Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PlayOnLinux Fout  (gelezen 732 keer)

Offline Fivang

  • Lid
PlayOnLinux Fout
« Gepost op: 2012/03/05, 17:46:25 »
Hallo

Sinds ik PlayOnLinux Software via de Ubuntu Softwarecentrum heb geinstalleerd en enige spelletjes heb geinstalleerd die in de lijst stonden van PlayOnLinux, kan ik mijn Softwarecentrum niet meer openen en als ik naar Updates wil zoeken, krijg ik de volgende melding:

Kon de pakketinformatie niet initialiseren

Er heeft zich een onoplosbaar probleem voorgedaan bij het initialiseren van de pakketinformatie.

Gelieve deze fout in het pakket ‘update-manager’ te rapporteren en voeg de volgende foutmelding toe:

'E:Type '-1' op regel 1 in bronlijst /etc/apt/sources.list.d/playonlinux.list is onbekend'

Ik kan /etc/apt/sources.list.d/playonlinux.list wel openen en bewerken, maar de bewerking niet opslaan en ik kan het bestand niet verwijderen...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Groeten,
Fivang
« Laatst bewerkt op: 2012/03/05, 17:48:25 door Fivang »

Re: PlayOnLinux Fout
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/05, 18:28:38 »
Met sudo openen kan je het wel bewerken.
Maar wat jij even moet doen is de play on linux bron even uitschakelen:
Softwarecentrum > Bewerken > Software bronnen... > tabblad Overige software en daar play on linux uitvinken.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Fivang

  • Lid
Re: PlayOnLinux Fout
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/05, 18:46:19 »
Met sudo openen kan je het wel bewerken.
Maar wat jij even moet doen is de play on linux bron even uitschakelen:
Softwarecentrum > Bewerken > Software bronnen... > tabblad Overige software en daar play on linux uitvinken.

Ik heb geen overige software met PlayOnLinux hokje..
Alleen deze:
Partners van Canonical
Partners van Canonical (Broncode)
Onafhankelijk
Onafhankelijk (Broncode)
Partners van Canonical Added by software-center
http://dl.google.com/linux/chrome/deb stable main

En hoe open ik hem dan via de Sudo?

Re: PlayOnLinux Fout
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/05, 18:53:11 »
Terminal > 'sudo gedit /etc/apt/sources.list.d/playonlinux.list' zonder de 'haakjes'. Je wordt dan gevraagd om je wachtwoord, deze blind intypen, je krijgt niets te zien, ook geen sterretjes.
Ik vraag me eigenlijk wel af wat je wilt veranderen, maak voor de zekerheid altijd een backup van het bestand!
« Laatst bewerkt op: 2012/03/05, 18:54:55 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Fivang

  • Lid
Re: PlayOnLinux Fout
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/05, 19:03:12 »
Terminal > 'sudo gedit /etc/apt/sources.list.d/playonlinux.list' zonder de 'haakjes'. Je wordt dan gevraagd om je wachtwoord, deze blind intypen, je krijgt niets te zien, ook geen sterretjes.
Ik vraag me eigenlijk wel af wat je wilt veranderen, maak voor de zekerheid altijd een backup van het bestand!

Dank je wel! ik kan weer uodaten en Ubuntu Softwarecentrum openen!

Ik heb gedaan zoals de fout aangaf: -1 verwijderd uit het bestand