Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript  (gelezen 36407 keer)

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #50 Gepost op: 2011/12/09, 18:12:59 »
Grizzler,

Werkt...
Zowel de-installeren en weer installeren op mijn U 11.10 64bits.
Dus voor mij is die prima zo.
Okee. Bedankt voor de terugkoppeling.

Citaat
Als je ook de support-tarball in de updater-tarball stopt..
Heb je EEN tarball van +/- 18K groot, waar alles in zit.
Uitpakken en installeren is de boodschap.
Dat had ik in eerste instantie gedaan, maar ik bedacht later dat die support-tarball eigenlijk alleen bedoeld was voor testen buiten het uiteindelijke pakket om. Als het script in een deb-pakket wordt geleverd, zit al het support-spul dáárin. Maar voor een versie zonder pakket is dat zeker een goede oplossing.


Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #51 Gepost op: 2011/12/09, 18:18:30 »
De foutmelding voor Gnumeric is eigenlijk het enige wat opvalt, maar die lijkt me van ondergeschikt belang.
Die heeft in ieder geval niets met het script te maken. Er is iets mis met het desktopbestand van Gnumeric en de update-desktop-database-functie meldt dat.

Citaat
Kortom: je mag in de Stamkroeg op mijn kosten een fles champagne opentrekken!  =D
Okee. Alvast proost. =D

En weer bedankt voor de terugkoppeling.

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #52 Gepost op: 2011/12/09, 18:36:38 »
Verder: een eigen PPA. Dan hoef je de ontwikkelingen bij de distro's niet verder af te wachten, en kan iedereen er meteen al van profiteren.
De PPA-route staat me - na nadere bestudering van de werkwijze - steeds minder aan. Het is teveel op Ubuntu gericht. Je moet het zelfs aan een versie koppelen (lucid, maverick, natty en zo) en dat is in dit geval onzinnig.
Ik ga steeds meer voelen voor een plekje op een van mijn eigen sites. Het hele pakket zal niet meer dan 20, 30kB groot zijn en dat zal de beschikbare bandbreedte van 60GB per maand op de 'stille' site die ik op het oog heb dus niet zo gauw opmaken.  :)

En ik zal zeker iets melden in de bekende launchpadthreads

Citaat
Onderschat het belang van je werk vooral niet! Jouw werkstuk heeft verstrekkende betekenis. Ter vergelijking: mijn Engelstalige instructiepagina's over handmatige installatie van Oracle Java, trekken dagelijks tussen de 400 en 500 unieke bezoekers van over de hele wereld. Jouw werkstuk heeft nog veel meer "hitpotentie".
Vraag ik me in alle ernst af. Uit alle discussie hieromheen krijg ik steeds meer de indruk dat 'men' steeds meer de nadruk gaat leggen op OpenJDK. Op den duur zullen waarschijnlijk alleen degenen die daar niet alles mee gedaan kunnen krijgen naar een alternatief gaan zoeken.

Citaat
Tot slot: je werkstuk hoeft niet 100 % volmaakt te zijn, voordat je het publiceert. Het credo bij open-bron-software is immers: "release early, release often". Andere mensen kunnen meedenken en verbeteringsvoorstellen aandragen...
Ja, dat is altijd prima, maar voor ik iets vrijgeef, wil ik toch wel graag in ieder geval een product hebben dat geen 'ongelukken' veroorzaakt.  :)

Vanavond en de komende dagen heb ik overigens weer weinig tijd, dus verdere ontwikkelingen zijn pas op zijn vroegst maandag laat of dinsdag aan de orde.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 18:51:43 door grizzler »

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #53 Gepost op: 2011/12/09, 18:49:09 »
En daarna weer geïnstalleerd, met de support-tarball erin:
...
- jexec
update-alternatives: using /opt/java/64/jre1.6.0_29/lib/jexec to provide /usr/bin/jexec (jexec) in auto mode.
Activating class data sharing (ignoring errors) . . .
...
Typisch. Tussen de jexec-alternative en het activeren van class data sharing zou ook nog het instellen van het binaire formaat voor 'jar' moeten zitten. Dat komt consequent niet voor in jouw logs. Is de opdracht update-binfmts op jouw pc's beschikbaar? Zo ja, wat is de uitvoer van update-binfmts --display
Bestaat de directory /usr/share/binfmts en staat daar iets in?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #54 Gepost op: 2011/12/09, 19:58:39 »
Uit alle discussie hieromheen krijg ik steeds meer de indruk dat 'men' steeds meer de nadruk gaat leggen op OpenJDK. Op den duur zullen waarschijnlijk alleen degenen die daar niet alles mee gedaan kunnen krijgen naar een alternatief gaan zoeken.

Die "men" zijn de ontwikkelaars.... die af en toe te ideologisch zijn, en te weinig rekening houden met de eindgebruikers. En geen zin hebben in bureaucratisch gedoe met Oracle. Want het punt is nu eenmaal, dat het in de "echte wereld" nog te vaak gebeurt, dat een webstek alleen fatsoenlijk te benutten is met Oracle Java. Jammer, want ook ik zie eigenlijk liever openJDK. Maar het is zoals het is.

De behoefte aan Oracle Java zie ik dus voorlopig nog niet zo gauw afnemen. Vandaar ook, dat Clément Lefebvre het in Mint wil.

Kortom: het verkeer op je webstek kan nog weleens drastisch en structureel gaan groeien.  =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #55 Gepost op: 2011/12/09, 20:00:36 »
Typisch. Tussen de jexec-alternative en het activeren van class data sharing zou ook nog het instellen van het binaire formaat voor 'jar' moeten zitten. Dat komt consequent niet voor in jouw logs. Is de opdracht update-binfmts op jouw pc's beschikbaar? Zo ja, wat is de uitvoer van update-binfmts --display
Bestaat de directory /usr/share/binfmts en staat daar iets in?

