Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unsettings  (gelezen 699 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Unsettings
« Gepost op: 2012/11/25, 21:13:52 »
Heeft iemand ervaring met het progje: Unsettings
De prog heeft een optie om Global Menu aan en uit te zetten.
Of is er een beter alternatief? De code in Terminal ken ik al  ;)



Offline vanadium

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/26, 10:08:50 »
Ik heb het al geprobeerd om het global menu af te zetten via een configbestand .xprofile, maar dat lukte niet. Systeembreed lukte het wel door de variabele UBUNTU_MENUPROXY=0 in te stellen via een opstartscript van X11. Echter, die wijze van afzetten werkte enkel voor de zuivere gnome programma's (nautilus, evince, ...). LibreOffice luisterde daar niet naar. Ik vermoed dat het met dit configuratietooltje ook zo zal zijn.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/26, 22:53:43 »
Ik heb het al geprobeerd om het global menu af te zetten via een configbestand .xprofile, maar dat lukte niet. Systeembreed lukte het wel door de variabele UBUNTU_MENUPROXY=0 in te stellen via een opstartscript van X11. Echter, die wijze van afzetten werkte enkel voor de zuivere gnome programma's (nautilus, evince, ...). LibreOffice luisterde daar niet naar. Ik vermoed dat het met dit configuratietooltje ook zo zal zijn.
Bedankt voor je deskundige reactie Vanadium. Unsettings had ik al geprobeerd in Ubuntu 12.10 maar het werkte niet zoals ik had verwacht. Een beter alternatief dan de terminal opdracht is er dus niet.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/27, 10:22:12 »
Jij verkiest de venstergebonden menu's: voor jou is de terminalcode in elk geval de beste oplossing, tenzij je op dezelfde computer ook andere gebruikers hebt die het anders zouden willen. Als ik eens tijd heb, experimenteer ik eens verder. Misschien werkt het wel door globaal de variabele UBUNTU_MENUPROXY uit te zetten, maar die dan per gebruiker eventueel aan te zetten. Anderszijds is het wellicht toch mogelijk selectief de global menu's voor enkel soffice uit te schakelen door in het opstartscript van soffice de variabele uit te zetten. Wordt vervolgt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/27, 19:40:51 »
Even ter info:
Ik ben weer terug gegaan naar Ubuntu 12.04, in deze Ubuntu versie is standaard LibreOffice 3.5.4.2 geïnstalleerd, die geen gebruik maakt van  global menu

In Ubuntu 12.10 is standaard  Libreoffice Versie 3.6.2.2  geïnstalleerd, deze versie maakt wel gebruik van global menu.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/27, 19:58:19 »
Was het geheel uitschakelen van de global menu's geen optie?

Re: Unsettings
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/27, 20:00:21 »
lo-menubar verwijderen en je hebt het menu weer terug in LibreOffice zelf.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/27, 20:01:47 »
Niet dus, in 12.10.

Re: Unsettings
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/27, 20:03:09 »
Oh nee, in 12.10 is het sudo apt-get remove libreoffice-gtk (ze hebben lo-menubar daar in gedouwd).

Offline RikRik

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/27, 20:07:26 »
Was het geheel uitschakelen van de global menu's geen optie?
Het geheel uitschakelen van global menu in Ubuntu 12.10 werkt perfect met de terminal commando's die jij gaf. Maar op mijn pc draait Ubuntu 12.10 niet goed, vandaar dat ik weer terug ben gegaan naar 12.04.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unsettings
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/27, 21:04:21 »
Is jou Ubuntu 12.10 traag? Heeft het te maken met de grafische kaart?

Bij mij gaat 12.10 juist zeer goed (weliswaar zonder global menu, en zonder iconen voor LibreOffice in de launcher, ja, ook dat werkt nog steeds niet helemaal goed!). 12.04 heeft bij mij niet echt 'geklikt'. Ik heb trouwens heel lang Unity 2d gedraaid onder 12.04 wegens de vreselijke problemen tussen libreoffice en de launcher in 12.04. Pas op het einde heb ik met een bug fix hiervoor uit een PPA van launchpad terug Unity 3D gedraaid.