Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Camcorder bestand) DV Pal 1:1 afspelen via losse mediaplayer  (gelezen 3092 keer)

Offline koopman4

  • Lid
Is het mogelijk opgenomen Camcorder DV Pal (720 x 576) filmpjes die op de HDD staan van de PC (of Apple PC) via het Netwerk af te spelen op mijn Panasonic Plasma TV TX P42G20 via een nog aan te schaffen losse Mediaplayer in dezelfde kwaliteit dus 1:1.

Als dit mogelijk is wat voor een Formaat moet er dan op de Mediaplayer staan.

Ik ben op de gedachte van een Mediaplayer gekomen omdat ik een Humax 5200 decoder heb met een HDD recorder aan boord, die jammer genoeg niet kan knippen en geselecteerde delen wissen (reclame blokken).
Het Software prg. AVS kan dit wel, maar alleen het .ts bestand.
Het Humax bestand heeft nog 3 hulpbestanden, die niet worden meegenomen in de bewerking.
Waardoor na bewerking afspelen via de Humax niet meer lukt.
Is er misschien Software die wel alle 4 de bestanden bewerkt?

Een Mediaplayer heeft die hulpbestanden niet nodig en schijnt ze gewoon 1:1 af te spelen.
Ik ben ook het bestandsformaat .ts op Mdeiaplayers tegengekomen.

Maar nog niet dat van DV. Of staat hier ook een andere naam voor.
Ik vraag dit omdat ik weinig tot niets weet van Mediaplayers.

Is er een Mediaplayer die jullie kunnen aanbevelen?
Raden jullie me er één aan met of zonder HDD.
Ik wil tot € 150 gaan.
Alvast hartelijk dank.

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 15:11:57 door koopman4 »

Re: (Camcorder bestand) DV Pal 1:1 afspelen via losse mediaplayer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/14, 17:23:55 »
In de specificaties van uw televisietoestel zie ik dat dit toestel over een internet aansluiting beschikt? Is uw televisietoestel aangesloten op internet via uw thuisnetwerk? Misschien kan u dan uw bewerkt bestand via de netwerkkabel afspelen op uw televisie? Helaas heb ik weinig kaas gegeten over netwerken.

Uw tv beschikt ook over 4 hdmi-poorten. Beschikt u over de mogelijkheid om uw computer te verbinden met uw televisie via een dvi-hdmi kabel? U heeft dan wel één van de nieuwere grafische kaarten nodig die het geluid meestuurt. Veel hangt dus af van uw thuissituatie?

Offline koopman4

  • Lid
Re: (Camcorder bestand) DV Pal 1:1 afspelen via losse mediaplayer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/15, 16:12:38 »
Mijn panasonic TV is aangesloten op het Netwerk en beschikt over een eigen interne mediaplayer die Foto's, Muziek en Video's kan afspelen.
Foto's en Muziek gaat goed, maar Video is in beperkte mate. Eigenlijk kan hij alleen VOB bestanden afspelen.
Voor een filmopname van een fototoestel is dit nog wel te doen, maar ook dan moet er gecomprimeerd worden.
Dus DV opnamen worden dan zo gecomprimeert dat ze het bekijken niet waard zijn.
Daarom denk ik aan een echte goede losse Mediaplayer, waar je de laatste tijd steeds meer over hoort, en die het dus wel kan zelfs 1:1 met een 1080i signaal.

Mijn PC beschikt over een HDMI uitgang, zodat ik een extern scherm kan aansluiten als monitor, zelfs geluid werkt als je de instelling maar goed hebt staan. E.a. heb ik vroeger al eens uitgeprobeerd.
Maar dit is voor mij geen optie, omdat ik dan de computer die boven staat, naar beneden moet halen of een hele lange HDMI kabel en dan zijn de verliezen te groot. Buitenom dat Windowsmediaplayer ook maar beperkte formaten kan afspelen.

Via het Netwerk , met een losse Mediaplayer die ....tig formaten aan kan, kan je veel meer.
Ook van andere apparatuur die aan het Netwerk verbonden is kan je de bestanden afspelen.

Daarom mijn vraag hoe dat met (camcorder) DV bestanden gaat.

Gerard.

Re: (Camcorder bestand) DV Pal 1:1 afspelen via losse mediaplayer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/15, 20:22:53 »
Kan u uw bestanden die u wenst af te spelen converteren naar *.VOB? U kan deze *.VOB bestanden dan met uw pc op een externe harde schijf zetten, deze harde schijf afkoppelen van uw pc en terug aankoppelen op uw tv via de usb-ingang die op de zijkant van uw tv-toestel zit? Uw tv kan ook DivXHD bestanden afspelen. Dit zijn gecomprimeerde *.avi bestanden in full HD. Uw oorspronkelijk *.ts bestand is waarschijnlijk de vreemdste eend in de bijt om te bewerken met uw pc?

Dit is wel een andere oplossing dan degene die u voor ogen had. Maar ik kijk gewoon naar de manier waarop ik het zou doen, mocht ik in uw schoenen staan. Hopelijk heeft er hier iemand reeds ervaring met losse mediaspelers.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/15, 20:28:02 door Pattattezak »

Offline koopman4

  • Lid
Re: (Camcorder bestand) DV Pal 1:1 afspelen via losse mediaplayer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/16, 16:29:25 »
Zoals ik eerder vermelde kan ik VOB bestanden afspelen via het Netwerk van de TV.
Als ik het zelfde VOB bestand op een USB stick zet, zal het misschien iets beter zijn, maar dat is een paar %.

DivX kan hij ook afspelen en geeft redelijk tot goed beeld, maar daar maak ik weinig aan, omdat ik niet mee werk.
Camcorder DV opname en .ts opname van mijn Humax 5200 hebben bij mij de prioriteit.

Gerard.