Scheisse. Ik heb die partitie inmiddels alweer geformatteerd....  :P

Is het van vitaal belang? Zo ja, dan installeer ik Lubuntu wel weer overnieuw, en herhaal ik de ingreep....

--Toevoeging: ik heb 't even gecontroleerd in Xubuntu 11.10, en die meldt inderdaad, dat het programma update-binfmts niet is geïnstalleerd. Dan zal dat ongetwijfeld ook zo zijn in Lubuntu 11.10. Misschien moet de installatie-opdracht sudo apt-get install binfmt-support worden toegevoegd aan het script?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 21:27:29 door Pjotr »

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #56 Gepost op: 2011/12/09, 23:54:22 »
--Toevoeging: ik heb 't even gecontroleerd in Xubuntu 11.10, en die meldt inderdaad, dat het programma update-binfmts niet is geïnstalleerd. Dan zal dat ongetwijfeld ook zo zijn in Lubuntu 11.10. Misschien moet de installatie-opdracht sudo apt-get install binfmt-support worden toegevoegd aan het script?
Misschien. Aan de andere kant, als die opdracht onder Ubuntu standaard niet aanwezig is... Ik gebruik tegenwoordig Debian (Testing - via Linux Mint) en daar zit-ie standaard in. Op zich vreemd dat Ubuntu hem niet heeft. Ik had begrepen dat Ubuntu dichter tegen Debian Unstable aan zat dan tegen Testing en aangezien Unstable alles eerder heeft dan Testing, zou ik hem dus in Ubuntu ook hebben verwacht. Maar misschien wordt die functionaliteit in Ubuntu op een andere manier geleverd. Moet ik uitzoeken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #57 Gepost op: 2011/12/09, 23:57:08 »
binfmt-support (waar update-binfmts een onderdeel van is) zit in elk geval wel gewoon in de Ubuntu-pakketbronnen.... Dus "wezensvreemd" is het in elk geval niet.

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #58 Gepost op: 2011/12/09, 23:59:02 »
Uit alle discussie hieromheen krijg ik steeds meer de indruk dat 'men' steeds meer de nadruk gaat leggen op OpenJDK. Op den duur zullen waarschijnlijk alleen degenen die daar niet alles mee gedaan kunnen krijgen naar een alternatief gaan zoeken.

Die "men" zijn de ontwikkelaars.... die af en toe te ideologisch zijn, en te weinig rekening houden met de eindgebruikers.
Dat is wat je noemt een understatement...

Citaat
De behoefte aan Oracle Java zie ik dus voorlopig nog niet zo gauw afnemen. Vandaar ook, dat Clément Lefebvre het in Mint wil.

Kortom: het verkeer op je webstek kan nog weleens drastisch en structureel gaan groeien.  =D
Zolang het onder de 2.000.000 downloads per maand blijft, zou dat met een bandbreedte van 60GB en pakketjes van maximaal 30kB geen probleem moeten zijn...  8-)

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #59 Gepost op: 2011/12/10, 00:05:40 »
binfmt-support (waar update-binfmts een onderdeel van is) zit in elk geval wel gewoon in de Ubuntu-pakketbronnen.... Dus "wezensvreemd" is het in elk geval niet.
Het staat in de 'Suggests'-lijst van het controlbestand in het pakket. Is dus weer zoiets dat met het pakket meekomt (had ik kunnen weten...). Enfin. Is ook weer duidelijk.

Offline h2o

  • Lid
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #60 Gepost op: 2011/12/10, 08:24:59 »
Misschien een mogelijk antwoord en voorkoming van extra uitzoekwerk?
Debian werkt wellicht anders dan Ubuntu met het installeren. Wanneer ik een blokkendoos installatie uitvoer op een kaal systeem maak ik eerst een bestandje /etc/apt/apt.conf aan.

Daarin zet ik het volgende:
Citaat
APT::Install-Recommends "0";
APT::Install-Suggest "0";
APT::Default-Release "squeeze";
APT::Install-Cache 67108864;

Hiermee voorkom ik dat recommends en suggest pakketten automatisch worden mee-geïnstalleerd. Daardoor houd je een compact systeem. 'Nadeel' is dan wel dat je soms tegen problemen aanloopt omdat er toch bepaalde suggest en recommends progjes aanwezig moeten zijn. Dat heeft dan ook weer als 'voordeel' dat je het systeem ook beter leert kennen en weet waarvoor het een en ander dient.

In een ver verleden heb ik ook met Ubuntu gewerkt en toen viel het bij Debian op dat bij hetzelfde installatiescript er veel meer geïnstalleerd was. Via dat apt.conf bestandje heb ik daar nu veel meer controle op.

