Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermbeveiliging vindt sommige beelden niet meer in Edgy  (gelezen 782 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Schermbeveiliging vindt sommige beelden niet meer in Edgy
« Gepost op: 2006/11/07, 20:29:52 »
Ubunteros,

Als mijn schermbeveiliging aanspringt, worden een aantal thema's uit mijn lijstje van willekeurig niet meer herkend en vervangen door een zwart scherm. In Dapper werkte dit nochtans wel.

Hoe kan ik dit terug in orde brengen?
Waar staan de verschillende thema's voor de schermbeveiliging.
Waar kan ik aan "de" schermbeveiliger (d.w.z. het programma dat voor de schermbeveiliging zorgt) vertellen waar de thema's staan?


Achtergrondinfo:
-- ik heb ge-upgrade van Dapper naar Edgy (dus NIET via clean install)
-- ik draai met een NVIDIA driver op een scherm Samsung SyncMaster 940B

Jens
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Schermbeveiliging vindt sommige beelden niet meer in Edgy
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/07, 21:29:48 »
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee. Het zou goed kunnen liggen aan de upgrade, meestal wordt een systeem hier niet beter op.

Ik las in je andere topic dat het ook allemaal niet geweldig liep: misschien is het het beste om eens een verse installatie te doen. Ik heb in het andere topic gepost hoe je je instellingen kunt behouden.

Offline Jenske

  • Lid
Schermbeveiliging vindt sommige beelden niet meer in Edgy
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/17, 22:46:05 »
't Is natuurlijk al wat lang geleden, maar dit oorspronkelijk door mij aangekaarte probleem is inmiddels opgelost geraakt. Omdat ook andere mensen er wat aan zouden hebben, even toelichten wat er juist aan de hand was.

Bij Systeem>Voorkeuren>Schermbeveiliging kan je kiezen voor de schermbeveiliging. Nu merkte ik af en toe, maar zeer zelden, dat de schermbeveiliging altijd dezelfde was. Als ik dan inderdaad even naar Systeem>Voorkeuren>Schermbeveiliging ging kijken, stond 'ie "vast" op
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Dave

  • Lid
Schermbeveiliging vindt sommige beelden niet meer in Edgy
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/18, 09:36:47 »
Citaat
Ik heb namelijk gelijkaardige ervaringen in Windows 2000 (en andere versies), waarin soms vreemde instellingen ontstaan als je per ongeluk een hoop toetsen indrukt, zonder dat dat de bedoeling was. Bijvoorbeeld wanneer je een rapport naast je toetsenbord legt, waarvan de hoek op de tab-toets drukt, terwijl je met je elleboog de enter indrukt en je koffiekoek nog ligt op de F6 en F7-toetsen.
van windows ga je inderdaad rare dingen doen, is bekend :-)