Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Azureus in het Thais?  (gelezen 805 keer)

coomast

  • Gast
Azureus in het Thais?
« Gepost op: 2007/12/08, 20:31:07 »
Een paar dagen geleden heb ik Azureus geïnstalleerd en getest met een klein torrentje. Dat werkte perfect. Daarstraks Azureus nog eens opgestart en blijkt dat alle teksten in het thais of sanskriet zijn gewijzigd. Maar goed dat er een kruiske bovenaan de vensters staan om het programma af te sluiten of ik wist niet op wat knop te duwen. Zo iets heb ik nog nooit gezien, ik kan dat dus niet lezen hé. Ik heb direct Azureus verwijderd met Add/Remove.

Nu de vraag, is er een goed alternatief, (niet BitTorrent, heeft geen visuele mogelijkheden) of kan ik de installatie van Azureus opnieuw een kans geven?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Azureus in het Thais?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/09, 00:53:49 »
Transmission is een hele makkelijke en goede torrent client.

coomast

  • Gast
Azureus in het Thais?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/09, 01:36:07 »
Hartelijk dank, die zal ik zeker eens bekijken. Dat was wel schrikken daarstraks, ineens alles in onleesbare (althans voor mij) taal en het eerste gedacht is dan dat er een virus of iets dergelijks binnengeslopen is... Ik zal misschien toch ne keer moeten afstappen van de angst om een heel systeem kwijt te raken door beestjes, ten slotte werken we op linux. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak zijn emails. Maar dat moet ik nog eens goed bekijken hoe ik dat (als ik het al doe) ga beveiligen.

Offline eXtreem

  • Lid
Azureus in het Thais?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/09, 01:57:11 »
Ik gebruik KTorrent Gibbon
Deze heeft qua interface erg veel weg van uTorrent en werkt bij mij perfect....

Suc6,
Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

coomast

  • Gast
Azureus in het Thais?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/09, 02:06:40 »
KTorrent Gibbon is een ander alternatief? Morgen zal ik deze zeker eens bekijken en vergelijken. Ik ga nu uitloggen want ik begin heel moe te worden. Tot morgen.

Offline eXtreem

  • Lid
Azureus in het Thais?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/09, 02:20:08 »
Citaat van: coomast
KTorrent Gibbon is een ander alternatief? Morgen zal ik deze zeker eens bekijken en vergelijken. Ik ga nu uitloggen want ik begin heel moe te worden. Tot morgen.
KTorrent is inderdaad een leuk alternatief. Ik wens je voor nu een goede nachtrust.... TRST
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Duckie

  • Lid
Azureus in het Thais?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/09, 02:29:52 »
Ik gebruik sinds een tijdje ook Ktorrent en inderdaad is het een heel handig programma met voldoende opties. Zelfs een webinterface.

Hier voor heb ik een hele tijd µTorrent gebruikt i.c.m. wine en ik moet zeggen dat dat ook lekker liep. Ook heb ik Deluge geprobeerd maar daar miste ik een paar opties. (Onderandere de mogelijkheid de down/upload snelheid per torrent te regelen.)

Azureus heb ik op de één of andere manier nooit een lekker programma gevonden. Ook niet onder Windows.

Als je overigens besluit Azureus opnieuw te installeren, haal dan eerst even het (verborgen) bestandje uit je persoonlijke map. Anders zal ie waarschijnlijk gewoon de instellingen overnemen van de vorige installatie.
____________________________________________

abartels

  • Gast
Azureus in het Thais?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/09, 08:01:48 »
ik gebruik Deluge(gewoon via synaptic te installeren)..gebruik weinig geheugen en is makkelijk in gebruik

coomast

  • Gast
Azureus in het Thais?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/09, 13:19:15 »
@Johanvd, eXtreem, Duckie en abartels:
Hartelijk dank voor de Transmission, KTorrent en Deluge opties. Ik heb ze naast mekaar gezet en eens bekeken wat voor mij het meest interessante zou zijn. Het is uiteindelijk Deluge geworden, daarjuist geprobeerd en het doet alles wat ik wil. Dit programma is voldoende voor mij.

@Duckie: De download en upload snelheid kan je wel regelen per torrent, dat is een plugin. Misschien dat dat nog redelijk nieuw is.

We zijn weer een stapje verder bij een volledig werkende linux computer als XP alternatief... :-)