Met andere woorden: Debian zou weleens meer standaard installeren dan Ubuntu, en dat zou een verklaring kunnen wezen waarom het pakket wél bij Debian en níet bij Ubuntu geïnstalleerd staat terwij bij zowel Debian als Ubuntu het aanwezig is in de pakketbronnen.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/10, 08:26:41 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #61 Gepost op: 2011/12/10, 23:20:17 »
binfmt-support (en dus ook update-binfmts)  is overigens wel standaard geïnstalleerd in Linux Mint 12. Zojuist vastgesteld in een vers geïnstalleerde Mint 12 zonder enige toevoeging (buiten de updates).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #62 Gepost op: 2011/12/10, 23:31:10 »
Hier is dat pakket geïnstalleerd vanwege Wine, Ubuntu 10.04 64-bit.
johan@desktop:~$ aptitude why binfmt-support
i   wine1.3 Depends binfmt-support (>= 1.1.2)

Andere pakketten:
johan@desktop:~$ wajig dependents binfmt-support
d llvm
r mono-runtime
s python2.6-minimal
d binfmtc
d jarwrapper
r sbcl
d utf8script
d wine1.0
s python3.1-minimal
d qemu-kvm-extras-static
s sun-java6-bin
d wine1.3
d wine1.2
r mono-runtime
d wine1.3
s python2.6-minimal
s sun-java6-bin

d=depends
r=recommended
s=suggested

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #63 Gepost op: 2011/12/13, 21:08:21 »
Zit ik net op Oracle's site te zoeken naar de juist link voor de licentie, kom ik dit tegen: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/6u30-relnotes-1394870.html

Er is dus net een nieuwe update uit. Zou leuk zijn geweest als het script en alles er omheen nu al helemaal klaar was geweest. Maar ik heb nog wat te sleutelen aan het pakket en aan de pagina op mijn site, dus nog even geduld...

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #64 Gepost op: 2011/12/13, 21:34:35 »
Grizzler,

Met java 7 zal het nog ingewikkelder zijn.
Voor dat je kan downladen vraag het op de bevestiging dat je akkoord gaat met de licensie....
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre-7u2-download-1377135.html
http://www.oracle.com/technetwork/java/javasebusiness/documentation/java-se-bcl-license-430205.html

En jammer er is (nog) geen kant-en-klare deb-bestand.


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #65 Gepost op: 2011/12/13, 21:58:53 »
Als je http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre-7u2-download-1377135.html ophaalt, zitten daar de links naar de pakketten al in. Ik heb niet geprobeerd of je die dan al gelijk met wget kunt oppikken (nu even geen tijd voor), maar als dat niet lukt, zal er iets anders op gevonden moeten worden.

Overigens kom ik wat de licenties betreft bij deze pagina uit: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/terms/license/ (vanaf deze pagina: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index-jsp-138363.html zowel voor Java 6 als voor Java 7).

En als Oracle ooit met een kant-en-klare deb zou komen, zou het hele probleem uit de wereld zijn...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #66 Gepost op: 2011/12/13, 23:27:25 »
Java 6 is de stabiele versie, die Oracle standaard aanbiedt.... Ik denk dat we daarin het beste Oracle kunnen volgen. Versie 7 is blijkbaar volgens Oracle nog niet rijp voor "algemene uitrol".

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #67 Gepost op: 2011/12/14, 11:07:28 »
Overigens: de nieuwste stabiele Java-versie die Oracle aanbiedt, is nog steeds 6u29. Ze hebben 6u30 (nog?) niet uitgebracht: http://www.java.com/nl/download/linux_manual.jsp?locale=nl
Bovenaan:
Java-downloads voor Linux
Aanbevolen Version 6 Update 29


Vermoedelijk hebben ze "intern" al wat bestanden klaarstaan voor 6u30, maar wanneer die komt is onzeker. Indien überhaupt, trouwens: op een gegeven ogenblik zullen ze vermoedelijk toch willen overstappen op 7ux.

Kortom: mijns inziens hoeven we nu alleen maar rekening te houden met 6u29....

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #68 Gepost op: 2011/12/14, 22:05:40 »
Overigens: de nieuwste stabiele Java-versie die Oracle aanbiedt, is nog steeds 6u29. Ze hebben 6u30 (nog?) niet uitgebracht: http://www.java.com/nl/download/linux_manual.jsp?locale=nl
Bovenaan:
Java-downloads voor Linux
Aanbevolen Version 6 Update 29

Inderdaad. Merkwaardig. Wel aankondigen maar niet aanbieden.

Citaat
Vermoedelijk hebben ze "intern" al wat bestanden klaarstaan voor 6u30, maar wanneer die komt is onzeker. Indien überhaupt, trouwens: op een gegeven ogenblik zullen ze vermoedelijk toch willen overstappen op 7ux.

Kortom: mijns inziens hoeven we nu alleen maar rekening te houden met 6u29....
Lijkt mij ook.

Inmiddels heb ik het deb-pakket ook zowat klaar. Eigenlijk is het al klaar, maar het produceert niet onder alle omstandigheden hetzelfde resultaat. Dat wil zeggen, het eindresultaat is weliswaar altijd hetzelfde -geslaagde installatie- maar terwijl alles via apt-get install zonder opvallende effecten verloopt, geeft installatie met dpkg -i of GDebi aan het eind een foutmelding die nergens op slaat. Die wil ik er nog wel uit zien te krijgen (GDebi meldt zelfs ten onrechte dat de installatie is mislukt).

De webpagina is half klaar: de Nederlandstalige versie is er, de Engelstalige nog niet.

Morgen meer...

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #69 Gepost op: 2011/12/15, 23:24:08 »
Boel tijd verspild met zoeken naar de oorzaak van die rare foutmelding aan het eind van een installatie met dpkg:
Stop update-sun-jre 2011-12-15 21:25:12+01:00
dpkg: fout bij afhandelen van sun-java6-jre (--install):
 pakket sun-java6-jre is niet gereed voor configuratie
 kan het niet configureren (huidige status `config-files')
Processing triggers for menu ...
Processing triggers for gnome-menus ...
Processing triggers for desktop-file-utils ...
Processing triggers for shared-mime-info ...
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 sun-java6-jre
Dat pakket is net probleemloos verwijderd en 'iets' brengt dpkg ertoe het in die staat te willen configureren. Geen idee wat. In eerdere versies van het scriptpakket zaten nog een paar ondersteunende bestanden die ik dezelfde naam had gegeven als die in de sun-java6-pakketten. Dat wijzigen heeft echter niets opgeleverd.

