Printer Driver hebben die voor ieder Samsung-printer zou moeten werken. In de Ubuntu software zit ook de Splix driver waar simpele Samsung en HP laserprinters op moet werken, maar ook nee dus.

Offline jolo

  • Lid
Re: Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/27, 20:53:23 »
Had je het al geprobeerd met de Linux Unified Driver van de Samsung website? Maar je had 'm toch al werkend http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hoe-opnieuw-driver-activeren-voor-printer-samsung-ml-1675/
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline LWM

  • Lid
Re: Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/28, 12:51:36 »
Ja, meerdere keren. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven in mijn topic. Op mijn pc en ook op mijn laptop werkt het niet. In beide gevallen verschijnt de authenticatie-via-wachtwoord vraag waar ik niets mee kan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Samsung printer werkt nog steeds niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/28, 13:44:18 »
Mogelijk heb je een corrupt installatiebestand binnengehaald van de Samsungwebstek. Dat komt helaas regelmatig voor bij dit bestand. De servers van Samsung zijn blijkbaar van slechte kwaliteit.

Verwijder de oude bestanden eens en haal het installatiebestand opnieuw binnen. Daarna mijn handleiding weer toepassen: https://sites.google.com/site/computertip/samsungprinters

Let op: voor jouw apparaat wil je versie 0.92 hebben van de Unified Linux Driver; niet de nieuwste dus (versie 1.10).

Volgens mij heb ik een niet-corrupt installatiebestand te pakken. De md5sum daarvan is:
44c67b162bd293d455866d2d64bb27f6  UnifiedLinuxDriver_0.92.tar.gz

Controleer de md5sum eens van het bestand dat je vers hebt binnengehaald.

Helpt dit alles?
« Laatst bewerkt op: 2012/06/28, 13:59:46 door Pjotr »