Enfin, installatie met apt-get of Synaptic werkt zonder problemen, dus dit moet voorlopig maar even een raadsel blijven.

Dit is een eerste opzet van de webpagina voor het script: http://www.duinsoft.nl/packages.php (nog steeds alleen de Nederlandstalige versie - als je browser zich met voorkeur voor Engels meldt, krijg je een 'under construction'-melding).

Alles werkt, maar verkeert nog wel in een testfase, niet in de laatste plaats omdat ik vanwege bovengenoemd raadsel het script nogal heb verbouwd. Uitproberen van een en ander dus bij voorkeur op een testsysteem en niet op je productiemachine...

Overigens zijn de aanroepen bij 'handmatig' gebruik ook iets gewijzigd (zie de pagina). Documentatie (manpage) ontbreekt ook nog.

Kreeg trouwens tijdens het testen ineens 6u30 binnen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #70 Gepost op: 2011/12/15, 23:30:33 »
Mooi! Ik heb 't binnengehaald en ga het uitproberen. Wordt pas morgen....

Overigens: Oracle heeft inderdaad vandaag 6u30 uitgebracht.
http://www.java.com/nl/download/linux_manual.jsp?locale=nl

Ook voor mij werk aan de winkel, op mijn webpagina's....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #71 Gepost op: 2011/12/16, 08:26:01 »
Opvallend: de Partner-bron voor Lucid komt vandaag met een update voor sun-java6.
Nog opvallender: het is nog steeds 6u26, alleen is er een bug uit het alternatives-systeem voor amd64 gehaald.
Beetje jammer dit.  :|

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #72 Gepost op: 2011/12/16, 23:32:12 »
Handmatig gebruik van het script: succes!

Gecontroleerde Java-versie
Gefeliciteerd!
U beschikt over de juiste Java-versie (Version 6 Update 30).

Terminaluitvoer:
pjotr@Proefbak:~/Downloads$ sudo sh update-sun-jre.bin
update-sun-jre
update-sun-jre-support.tar.gz
Files unpacked. Ready to run update-sun-jre . . .

Start update-sun-jre 2011-12-16 23:25:33+01:00
Geselecteerde actie: install
Systeemarchitectuur: 32 bit
Zonodig /var/cache/update-sun-jre aanmaken . . .
Afhankelijkheden controleren . . .
- binfmt-support is geïnstalleerd
- libc6 is geïnstalleerd
- libasound2 is geïnstalleerd
- libx11-6 is geïnstalleerd
- libxext6 is geïnstalleerd
- libxi6 is geïnstalleerd
- libxtst6 is geïnstalleerd
- locales is geïnstalleerd
- unixodbc niet geïnstalleerd
Ontbrekende pakketten installeren . . .
Pakketlijsten worden ingelezen...
Boom van afhankelijkheden wordt opgebouwd...
Statusinformatie wordt gelezen...
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  odbcinst odbcinst1debian2
Voorgestelde pakketten:
  libmyodbc odbc-postgresql tdsodbc unixodbc-bin
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  odbcinst odbcinst1debian2 unixodbc
0 pakketten opgewaardeerd, 3 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
Er moeten 287 kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 1081 kB extra schijfruimte gebruikt worden.
Ophalen:1 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ oneiric/main odbcinst1debian2 i386 2.2.14p2-2ubuntu1 [47,1 kB]
Ophalen:2 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ oneiric/main odbcinst i386 2.2.14p2-2ubuntu1 [12,6 kB]
Ophalen:3 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ oneiric/main unixodbc i386 2.2.14p2-2ubuntu1 [227 kB]
287 kB opgehaald in 0s (310 kB/s)
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket odbcinst1debian2.
(Database inlezen ... 163970 files and directories currently installed.)
Uitpakken van odbcinst1debian2 (uit .../odbcinst1debian2_2.2.14p2-2ubuntu1_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket odbcinst.
Uitpakken van odbcinst (uit .../odbcinst_2.2.14p2-2ubuntu1_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket unixodbc.
Uitpakken van unixodbc (uit .../unixodbc_2.2.14p2-2ubuntu1_i386.deb) ...
Processing triggers for man-db ...
Instellen van odbcinst (2.2.14p2-2ubuntu1) ...
Instellen van odbcinst1debian2 (2.2.14p2-2ubuntu1) ...
Instellen van unixodbc (2.2.14p2-2ubuntu1) ...
Processing triggers for libc-bin ...
ldconfig deferred processing now taking place
Tarball update-sun-jre-support.tar.gz met ondersteunende bestanden uitpakken . . .
Opties voor wget: -nd -v --progress=dot:binary
Infopagina downloaden van http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp . . .
--2011-12-16 23:25:47--  http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp
Herleiden van www.java.com... 137.254.16.66
Verbinding maken met www.java.com|137.254.16.66|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: niet-opgegeven [text/html]
Wordt opgeslagen als: ‘/tmp/update-sun-jre/infopage’

     0K .                                                  49,6K=0,3s

2011-12-16 23:25:47 (49,6 KB/s) - '‘/tmp/update-sun-jre/infopage’' opgeslagen [14896]

Uitgelezen versienummer: 6u30
Nieuwe installatiedirectory: /opt/java/32/jre1.6.0_30
Cache controleren . . .
Niets geschikts in cache
Binair pakket downloaden van http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=58117 (met de --trust-server-names optie) . . .
--2011-12-16 23:25:47--  http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=58117
Herleiden van javadl.sun.com... 137.254.16.64
Verbinding maken met javadl.sun.com|137.254.16.64|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 302 Moved Temporarily
Locatie: http://sdlc-esd.sun.com/ESD6/JSCDL/jdk/6u30-b12/jre-6u30-linux-i586.bin?AuthParam=1324074466_ae982c5f1cadf9190ee204d2e864a406&GroupName=JSC&FilePath=/ESD6/JSCDL/jdk/6u30-b12/jre-6u30-linux-i586.bin&File=jre-6u30-linux-i586.bin&BHost=javadl.sun.com [volgen...]
--2011-12-16 23:25:48--  http://sdlc-esd.sun.com/ESD6/JSCDL/jdk/6u30-b12/jre-6u30-linux-i586.bin?AuthParam=1324074466_ae982c5f1cadf9190ee204d2e864a406&GroupName=JSC&FilePath=/ESD6/JSCDL/jdk/6u30-b12/jre-6u30-linux-i586.bin&File=jre-6u30-linux-i586.bin&BHost=javadl.sun.com
Herleiden van sdlc-esd.sun.com... 2.22.233.33, 2.22.233.19
Verbinding maken met sdlc-esd.sun.com|2.22.233.33|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 21686310 (21M) [application/x-sdlc]
Wordt opgeslagen als: ‘/tmp/update-sun-jre/jre-6u30-linux-i586.bin?AuthParam=1324074466_ae982c5f1cadf9190ee204d2e864a406&GroupName=JSC&FilePath=%2FESD6%2FJSCDL%2Fjdk%2F6u30-b12%2Fjre-6u30-linux-i586.bin&File=jre-6u30-linux-i586.bin&BHost=javadl.sun.com’

     0K ................ ................ ................  1% 1,67M 12s
   384K ................ ................ ................  3% 1,44M 13s
   768K ................ ................ ................  5% 1,09M 14s
  1152K ................ ................ ................  7%  772K 17s
  1536K ................ ................ ................  9% 1,00M 17s
  1920K ................ ................ ................ 10% 1,27M 16s
  2304K ................ ................ ................ 12% 1,14M 16s
  2688K ................ ................ ................ 14%  802K 17s
  3072K ................ ................ ................ 16%  804K 17s
  3456K ................ ................ ................ 18%  892K 17s
  3840K ................ ................ ................ 19% 1,07M 16s
  4224K ................ ................ ................ 21% 1,27M 16s
  4608K ................ ................ ................ 23% 1008K 15s
  4992K ................ ................ ................ 25% 1,24M 15s
  5376K ................ ................ ................ 27% 1,40M 14s
  5760K ................ ................ ................ 29% 1,66M 14s
  6144K ................ ................ ................ 30% 1,17M 13s
  6528K ................ ................ ................ 32% 1,22M 13s
  6912K ................ ................ ................ 34%  902K 13s
  7296K ................ ................ ................ 36%  682K 13s
  7680K ................ ................ ................ 38%  781K 12s
  8064K ................ ................ ................ 39% 1,09M 12s
  8448K ................ ................ ................ 41% 1,29M 12s
  8832K ................ ................ ................ 43%  873K 11s
  9216K ................ ................ ................ 45%  854K 11s
  9600K ................ ................ ................ 47%  743K 11s
  9984K ................ ................ ................ 48%  847K 11s
 10368K ................ ................ ................ 50%  985K 10s
 10752K ................ ................ ................ 52%  891K 10s
 11136K ................ ................ ................ 54% 1,16M 9s
 11520K ................ ................ ................ 56% 1,35M 9s
 11904K ................ ................ ................ 58% 1,49M 9s
 12288K ................ ................ ................ 59% 1,09M 8s
 12672K ................ ................ ................ 61% 1,16M 8s
 13056K ................ ................ ................ 63%  913K 7s
 13440K ................ ................ ................ 65%  802K 7s
 13824K ................ ................ ................ 67%  723K 7s
 14208K ................ ................ ................ 68%  635K 7s
 14592K ................ ................ ................ 70%  868K 6s
 14976K ................ ................ ................ 72%  900K 6s
 15360K ................ ................ ................ 74%  876K 5s
 15744K ................ ................ ................ 76% 1,03M 5s
 16128K ................ ................ ................ 77%  953K 5s
 16512K ................ ................ ................ 79%  948K 4s
 16896K ................ ................ ................ 81% 1,05M 4s
 17280K ................ ................ ................ 83% 1,33M 4s
 17664K ................ ................ ................ 85% 1,21M 3s
 18048K ................ ................ ................ 87%  830K 3s
 18432K ................ ................ ................ 88%  725K 2s
 18816K ................ ................ ................ 90%  585K 2s
 19200K ................ ................ ................ 92%  778K 2s
 19584K ................ ................ ................ 94% 1,17M 1s
 19968K ................ ................ ................ 96% 1,20M 1s
 20352K ................ ................ ................ 97% 1,05M 0s
 20736K ................ ................ ................ 99%  896K 0s
 21120K .......                                           100%  878K=22s

2011-12-16 23:26:10 (982 KB/s) - '‘/tmp/update-sun-jre/jre-6u30-linux-i586.bin?AuthParam=1324074466_ae982c5f1cadf9190ee204d2e864a406&GroupName=JSC&FilePath=%2FESD6%2FJSCDL%2Fjdk%2F6u30-b12%2Fjre-6u30-linux-i586.bin&File=jre-6u30-linux-i586.bin&BHost=javadl.sun.com’' opgeslagen [21686310/21686310]

Pakketnaam opschonen tot /tmp/update-sun-jre/jre-6u30-linux-i586.bin . . .
Opgehaald pakket naar cache als /var/cache/update-sun-jre/jre-6u30-linux-i586.bin . . .
Zonodig /opt/java/32 aanmaken . . .
Pakket uitpakken (toont geen uitvoer op het scherm) . . .
Volledige padnaam van plugin: /opt/java/32/jre1.6.0_30/lib/i386/libnpjp2.so
Links naar Open Database Connectivity drivers aanmaken . . .
Link voor javaws van nieuwe installatie bijwerken . . .
Instellingenbestanden verplaatsen/linken . . .
- fontconfig.properties
- swing.properties
- calendars.properties
- content-types.properties
- flavormap.properties
- logging.properties
- net.properties
- sound.properties
- jvm.cfg
- jmxremote.access
- jmxremote.password
- management.properties
- snmp.acl
- cacerts
- java.policy
- java.security
- .systemPrefs
Bestanden in /usr/lib en /usr/share bijwerken . . .
- /usr/lib/mime/packages/sun-java6-bin niet gevonden
- /usr/lib/mime/packages/update-sun-jre  - OK
- /usr/share/application-registry/sun-java6-archive.applications niet gevonden
- /usr/share/application-registry/update-sun-jre-archive.applications  - OK
- /usr/share/application-registry/sun-java6-web-start.applications niet gevonden
- /usr/share/application-registry/update-sun-jre-web-start.applications  - OK
- /usr/share/applications/sun-java6-controlpanel.desktop niet gevonden
- /usr/share/applications/update-sun-jre-controlpanel.desktop  - OK
- /usr/share/applications/sun-java6-java.desktop niet gevonden
- /usr/share/applications/update-sun-jre-java.desktop  - OK
- /usr/share/applications/sun-java6-javaws.desktop niet gevonden
- /usr/share/applications/update-sun-jre-javaws.desktop  - OK
- /usr/share/applications/sun-java6-policytool.desktop niet gevonden
- /usr/share/applications/update-sun-jre-policytool.desktop  - OK
- /usr/share/menu/sun-java6-bin niet gevonden
- /usr/share/menu/update-sun-jre  - OK
- /usr/share/mime/packages/sun-java6-jre.xml niet gevonden
- /usr/share/mime/packages/update-sun-jre.xml  - OK
- /usr/share/mime-info/sun-java6-archive.keys niet gevonden
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-archive.keys  - OK
- /usr/share/mime-info/sun-java6-archive.mime niet gevonden
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-archive.mime  - OK
- /usr/share/mime-info/sun-java6-web-start.keys niet gevonden
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-web-start.keys  - OK
- /usr/share/mime-info/sun-java6-web-start.mime niet gevonden
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-web-start.mime  - OK
Alternativen installeren . . .
- ControlPanel
- java
- java_vm
- javaws
- jcontrol
- keytool
- pack200
- policytool
- rmid
- rmiregistry
- unpack200
- orbd
- servertool
- tnameserv
- jexec
Binair formaat voor jar registreren (update-sun-jre) . . .
update-binfmts: warning: current package is update-sun-jre, but binary format already installed by openjdk-6
Class data sharing activeren (fouten negeren) . . .
Plugin installeren . . .
- firefox
- iceape
- iceweasel
- mozilla
- midbrowser
- xulrunner
- xulrunner-addons
Opgehaald pakket verwijderen uit /tmp . . .
Desktopdatabase bijwerken . . .
Mimedatabase bijwerken . . .
Stop update-sun-jre 2011-12-16 23:26:18+01:00
pjotr@Proefbak:~/Downloads$

Overigens: met gebrekkige internetverbinding op mijn proefbak. Mogelijk dat dit blijkt in de terminaluitvoer, maar dat is puur een probleem van mijn machine.

Straks zal ik ook even de pakketbron-versie proberen.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/16, 23:46:20 door Pjotr »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #73 Gepost op: 2011/12/16, 23:44:15 »
Ook de pakketbronversie lijkt goed te installeren, ondanks dat mijn internetverbinding een paar keer wegviel tijdens de operatie:

pjotr@Proefbak:~/Downloads$ sudo apt-key adv --keyserver keys.gnupg.net --recv-keys 5CB26B26
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /tmp/tmp.5rJBRqA7X5 --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --primary-keyring /etc/apt/trusted.gpg --keyserver keys.gnupg.net --recv-keys 5CB26B26
gpg: opvragen sleutel 5CB26B26 van hkp sleutelserver keys.gnupg.net
gpg: sleutel 5CB26B26: publieke sleutel “Duinsoft Packages <knip e-mail>” geimporteerd
gpg: Totaal aantal verwerkt: 1
gpg:               Geimporteerd: 1  (RSA: 1)
pjotr@Proefbak:~/Downloads$ sudo apt-get update
Genegeerd http://security.ubuntu.com oneiric-security InRelease                
Genegeerd http://extras.ubuntu.com oneiric InRelease                          
Genegeerd http://www.duinsoft.nl debs InRelease                            
Ophalen:1 http://extras.ubuntu.com oneiric Release.gpg [72 B]              
Geraakt http://extras.ubuntu.com oneiric Release                              
Geraakt http://extras.ubuntu.com oneiric/main Sources                          
Geraakt http://extras.ubuntu.com oneiric/main i386 Packages                
Genegeerd http://extras.ubuntu.com oneiric/main TranslationIndex              
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com oneiric InRelease                      
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates InRelease              
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports InRelease        
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric Release.gpg                  
Ophalen:2 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates Release.gpg [198 B]    
Ophalen:3 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports Release.gpg [198 B]  
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric Release                          
Ophalen:4 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates Release [32,4 kB]      
Ophalen:5 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports Release [24,3 kB]    
Ophalen:6 http://www.duinsoft.nl debs Release.gpg [490 B]                      
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/main Sources                      
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/restricted Sources                
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/universe Sources                  
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/multiverse Sources                
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/main i386 Packages                
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/restricted i386 Packages          
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/universe i386 Packages            
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/multiverse i386 Packages          
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/main TranslationIndex            
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/multiverse TranslationIndex      
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/restricted TranslationIndex      
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/universe TranslationIndex        
Ophalen:7 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/main Sources [98,5 kB]  
Ophalen:8 http://www.duinsoft.nl debs Release [2620 B]                        
Ophalen:9 http://www.duinsoft.nl debs/all i386 Packages [1363 B]              
Genegeerd http://www.duinsoft.nl debs/all TranslationIndex                    
Ophalen:10 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/restricted Sources [1348 B]
Ophalen:11 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/universe Sources [27,4 kB]
Ophalen:12 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/multiverse Sources [2415 B]
Ophalen:13 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/main i386 Packages [228 kB]
Genegeerd http://www.duinsoft.nl debs/all Translation-nl_NL                    
Genegeerd http://www.duinsoft.nl debs/all Translation-nl                      
Genegeerd http://www.duinsoft.nl debs/all Translation-en                      
Ophalen:14 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/restricted i386 Packages [2935 B]
Ophalen:15 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/universe i386 Packages [68,0 kB]
Ophalen:16 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/multiverse i386 Packages [4657 B]
Ophalen:17 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/main TranslationIndex [74 B]
Ophalen:18 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/multiverse TranslationIndex [72 B]
Ophalen:19 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/restricted TranslationIndex [71 B]
Ophalen:20 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/universe TranslationIndex [73 B]
Ophalen:21 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/main Translation-nl [162 kB]  
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/main Translation-en              
Ophalen:22 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/main Sources [1577 B]
Ophalen:23 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/restricted Sources [14 B]
Ophalen:24 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/universe Sources [5081 B]
Ophalen:25 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/multiverse Sources [14 B]
Ophalen:26 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/main i386 Packages [1912 B]
Ophalen:27 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/restricted i386 Packages [14 B]
Ophalen:28 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/universe i386 Packages [5199 B]
Ophalen:29 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/multiverse i386 Packages [14 B]
Ophalen:30 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/main TranslationIndex [72 B]
Ophalen:31 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/multiverse TranslationIndex [70 B]
Ophalen:32 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/restricted TranslationIndex [70 B]
Ophalen:33 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/universe TranslationIndex [72 B]
Ophalen:34 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/multiverse Translation-nl [24,5 kB]
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/multiverse Translation-en        
Ophalen:35 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/restricted Translation-nl [2268 B]
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/restricted Translation-en        
Ophalen:36 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/universe Translation-nl [167 kB]
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric/universe Translation-en          
Ophalen:37 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/main Translation-en [106 kB]
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/multiverse Translation-en
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/restricted Translation-en
Ophalen:38 http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-updates/universe Translation-en [42,3 kB]
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/main Translation-en    
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/multiverse Translation-en
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/restricted Translation-en
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com oneiric-backports/universe Translation-en
Ophalen:39 http://security.ubuntu.com oneiric-security Release.gpg [198 B]    
Ophalen:40 http://security.ubuntu.com oneiric-security Release [32,4 kB]
Ophalen:41 http://security.ubuntu.com oneiric-security/main Sources [21,5 kB]
Ophalen:42 http://security.ubuntu.com oneiric-security/restricted Sources [14 B]
Ophalen:43 http://security.ubuntu.com oneiric-security/universe Sources [5590 B]
Ophalen:44 http://security.ubuntu.com oneiric-security/multiverse Sources [653 B]
Ophalen:45 http://security.ubuntu.com oneiric-security/main i386 Packages [63,1 kB]
Ophalen:46 http://security.ubuntu.com oneiric-security/restricted i386 Packages [14 B]
Ophalen:47 http://security.ubuntu.com oneiric-security/universe i386 Packages [17,3 kB]
Ophalen:48 http://security.ubuntu.com oneiric-security/multiverse i386 Packages [1653 B]
Ophalen:49 http://security.ubuntu.com oneiric-security/main TranslationIndex [73 B]
Ophalen:50 http://security.ubuntu.com oneiric-security/multiverse TranslationIndex [71 B]
Ophalen:51 http://security.ubuntu.com oneiric-security/restricted TranslationIndex [70 B]
Ophalen:52 http://security.ubuntu.com oneiric-security/universe TranslationIndex [73 B]
Ophalen:53 http://security.ubuntu.com oneiric-security/main Translation-en [33,1 kB]
Geraakt http://security.ubuntu.com oneiric-security/multiverse Translation-en
Geraakt http://security.ubuntu.com oneiric-security/restricted Translation-en  
Ophalen:54 http://security.ubuntu.com oneiric-security/universe Translation-en [12,2 kB]
Genegeerd http://extras.ubuntu.com oneiric/main Translation-nl_NL              
Genegeerd http://extras.ubuntu.com oneiric/main Translation-nl                
Genegeerd http://extras.ubuntu.com oneiric/main Translation-en                
1201 kB opgehaald in 2min 13s (8972 B/s)                                      
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
pjotr@Proefbak:~/Downloads$ sudo apt-get install update-sun-jre
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van afhankelijkheden wordt opgebouwd      
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar  
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  gsfonts-x11
Voorgestelde pakketten:
  sun-java6-fonts ttf-kochi-gothic ttf-sazanami-gothic ttf-kochi-mincho
  ttf-sazanami-mincho ttf-arphic-uming
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  gsfonts-x11 update-sun-jre
0 pakketten opgewaardeerd, 2 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 4 niet opgewaardeerd.
Er moeten 34,5 kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 434 kB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? j
Ophalen:1 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ oneiric/main gsfonts-x11 all 0.22 [9108 B]
Ophalen:2 http://www.duinsoft.nl/pkg/ debs/all update-sun-jre all 0.9.1 [25,4 kB]
34,5 kB opgehaald in 5s (6536 B/s)      
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket gsfonts-x11.
(Database inlezen ... 164015 files and directories currently installed.)
Uitpakken van gsfonts-x11 (uit .../gsfonts-x11_0.22_all.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket update-sun-jre.
Uitpakken van update-sun-jre (uit .../update-sun-jre_0.9.1_all.deb) ...
Processing triggers for fontconfig ...
Processing triggers for desktop-file-utils ...
Processing triggers for gnome-menus ...
Processing triggers for bamfdaemon ...
Rebuilding /usr/share/applications/bamf.index...
Processing triggers for shared-mime-info ...
Instellen van gsfonts-x11 (0.22) ...
Instellen van update-sun-jre (0.9.1) ...
Start update-sun-jre 2011-12-16 23:38:29+01:00
Geselecteerde actie: configure
Systeemarchitectuur: 32 bit
Zonodig /var/cache/update-sun-jre aanmaken . . .
Resetoptie gebruikt - infopagina verwijderen . . .
Opties voor wget: -nd -v --progress=dot:binary -t 3 -T 15
Infopagina downloaden van http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp . . .
--2011-12-16 23:38:29--  http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp
Herleiden van www.java.com... 137.254.16.66
Verbinding maken met www.java.com|137.254.16.66|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: niet-opgegeven [text/html]
Wordt opgeslagen als: ‘/tmp/update-sun-jre/infopage’

     0K .                                                  44,3K=0,3s

2011-12-16 23:38:30 (44,3 KB/s) - '‘/tmp/update-sun-jre/infopage’' opgeslagen [14896]

Uitgelezen versienummer: 6u30
Nieuwe installatiedirectory: /opt/java/32/jre1.6.0_30
Cache controleren . . .
BundleIds: 58117 (van infopagina) =?= 58117 (uit cache)
Binair pakket jre-6u30-linux-i586.bin ophalen uit cache . . .
Zonodig /opt/java/32 aanmaken . . .
Pakket uitpakken (toont geen uitvoer op het scherm) . . .
Volledige padnaam van plugin: /opt/java/32/jre1.6.0_30/lib/i386/libnpjp2.so
Links naar Open Database Connectivity drivers aanmaken . . .
Link voor javaws van nieuwe installatie bijwerken . . .
Instellingenbestanden verplaatsen/linken . . .
- fontconfig.properties
- swing.properties
- calendars.properties
- content-types.properties
- flavormap.properties
- logging.properties
- net.properties
- sound.properties
- jvm.cfg
- jmxremote.access
- jmxremote.password
- management.properties
- snmp.acl
- cacerts
- java.policy
- java.security
- .systemPrefs
Bestanden in /usr/lib en /usr/share bijwerken . . .
- /usr/lib/mime/packages/update-sun-jre  - OK
- /usr/share/application-registry/update-sun-jre-archive.applications  - OK
- /usr/share/application-registry/update-sun-jre-web-start.applications  - OK
- /usr/share/applications/update-sun-jre-controlpanel.desktop  - OK
- /usr/share/applications/update-sun-jre-java.desktop  - OK
- /usr/share/applications/update-sun-jre-javaws.desktop  - OK
- /usr/share/applications/update-sun-jre-policytool.desktop  - OK
- /usr/share/menu/update-sun-jre  - OK
- /usr/share/mime/packages/update-sun-jre.xml  - OK
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-archive.keys  - OK
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-archive.mime  - OK
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-web-start.keys  - OK
- /usr/share/mime-info/update-sun-jre-web-start.mime  - OK
Alternativen installeren . . .
- ControlPanel
- java
- java_vm
- javaws
- jcontrol
- keytool
- pack200
- policytool
- rmid
- rmiregistry
- unpack200
- orbd
- servertool
- tnameserv
- jexec
Binair formaat voor jar registreren (update-sun-jre) . . .
update-binfmts: warning: current package is update-sun-jre, but binary format already installed by openjdk-6
Class data sharing activeren (fouten negeren) . . .
Plugin installeren . . .
- firefox
- iceape
- iceweasel
- mozilla
- midbrowser
- xulrunner
- xulrunner-addons
Opgehaald pakket verwijderen uit /tmp . . .
Stop update-sun-jre 2011-12-16 23:38:35+01:00
pjotr@Proefbak:~/Downloads$

Gecontroleerde Java-versie
Gefeliciteerd!
U beschikt over de juiste Java-versie (Version 6 Update 30).
« Laatst bewerkt op: 2011/12/17, 11:02:54 door Johan van Dijk »

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #74 Gepost op: 2011/12/17, 08:45:56 »
Ziet er goed uit. Bedankt voor het testen.

Toch nog een kleinigheid:
update-binfmts: warning: current package is update-sun-jre, but binary format already installed by openjdk-6
Dat houdt dus in dat het binaire formaat 'jar' op een systeem waar OpenJDK op staat niet wordt omgeschakeld maar gekoppeld blijft aan OpenJDK. In de praktijk zou dat betekenen dat een jar-bestand waar je op dubbelklikt zou worden aangeboden aan de interpreter van OpenJDK in plaats van die van de installatie in /opt/java. Geen idee of dat hinderlijk is.